3.948 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Effekten af KN filter ! Effekten af KN filter !

Hej alle sammen

Har lige fået justeret min ninja ved FV motor ved Århus.
Jeg har inden tiden hørt både godt og ondt om KN filter, men Finn Villadsen fik alligevel overtalt mig til at prøve et. Det er nu kommet på og der er tydelig effektforøgelse af vinde.
Ninja'en blev justeret op i karburatorerne og derefter testet med både standard luftfilter og KN luftfilter. Testen blev udført lige efter hinanden og kun luftfiltert blev ændret.
Bevist ligger fast, der er Hk at hente ved KN filter smiley

Se testbænk resultaterne på:
http://www.theducklings.dk/gert.html

Eller på denne artikkel jeg har prøvet at lave omkring tuning af din MC.
http://www.theducklings.dk/Artikler/tuning.htm

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Effekten af KN filter !
  • #1   6. mar 2006 Har du så justeret den 2 gange først til alm. filter og så til KN bagefter? ellers kan du jo ikke sammenligne det. .. På mange cykler, hvor ellers luftgennemstrømning er god, hjælper KN filter ikke ret meget, på min var der intet at se

• #2   6. mar 2006 puuha hvad skal dog alt det tuning til for *GGGG* fin kurve ellers Gert ;o)

• #3   6. mar 2006 hvor meget lort ryger der så igennem det filter?? 4 HK, tja kan de mærkes eller måles på optræk topfart, ja så er det vel en smule værd, kan de ikke mærkes eller måles er det vel ligegyldigt smiley

• #4   6. mar 2006 Hvor meget mere benzin bruger kværnen så?

• #5   6. mar 2006 Du skal justere efter det enkelte filter inden du kan sammenligne!

Det er klart der vil ske noget med kurven når man piller ved luft, potte, kabunader or whatevah. Men forbrændingen skal være optimal (dvs justeres efter lambdasonde) inden man kan sammenligne!

Der er alt for mange der tror at det gælder om at få mest luft til motor osv! Det gær det ikek altid

Mht din kurve! Så kan den lille variation godt skyldes at mc+ en fx er flyttet 1 cm tilbage på rullem eller måske frem imellem testen smiley
    Synes at kurvene følges alt for parallelt af eftersom den ikke er blevet justeret til det enkelte filter!

Hvis du vælger at køre med kn. filteret, så bør du nok lige overveje at du måske kan få for mager blanding, da den nu får mere luft! Så pas på du ikek brænder stempler eller lignende!

smiley

• #6   6. mar 2006 Selvom sebastian lugter så har han ret! Der er en temperaturmåler som aflæser luftens temperatur ved luftindtaget. Er der bare 5 graders forskel fra måling til måling kan det betyder et par heste op eller ned på kurveudskriftet. Ved det fordi mens jeg bænkede min faldt denne føler ned på motorblokken og en stigning på 20grader betyd ca 6 HK mere på toppen!.

• #7   6. mar 2006 Jeg bliver nødt til at kommentere din tuningsside også!
    Fedt at du laver sådan en, da den giver et godt overblik! Og du har jo stort set det hele med, dvs det som den almindelig mc-kører kan betale sig fra til fornuftige fingre! Thumbs up"

Men der er altså et par ting der halter smiley
    Vil gerne forklare nærmere, men har ikke tiden nu!
    Men en der er vigtig lige at ændre, er det sidste du skriver:
    "Ulempen ved al tuning er, at det er hårdt for motoren og dets leve tid nedsættes! Men hvem tænker over det smiley
    "
    Det passer ikke smiley
    Grunden til at man kan hente mere ud af sin mc (dvs ud fra de ting du har med på din side) er jo netop at motoren er begrænset pga støjregler, forureningsregler, ingeniørkrav til kørselsglæde osv! Der er rigtig mange ting en motor skal kunne før producenten er tilfreds og før cyklen kan godkendes!
    Mange af de ting er egentlig ikke sundt for motoren! Og når man ophæver disse, dvs fx med en korrekt justering så motor forbænder bedre, ja så får du en renere forbrænding og en sundere motorgang! Det hvor det bliver "farligt" er når du ændrer på motoren konstruktion, dvs fx kompressionstal, knaster, udformning af topstykker osv! Men så længe du holder dig til de ting du har på din side, er der intet at være nervøs for. Tværtimod smiley

En anden ting! Glem alt om de 100% baghjulstest! Det er sådanne kurver du har lagt ud på den side. Det ser flot ud ja det gø. Men er bare sjældent holdbart, da mange justerere ikke har det rigtige grej og erfaring til at justere!
    ALLE mc kan få flere HK på toppen! Men det sker desvrre tit påbekostning af effekttab i andre områder! Det skal forståes sådan her: Når du kører på din mc, så kører du tit stort set aldrig med fuld åben gaspjæld! Du kører typisk imellem alt fra 3% til 70%. Mange der justerer mc glemmer det område, og tænker kun på at få topheste! Men hvad nytter det? Lad os tage et eksempel!

