{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

2 spørgsmål vedr. min babygixxer! {{forumTopicSubject}}

Jeg havde i nogle dage kunne høre en eller anden underlig lyd, og troede så det var fra kæden (enten for stram eller for slap).. Valgte så at se lidt på sagerne idag..
Kunne ummiddelbart ikke rigtig høre noget fra kæde, da den stod med hævet baghjul, så kiggede lidt nærmere henne bagi, og fuck.. Skruerne, der holder tanhjulet var kommet ud, så de var begyndt at gnave af bagsvingeren! Fuck fuck fuck, tænkte jeg, og fattede ikke en skid af, hvorfor.. Så af med hjulet, frem med vinkelsliberen, og ned med det overskydende af skruerne.. På med hjulet igen og nyt testrun.. Stadig samme lyd, og fra samme sted.. Af med hjulet igen..

Det kom fra venstre side, og viser sig så at være den afstandsklods mellem lejet og svingern, der var slidt ned på siden ind mod lejet! :S
Stak så en finger ind i lejet, og rykkede lidt... Virker RET løst! Så det ser vel ud til, at det skal skiftes sammen med den afstandsklods..
Mit første spørgsmål er så: Hvor kan jeg få fat i sådan et leje og den klods (hvis jeg da ikke bare vælger at dreje en ny ud) ?? Og kan man evt. bruge andet end et orginalt?

Samtidig står jeg lidt og overvejer at skifte bagsvingeren, da den her jo ikke er så fandens pæn mere (har også været flækket før i tiden, så den er svejset ovenpå).. Hvor kan jeg få fat i sådan en laban? Kan jeg bruge en fra en anden cykel?

På forhånd mange tak!! smiley

Simon


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 spørgsmål vedr. min babygixxer!
  • #1   1. okt 2005 www.ebay.de
    ellers find nogle ophuggere (både i DK og udenlands) under links på www.dmscn.dk og så ophuggere!


  • #2   1. okt 2005 Hvad angår delene til den, så prøv at se på www.mcbutikken.dk

    Hvis ikke du kan finde delen så ring til dem. Det har jeg før gjort, og de er flinke til at hjælpe og de er billige...

    /Jan


  • #3   1. okt 2005 det var www.dmcn.dk smiley

  • #4   1. okt 2005 Drej en selv en ny afstandsstykke i et velegnet materiale hvis du har mulighed for det eller find en brugt måske fra en anden cykel skal bare være de samme mål.
    Lejet skal sq bare være et tilsvarende leje fx. fra. SKF
    Ved ikke hvem der forhandler i dit nærområde, men der hvor du evt. skal have drejet din stump kan de med garanti hjælpe med det.
    Lyder som om din bagsvinger skal dø nu :), burde være til at opdrive da der har kørt en røvfuld minigixer rundt i dk. og der er med garanti en del der har fået smadret fronten.
    Hvis du har råd så køb evt. en hel skadet reservecykel de kan sq ikke koste mere end 3-7 kilo.
    Men du er jo nok for fattig som de fleste af os :(.
    Kun en ting at gøre grib knoglen ring rundt og irriter alle (mener alle) forhandlere og huggerer i den radius du finder passende indtil du har fundet hvad du skal bruge til en pris du finder rimelig.


  • #5   1. okt 2005 Nåja kig i den Blå, annoncer her i markedet osvosv.
    Hvis stumpen eller cyklen privat er det nok billigst.


  • #6   1. okt 2005 Selvfølgelig kan en svinger fra en anden cykel måske tilpasses.
    Men tror det vil give masser af bøvl og underlige køregenskaber så det er den sidst nødløsning


  • #7   1. okt 2005 Peter s:

    Ja, ved godt, at det måske ville give en del problemer med en anden type svinger, men det kunne sgu været meget cool! smiley

    Og til de andre indlæg, så ja.. Skal vist bare gribe knoglen, og så tage den derfra! smiley Så må vi jo se, hvad pengene rækker til..


  • #8   1. okt 2005 lyder meget mystisk at det afstandsstykke er slidt om, da det normalt ikke har nogen gnidning eller anden bevægelse. for mig lyder det som om bolten til baghjulet ikke har været spændt hårdt nok, så afstandsstykket har drejet med rundt, og det er ret skidt, er der mærker på bagsvingeren der kunne tyde på dette, så er det meget hældig du ikke mistede et hjul.
    \\morten


  • #9   1. okt 2005 Hej Simon N
    Hvad angår nye lejer så skal du bae tage dem i lommen og køre hen til den nærmeste jern og stål forretning for de kan med garenti sagtens hjælpe dig, og det er fulstendig ligegyldig om du køber en skf leje ved en jern og stålforretning eller ved en mc forhandler, men du kan være sikker på at prisen er anderledes.
    Alle lejer har et nummer, nummeret står på siden enten på ydre eller inder banen, hvis du kan læse nummeret og du er sikker på hvad der står kan du også bare købe en med samme nummer for så passer den.
    Har du ikke en låse møtrik eller en split i din bagaksel, mod utilsigtet adskillelse.
    Har du undersøgt om der er en afstandsstykke mellem de to lejer i baghjulet, for det lyder meget underligt at den skulle slide den yderste afstandsstykke for den skal jo bare sidde i spænd for at give en afstand til bagsvingeren.
    Hvad angår en brugt bagsvinger så prøv på TLF 97147777

    MVH
    Bjarne Klit


  • #10   3. okt 2005 Bjarne K:

    Afstandsstykke mellem lejerne? Der er kun afstandsstykker mellem svinger og hvert leje.. Tror muligvis bare lortet har været spændt for hårdt sammen!?
    Men altså.. Det yderste leje er slidt 1-2mm rundt i kanten..


  • #11   3. okt 2005 Rettelse... Spændt for løst! smiley

  • #12   3. okt 2005 Hej Simon
    Er du sikker på at der ikke inde i mellem lejerne, inde i navet sidder en afsstandsstykke, det er faktisk ret normalt at der gør det.
    der sidder jo en leje i hver side af navet, og der i mellen sidder mange gange en afstandsstykke.
    Det er selvfølgeligt også muligt at di bagaksel er afdrejet i to tykkelser så den udgør det for afstandsstykket.

    MVH
    Bjarne Klit


  • #13   3. okt 2005 Det er det afstandsstykke, der sidder mellem leje og venstre side af svinggaflen - altså der, der sidder inde i simiringen..

  • #14   3. okt 2005 Altså dét afstandsstykke, jeg omtaler som slidt!
    Og ikke lejet, som jeg skrev tidligere.. Undskyld, for vrøvl.. smiley


Kommentér på:
2 spørgsmål vedr. min babygixxer!

Annonce