{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
953 visninger | Oprettet:

Choker problem {{forumTopicSubject}}

Min Honda CB500 fa 1998 starter fint med fuld choker, men så snart jeg efterhånden som den bliver varmere, justere den til mindre choker, hopper den op og ned i omdrejninger og motorgangen bliver ustabil.
Efter jeg har kørt ca 3-5min med fuld choker kommer den ofte meget højt op i omdrejninger(ca 3-4000 rpm.
) når jeg tager gassen af f.eks mod et lyskryds...

Håber det giver menning det jeg skriver.

Min mekkaniker (augusta motor) sagde jeg skulle prøve at give den en ½ liter kaburator sprit på fuld tank.
Det har jeg prøvet to gange, uden det har hjulpet noget.

Nogen der har en ide om hvad det kan være ?
På forhånd tak !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Choker problem
  • #1   23. jul 2008 Det burde ikke være nødvendigt at bruge chokeren, slet ikke 3-5min med dette vejr. Og selvom det er koldt så kun lige til at starte den, så snart du begynder at køre kan du ligesågodt slå den fra, da du alligevel giver gas.

    Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har brugt chokeren på min '98 Honda.... giver den bare minimal gas når jeg starter istedet.


  • #2   23. jul 2008 okay, det skal jeg nok lige huske på, men bruger nu heller ikke chokeren ret meget i denne tid. Men i vinters var problemet det samme...

    Har du nogen ide om hvordan jeg løser det ?


  • #3   23. jul 2008 Ikke umiddelbart. Men hvis den er høj i tomgang er det jo fordi den får for meget benzin.
    Går ud fra det er manuel choker. Så snart den kan holde sig selv i tomgang skal den slåes fra. Normalt er 30sek nok selv de morgener hvor jeg har kørt hvor det har været under frysepunktet.


Kommentér på:
Choker problem

Annonce