Lad os sige en mc smider 50HK i 4 gear ved 30% åbne gaspjæld. Så bliver cyklen justeret og så smider den kun 40HK ved samme! Til gengæld har den fået 3HK mere ved 100% åbne gaspjæld. ja det er rigtig flot på kurven, men i praktisk er det surt, da du faktisk mest bruger førstnævnte smiley
    Derfor er en bænk der kan lave modstand på bagdækket et must for at justere en mc! Ellers kan man ikke simulere en belastet motor, med fx 40% åben gaspjæld.

En sidste ting. Kender flere der har fået deres mc justeret og været mere end tilfreds! De har fået et flot stykke papir med hvor de kunne se forskellen på en 100% kurve! Og har virkelig kunne mærke forskellen. Problemet er så bare at der intet var lavet. Fx en tom powercommander, eller en mc der var rykket lidt frem på bænken. Og vupti en kunde der er tilfreds fordi papiret siger cyklen har fået mere!
    Kender også flere der har lavet ting på deres mc og så ha jublet, fpr dagen efter at finde ud af de faktisk havde fjernet 10HK istedet! Så man skal altså passe på!
    Derfor få en til at justere som har styr på det! Kan kun anbefale MR. Dyno!

• #8   6. mar 2006 Jeg har altid ret Janus Og du lugter mest!

Jeg vil så gerne dele ud af mine erfaringer med netop det her område, da jeg har arbejdet meget i det! Der er for mange MCister, der kører på placebo effekten desværre

• #9   6. mar 2006 "Endelig kan man på de ulyksagelige CV-kaburatorer, der er bedst egnet på miljøvenlige køretøjer, bore det lille hul op der giver vacuum til membranen, så responsen bliver lidt hurtigere - noget man er dejligt fri for når spjældet trækkes direkte - 1:1 - af kablet"

Jep, men det er sq svært at ramme plet! Man risikere at membranen kommer til at blafre således at motorgangen i topspektret vil svinger op og ned med et par HK smiley

• #10   6. mar 2006 Og her noget der stiller spørgsmålstegn ved KN filtre smiley

http://www.bobistheoilguy.com/airfilter/airtest1.htm

"The result was one that many might have concluded on their own - for a given size, a filter's ability to trap dust is inversely proportional to its flow rate. If keeping dust from your engine is the goal, a paper filter such
    as an AC Delco will provide far superior filtering performance, but you'll pay a price in airflow. If WOT performance is most important, the K&N filter
    used in this test provided about 50% less restriction to airflow, with the 1.6" of H20 difference in air pressure drop at 350 CFM making for a minimal
    difference (~0.5%) in power at this flow rate. The K&N and UNI filters were far less efficient at trapping dust, and note that they lose their flow advantage after filtering about 180 grams of dust."

• #11   6. mar 2006 Og lidt om jetkit http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=12599

• #12   6. mar 2006 Og forresten, så skulle du også have sammenlignet med et nyt standard filter! Det gamle er jo rugt, hvilket betyder at airflowet højest sandsynlig e rmindre!

Det er mere luftfilterkassen der har betydning for hestekræfterne end det er filteret, medmindre filteret tillader meget mindre flow end luftfilter kassen kan levere

smiley
    Tror det var den sidte fra mig i denne omgang smiley

• #13   6. mar 2006 ja, det er SALTEN der er fjenden smiley
    Men kan sq godt forstå at folk laver deres egne konklusioner efter sådanne kurver som ham fætteren hger msider op. Det er bare langt fra sådan det hænger sammen i virkeligheden!
    Godt vi er nogle der kan dele ud af vores erfaringer. Har selv været alt det der igennem med min RF900 / RF 600 i sin tid smiley

• #14   6. mar 2006 hvorfor tror du ramair er blevet opfundet smiley Det støjdæmper vist mere end det giver heste smiley

Hvor mange luftfilter kasser er 100% tætter, så der kommer et stort overtryk? Ramair skal nok give lidt, men tvivler på det er s meget som producenterne påstår!

