788 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Mulighed for at kører på bane ? Mulighed for at kører på bane ?

Har nu læst og læst om trackdays.. Regler her og der og min kan ikke gå igennem nogle af dem og larmer langt over 95 db selv med db killer..

Er det ikke muligt at komme på en bane i jylland hvor man bare kan få lov ti lat give den gas en halv dag på sin egen registeret mc ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mulighed for at kører på bane ?
  • #1   12. apr 2011 Kan man ikke få db-killer til dine Yoshimura-potter?

• #2   12. apr 2011 Jeg skal selv på Padborg, og så længe der er DB killer i kan du komme igennem de fleste steder.

Min egen larmer 98 DB med killer i, og det kan man også godt få komplette racer udstødninger til, så det burde også være muligt for dig smiley

• #3   12. apr 2011 Padborg park er vidst eneste mulighed, men det kræver DB killer.. En GSX-R 1000 k4 med fuld yoshimura larmer ikke for meget, og det er endda uden DB killer, så din burde kunne overholde kravene med en DB killer i, tror jeg..

Mvh. Mathias

• #4   12. apr 2011 Det er ikke muligt at få den ned under 100 db - Selvom den er fyld op med ståluld og db killer.. Ergo så kan den ikke kører.. Finder der ikke nogle mindre lukkede anlæg eller noget andet der bliver arrangeret i dk ? Syntes det er for dårligt at man ikke har mulighed for at tage sin gade mc ind på en bane og tæve den.. Men de vil jo åbenbart hellere have vi gør det ude i trafikken ?

• #5   12. apr 2011 ALT kan komme under 100 DB. At du mener det er for dårligt at man ikke har mulighed for at tage sin gade mc ind på en bane og tæve den, og at de jo åbenbart hellere have vi gør det ude i trafikken ,er så nok en udmelding du kommer til at stå på egne ben med. Det er HELLER ikke lovligt/tilladt på gaden at "larme" smiley .

• #6   12. apr 2011 Så længe din cykel larmer mere end 100dB med ståluld i potten, er det vist ikke DK men DIG, der er problemet.

Citat fra en populær præsident:
    http://www.famousquotes.me.uk/speeches/John_F_Kennedy/5.htm

• #7   12. apr 2011 Du kan sende mig din pottes (afgangsrørets) mål og dybde på potten så skal jeg sku nok lave dig en DB-killer der bringer den under 100 DB.
    Hvor får du målt din DB ved de test du HAR fået foretaget ?.

• #8   12. apr 2011 Har nogenlunde samme potte monteret på min banecykel og den ligger fint under 99dB med dB-killer monteret.

Er du sikker på der er noget uld tilbage i din potte?

• #9   12. apr 2011 Lasse:

Seriøst, i har makket i den gixxer i mange timer, du siger selv din brormand kan alt med MC.

Hvorfor køber i ikke en nyere original potte, laver en adapter så den passer på dine forrør og så tager lykkeligt til Trackdays, velvidende at det IKKE er DIG der ødelægger det for alle os andre.

Bliver din dag på bane bedre af at du larmer som en åndsvag?
    kører du stærkere af den larmer som en åndsvag?
    Tror du du får flere venner i pitten af den larmer som en åndsvag?

Svaret er nej til alle spørgsmål, bare hvis du skulle være i tvivl.. smiley
    Det er sku svært nok at få lov at dyrke motorsport i dk, faktisk i hele EU.

Efter dit sidste emne, frstår jeg virkeligt ikke at du ikke har brugt energien på at byge noget der dur, fremfor at forsøge at finde banedage hvor du må genere alt og alle.

Få nu makket en ordentligt potte på den gixxer og kom afsted.

• #10   12. apr 2011 Jeg er bare i en frustration af at det ikke er muligt uden div. tilladelser osv. Jeg ønsker IKKE at deltage i trackdays etc. Det er bare for at prøve at komme på en bane 1 gang med denne mc efter den er blevet bygget..

OBS: Der er helt ny uld fra FMF racing i potten..

• #11   12. apr 2011 Du vil ikke på trackday, men gerne på bane??
    En trackday er en banedag.. langt fra alle har løb, mange gange er det bare kørsel i 3-4 forskellige klasser, hvor den der har det mindst sjovt har tabt smiley

Til din larm: selvfølgelig kan den komme under 100db, og skal du på bane, så smid dog en anden dæmper på som ikke siger så meget

• #12   12. apr 2011 tag dog på et arrangement der bliver holdt på en racerbane istedet for det de der "køretekniske anlæg" der ligger i jylland.

find et arrangement hvor der må larmes.

Helt alternativt hvis dette ikke kan lade sig gøre, så prøv at lave jeres lydmåling UDEN at stikke db måleren helt ned i udstødningen.

(nogen baner oplyser at deres DB krav er ved forbi kørsel.. der er altså ikke tale om en db måler en meter fra potten. - men en fast måler der sidder på en bygning el. lign op af banen nogengange mange meter væk fra selve banen )

• #13   12. apr 2011 (det ku også tænkes at al larmen kommer fra dine åbne luftfiltre )

• #14   12. apr 2011 der kan laves db killer til alt, har selv lige lavet en til mit arata komplet titan anlæg og den siger ingenting når den er i..det jeg var mest overasket overer hvor lidt hk db killeren tager, nøjagtigt 3,5 hk på min r6

Kommentér på:
Mulighed for at kører på bane ?

Annonce