1.156 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Honda CBR1000 F bliver for varm Honda CBR1000 F bliver for varm

Hej med jer.

Min kammerats Honda CBR1000 F fra 88 bliver alt for varm ved langsom kørsel. Blæserne starter fint, men det hjælper desværre ikke. Når vi kører landevej er der intet. Termostaten er lige skiftet, desværre uden held.

Hvad kan det være?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flooded bathroom. I did a washing machine cycle and a LOT of water poured out of both the general drain and the shower drain. Pls help 1.200 kr.
  • Tjek om vandlås er skruet rigtigt på 500 kr.
  • Tagpap brænding 9.000 kr.
  • Beskære, fjerne ukrudt, klippe hæk i forhave 1.500 kr.
  • Opsætning af gardin i Velux vindue. 1.000 kr.
  • Tilslutning af 2 vaskemaskiner 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda CBR1000 F bliver for varm
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #1   3. mar 2024 Hvor smaskede er køler ribberne?

Når blæserne kører - kommer der så varm luft ud af dem?

• #2   3. mar 2024 #1 Det får jeg lige undersøgt ??

• #3   3. mar 2024 Køleren så fin ud da han tjekkede den og der kom varm luft fra ventilationskanalaerne i kåben når blæserne kørte. Der er også masser af vand på

• #4   3. mar 2024 Har det virket optimalt??

Spørger da dem jeg kører ture med har samme problem når der går langsom trille kørsel i den, eksempelvis på vej til et spark dæk arrangement eller lign.
    Den ene er en Honda goldwing fra 85, den blev så varm sidste sommer så statoren stod af, han måtte hjem med Falck.

Men igen, jeg ved ikke om den du spørger om normalt "bare" virker. Jeg synes generelt at MCere bliver varme af H til når det går langsomt.
    Af samme årsag undgår jeg noget hvor der på forhånd er vished om meget stop and go kørsel.

• #5   4. mar 2024 #4 Ja, problemet opstod sidste sæson. Den har holdt temperaturen helt fint førhen. Vi kørte blandt andet en del med Riders with heart i sommeren 2018, (Meget tomgang) hvor det var den varmeste sommer i lang tid og absolut ingen problemer der.
    Men nu koger den gamle Honda bare ved kø-kørsel.

• #6   4. mar 2024 Ja ok. Så er der da et eller andet du skal have kigget på. Kan være noget er stoppet lidt til, så der ikke er ordentligt gennemløb

• #7   4. mar 2024 Tjek vandpumpen

• #8   5. mar 2024 Vandpumpen er også tjekket - fin og ren. Vi kan simpelthen ikke lure hvad der er galt med den gamle Honda.

• #10   6. mar 2024 Mit bud var også vandpumpen, har prøvet samme og endda på vej op af Großglockner.
    Den så også ren ud, men sad fast og leverede ikke vand.
    Det klarede den lokale gedest’s mekaniker så på 2 dage, ny vandpumpe til en ZX9.

• #11   6. mar 2024 Kender en som kører på sådan én, en lidt nyere model som bliver rigtig varm. Vi kører trackdays på Knutstorp og hans, som den eneste cykel, står med blæserne på fulde drøn i flere minutter efter hvert pas, termometeret viser over 100 grader.

• #12   13. mar 2024 Har du tjekket denne FB-gruppe ud ..... derinde finder du nogen voldsomme kloge mennesker inde ...

https://www.facebook.com/groups/396213904699957

Kommentér på:
Honda CBR1000 F bliver for varm

Annonce