Det der giver mest power er tilgangen til kold luft! således motoren ikke får den luft der er opvarmet

• #15   7. mar 2006 og så lige indne jeg daffer i seng!
    Du skriver det her på don profil

"290 km/h på speedometeret og 264 km/h rent med sammenklappede spejle på vejen, ifølge touring nyt nr. 5, 2000. Det er nok lidt optimistisk. Har selv kørt 275 km/h med sammenklappede spejle. Fik den et langt lige stykke kunne den måske komme op 280, men nok ikke mere end det.
    Testet ved FV motor til 252 Km/h. rent."

Det kunen jo have noget at gøre med at den faktisk ikke forbrænder optimalt!
    Har den er "friskluft" system tilkoblet topstykkerne eller udstødningen for at vise en renere forbrænding? Du kunne evt fjerne det!
    Jeg håber da også det var fjernet hvis FV justerede din mc med lambdasonde! Ellers kan du godt få den justeret om igen!
    smiley
    Sov godt

• #16   7. mar 2006 DEN ER JUSTERET MED LAMDA SONDE!!!! Til dem der ikke kender Finn Villadsen, så er han en garvet fætter inden for netop dette område. Har tunet til road racing i mange år. Der er korigeret for alle mulige
    Han har endda modaniseret karburatorerne, for at kunne styre luft strømmen i toppen af registret, da den gik for magret. Den er testet justeret tæt ved 40 gange, idet han ikke var tilfreds med blandningen.
    Jeg kan godt følge dem af jer, der skriver at resultaterne kan sammenlignes, når filterne bare udskiftes. Til dette ligger der den anden kurve på hjemmesiden, som viser effekt før og efter justering.
    Indlægget var bare ment som et ""bevis"" på at KN filter giver cyklen effekt, når den er justeret rigtigt.

• #17   7. mar 2006 Jo men den er vel ikke blevet finjusteret til den originale luftfilter?? Den stod vel efter fabriks indstilligerne? For de er som du sikkert er udmærket klar over langt fra at være optimale........

• #18   7. mar 2006 Den stod standard, inden justeringen, ja!.

• #19   7. mar 2006 Ja det er fint med lambda sonde smiley ELlers kan man ikke justere jo!
    Det er manden og hans dygtighed der afgør hvor gpdt det blver gjort!
    Har selv prøvet MANGE forskellige justerere! Kun Mr. Dyno gider jeg at betale for! Men har ikke prøvet ham du omtaler, så kan ikke udtale mig!

Men ihvertfald, så ved jeg at de fleste mc´er har et såkaldt pairssytem! Det virker sådan at det tager luft fra luftfilterkassen og blander med den forbrændte gas! Hvis IKKE det slåes fra inden kusteringen med lambdasonde, ja så får man de forkerte tal på målingen, og justerer derfor forkert! da den forbærndte gas (sammenblandet med frisk luft) jo så ser mere mager ud end den egentlig er!
    Og det er desværre mange de rikke slår det pair system fra!! Så undersøg lige om det sidder på din bike!
    Og så tag vores indlæg som god kritik istedet for at blive formærmet over dem smiley
    Der er for mange der drager deres egne konklusioner mht justering og ændring af diverse! Det er bare ikke så simpelt som folk tror altid!

• #20   7. mar 2006 Gert: fint, bare min pointe! Men jeg vil da også gå langt for at få de få hk mere. Det er jo ikke for sjovt jeg selv har ofret i HK og jetkit. Hentyder bare at din kurve med alm. filter vil kunne se meget pænere hvis man tog sig tid at finjustere karbs, nok ca. så god som med KN filter.

• #21   7. mar 2006 Kender ikke lige det pairsystem du nævner, men han har blokeret returluft systemet med en prop. Måske er det pairsystemt?

