Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skal man bruge kobling ved gearskift
  • #2   11. maj 2008 Flere typer af nyere mc'er har faktisk bedre af, at du ikke bruger koblingen så meget, specielt når du skifter op i gearene.

Prøv at køre omkring 4-5.000 omdrejninger, slæk lidt på gassen samtidig med at du presser på gearpedalen.

Med lidt øvelse kan du skifte gear uden problemer, og synes selv, hvis man kører med folk bagpå, at det giver en roligere kørsel.

• #3   11. maj 2008 Ved normal kørsel, bruger jeg kobling for det meste, men ved ræs og sjov kørsel, står den på skifte uden kobling. Det er kun et spørgsmål om rette rpm og din gearkasse tager ikke skade.

• #4   11. maj 2008 ok dejligt at vide.. den synger lidt i 1 og anden gear. kan man gøre noget ved det

• #5   11. maj 2008 Jeg skifter (for det meste) uden brug af kobling, når det går op igennem gearene, nedaf er jeg mere forbeholden og bruger koblingen, har forsøgt uden, men det var ikke den store succes.

• #7   11. maj 2008 Pjat smiley

Det betyder intet at skifte gear uden kobling. Og det er lettere end mange af jer herinde tror.
    Man kan gøre det ved alle rpm tal..

Der sker intet ved det smiley

• #8   11. maj 2008 Jeg kører lige nu uden kobling, så jeg skifter både op og ned uden kobling - det går da kæmpe nemt smiley og ja det kan gøres ved alle omdr smiley

• #9   11. maj 2008 Gear op uden kobling er let for alle, men at geare ned, kræver lidt føling med gassen, men det kommer som man lærer cyklen at kende. Dog vil jeg råde til at bruge kobling ved nedgearinger.

• #10   11. maj 2008 Læs og Lær! (link fjernet)

(Lydder som en bog man havde i folkeskolen :P)

• Nico SX V
    Nico SX V Tilmeldt:
    nov 2006

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 73
    #11   11. maj 2008 har hørt det samme, men det er dog kun når man skifter op i gear man kan lave det nr, det gæller ikke når man geare ned, jeg ville ikke under nogen omsændigheder skifte op uden at tage koblingen, men det med ikke at bruge koblingen er meget udbret inde for motorcross, men gæller dog stadig ikke når man geare ned, men når man geare op er der mange der ikke tager koblingen fordi det skal gå stærkt,

Såden som jeg ser på det gør man det kun på de nyrere årgang og kun hvis det skal bruges til race eller så ville jeg bruge koblingen

• #12   11. maj 2008 I mine øjne lyder det lidt sygt at undlade brugen af kobling ved gearskift.. det give jo et smæk i tænderne..

• Nico SX V
    Nico SX V Tilmeldt:
    nov 2006

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 73
    #13   11. maj 2008 der er lige så mange meninger om gearskift med eller uden kobling som der er mennensker og jeg siger brug det kun til race, jeg siger det som mekaniker og spør i en anden får i sikkert et andet svar og såden kan man blive ved

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #14   11. maj 2008 Skal man vælge mellem skift med eller uden kobling, skal man opstille tingene korrekt og ikke som i det link her: (link fjernet)

Skifter jeg med kobling, er det så hurtigt at skiftet er flydende og uden så stort fald af omdrejninger som de beskriver. Hvem fanden ville dog drømme om at lade motoren falde til tomgang før næste gear...?

Skifter jeg uden er det lige så flydende som med - men det er bare kun opad. Nedad på en V2'er kræver super føling med gassen, og siden jeg har så let en kobling og kun to fingre på den, bruger jeg den altid.

Spørgsmålet om hvor vidt det er bedst med eller uden, kan nemmest besvares ved at konkludere at hvis man gør noget forkert, er det skadeligt for motoren - dvs hvis ikke man har ret godt styr på skift uden kobling, så skal man lade være.

• #15   11. maj 2008 Gear skifte uden kobling er intet problem, hvis man kender sin mc/motor....

• #17   11. maj 2008 På med en quickshifter ;-D

• #18   11. maj 2008 Hejsa man behøver ikke bruge kobling da gearkassen ikke er med synchromesher som en person bil. så derfor er det sommetide beder at skifte uden for så passe hastighede på begge tandhjul sammen og man minsker der ved at slide på tandhjulen. jeg bruger aldrig selv min kobling når jeg skifter op i gear

• #19   11. maj 2008 Jeg har kørt med samme gearkasse i 5 år (omkring 100.000km) og har aldrig brugt kobling ved opgearing.... Den fejler intet, jeg har lige pillet den fra hinanden, og den ser rigtig fin ud...

• #20   11. maj 2008 Biker Andy: Intet sygt i det. Selv en LS650 kan skifte gear blødt uden brug af kobling. Ja selv min +30 år gamle Honda CB450K kunne gøre det blødt.

Når jeg kører friskt er det uden kobling op gennem gearbe. Nedgearing er altid med kobling for mig.

• alex s
    alex s Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 32
    #21   11. maj 2008 jeg har kørt cross, har aldrig brugt koblingen hverken op eller ned, når først man kender maskinen går det os fint med at geare ned uden smiley

men lær din maskine at kende inden du gir dig i kast med det

• #22   11. maj 2008 Det med nye årgange behøver nu heller ikke at spille en rolle. Min gamle RD 350 er virkelig god til det.. på min duc med den dersens mærkelige tørkobling synes jeg så ikke lige at det virker for godt. Den rykker voldsomt i kæden ligegyldigt hvordan man end gør, but hey.. har ikke haft den så længe så det kommer nok.

BC

• #23   11. maj 2008 kan man bare rykke hårdt op i gear peadalen for at skifte f.eks op? jeg prøvede idag uden brug af kobling og ture sku ikke at rykke igennem.

• #24   11. maj 2008 tag lidt af gassen inden du skiften, og du ser den løber som smurt...

• #25   16. maj 2008 Tommy: Mens du giver gas, så ligger du et blødt pres på gearpedalen, og så slækker du lidt på gassen, og wupti så er der skiftet.

Kommentér på:
skal man bruge kobling ved gearskift

Annonce