• #22   7. mar 2006 Det er det sikkert smiley
    Det har forskellige navne. Men smider friskluft sammen med udstødningsgasser for at få renere måling

• #23   8. mar 2006 Her er et brev fra Finn Villadsen ang. justering og KN filter

Hej

Sebastian lad være med at gøre dig klog på noget du ikke ved noget om, jeg kan fortælle dig at pair systemet er vacum styret og kun virker i tomgang eller med meget lidt gas, og derfor ingen betydning har for en LMB måling, det har derimod noget at sige for en tomgangs CO måling, hvor det selfølgelig skal lukkes, hvilket mange værksteder ikke ved eller glemmer, med det resultat at motoren går for fed fra nul til 20 % gas, men Gerts pair er selfølgelig blokeret, det gir ingen effekt forøgelse, men det fjerner den klaprer lyd som kawa har ud gennem ramair indtaget pga. nogle membranblade som skal forhindre udgasser i at gå op i indsugnings boksen, nok om pair system, så bliver vi beskyldt for at snyde med vejr stationen, prøv dog at se på correktions faktoren
    på udskriften den er nøjagtig den samme før og efter justering: 1.09 hvis der var snydt ville den
    Være meget højere på slut målingen, at flytte cyklen frem eller bag ud på rullen kan godt variere
    Effekten med en halv eller hel hk. Gert har fået 3% mere effekt på toppen ja men han har fået 10%
    Mere ved 100 km.t. det kan mærkes, hullerne i kurven er mindre efter justering, hvis der bare var
    Snydt ville man have 2 identiske kurver den ene højere end den anden, det vi ville vise med kurverne med og uden KN er at der kommer mere luft igennem med KN, mere luft er altid lig
    Med højere effekt, hvis ellers karburator eller indsprøjt kan give mere benzin, blandings forholdet
    Skal passe, større hul i vacumspjæld? ja på nogle cykler er det godt på andre noget skidt.
    Sebastian mener heller ikke at ramair giver effekt, selfølgelig gør det det, og der er faktisk overtryk
    I boksen ved meget høj fart, og selv om der ikke er overtryk giver det effekt da der er direkte hul igennem, i stedet for at motoren skal suge gennem snørklede kanaler og ud under tank eller sæde.

MVH Finn Villadsen

• #24   8. mar 2006 Det var rart med en der lige kunne sætte tingene lidt i persektiv. Jeg er ikke selv mc justerer! men har så godt som mulig forsøgt at sætte mig ind i tingene. Ligeledes var det nogle meget lærerrige timer ved Mr. Dyno, og jeg glæder mig til at bombardere ham med spørgsmål igen når jeg skal derover engang i April!
    Men man har det jo med at lave sine egne konklusioner! og derfor er det sq rart med folk der har mere erfaring indenfor området en en selv, således man kan lære endnu mere!

Men lad lige være med at få det til at lyde som et angreb på mig. Jeg har fx ikke sagt at ramair ikke giver effekt! Så klao lige hesten og læs det jeg skriver engang mere!!!

En anden ting jeg har bidt mærke i mht motorcykler og justeringer! ALLE der har med det at gøre som proffessionelle, siger langt fra det samme, og mange har delte meninger om tingene! Det er pisseforvirrende når man er almindelig dødelig (og drikker begisk øl, når det hele er surt) smiley Så derfor vil jeg lige skrive det op som jeg så ikke forstår ved det svar Finn V giver!!

smiley
    Hvorfor der er flere der har testet cykler med og uden pair systemmet på en 100% kurve, dvs full throttle med og uden pair system, hvor målingerne viste en "større! effektforøgelse. Målinger taget indenfor samme time!
    Nu er det kun suzukier jeg har set testet, så kunne det være pairsystemmet var anderledes på disse end på fx en kawasaki?

Og jeg ved at Ove (MR. Dyno) har sagt at pair systemmet betyder noget hele vejen op! Det bed jeg nemlig mærke i da jeg fik min mc justeret ved ham. Så ved justering skulle det slåes fra, da målinger ellers ville være upræcise! Så det er jo modstridende med det Finn V siger?
    Ligeledes vil en SV1000 (og TL´er) have tendens til at skyde med eftermonterede potter! Dette fjernes ved at pilel pairsystemmet af! Derfor må det da netop have en betydning i hele området?!

Jeg forstår heller ikke udsagnet med ramairen! Jeg ved skam godt det giver mere ydelse, men jeg har nu hørt flere kloge mc justererer, samt læst i flere mc magasiner at størstedelen af ydelsen ligger i den kolde luft som motoren kan trække via ramairsystemmet. Det hele tilsammen giver vel mere ydelse, men hvad der giver mest er vel et godt spørgsmål. Det er mange delte meninger om det! Men jeg siger på intet tidspunkt at ramairen ikek virker på en mc! Men et fact er at det altså også er med til at støjdæmpe!

Og lige mht filterdelen, som jeg ikke har sat mig ind i.
    Jeg fik denne her af Ove, da han tilfædlgvis havde set tråden her:
    "Jeg så på et forum at de fleste slet ikke har forstået, hvordan et K&N filter virker. Det er et elektrostatisk filter og helt anderledes end et mekanisk filter.
    Men hvis du skulle være int. så er her en del info :
    http://www.knfilters.com/filter_facts.htm#MYTHS
    "

Så der er ihvertfald læsestof hvis man vil vide hvad filteret gør kontra et standard filter

Glæder mig til at konstruktivt og lærerrigt svar!

• #25   8. mar 2006 Jeg vil stadigvæk have svar på det jeg skriver smiley :)

• #26   8. mar 2006 Nu har jeg læst hele tråden igennem igen! Jeg bliver lidt pissed nu her!

Det folk i den tråd prøver på er at forklare at det ikke bare hænger sådan sammen at et KN giver flere HK! Det er jo det Gert skriver i hans første tråd?!?!
    Jeg husker min første justering på min første TL1000s
    Der tog vi en test med standard filter, En 100% kurve! Derefter smed vi et KNfilter i. Kurven var ens!
    Så justerede vi med en tekabox. Heller ingen forskel på filtrene! Det var først da vi pillede låget af luftfilterkassen der skete noget med kurven. Det var både op og ned! Så det der skrives: "Bevist ligger fast, der er Hk at hente ved KN filter ;-)" Holder ikke. Jeg smider gerne kurver op, men kræver jeg kan komme på MC-hospitalets fts server og hente dem. Den er nede lige pt!

Der bliver i tråden diskuteret forskellige synspunker af hvad der kan have indflydelse, Men INGEN påstår noget nogen steder! Det gør jeg altså heller ikke! Så gider du godt lige bede Finn om at læse den her tråd igennem igen? For jeg gider ikke ligge navn på noget som jeg ikke har skrevet! Og jeg gider slet ikke få en mail som er nedladende med mit navn! som ovenikøbet er skrevet til mig, men startet og videresendt af en anden.
    Gert?!?

• #27   9. mar 2006 Fra Finn

Sebastian du har lidt ret i at jeg angriber dig, det gør jeg fordi du mistænkeliggør mig og mit
    Arbejde på bla.Gerts cykel, men lad nu det ligge, du skriver at ramair mere er for at støjdæmpe
    end at gi effekt, det er forkert, har du aldrig stået tæt på en racerbane og hørt ramair fra en dtc
    Bil eller en mc, det larmer mere end udstødningen, jeg ved det også fra støjtest på baner hvor
    Jeg kører en del og har gjort det i 25 år. Angående pair system: selfølgelig er der forskel på
    Hvor længe det er åbent på forskellige mc, nogle bruger en magnet ventil til at styre det, de fleste
    Bruger vacum, en SV eller TL 1000 skyder ikke når du kører med gas på men når du tager gassen
    af hvorved vacummet i indsugningen stiger og pair systemet åbner og sender frisk luft ud i udstødningen, og så til en anden stor misforstået ting: JET KIT giver sjældent top effekt det giver
    mellem område og bedre kørbarhed, MEN i forbindelse med mere ÅBEN åndedræt giver det også top effekt

Finn Villadsen

• #28   9. mar 2006 Fra Finn

Sebastian rolig nu, jeg mener ikke som værksted at jeg skal deltage her derfor sendte jeg det til Gert. Ang. Kn i TL 1000 selfølgelig hjælper det ikke med et mere åbent filter
    Hvis der ikke kan komme mere luft igennem din filterboks pga. indsnævninger eller muffer
    På en ramair cykel er filter boksen meget mere åben derfor giver et bedre filter mere effekt her

Finn Villadsen

• #29   9. mar 2006 Godt så!
    Hvis du læser mine indlæg en gang til, så vil du også finde ud af at jeg IKKE mistænkeliggør dit arbejde!
    Jeg gør Gert opmærksom på at der er mange justererer i DK der IKKE gør sit arbejde ordentligt, samt hvilke ting han skal være opmærksom på! Det er jo kun godt at du er en af dem der kan finde ud af at justere og kender teorien bag! Men der er altså ingen steder jeg hverken mistænliggør netop dig eller decideret påstår noget! Derfor min reaktion!

• #30   9. mar 2006 Hæ her er der vist gået religionskrig i den smiley
    Hr Finn og Hr Ove ved nu nok mere om de ting end 99,9% af os her.
    Om de så arbejder efter samme filosofi eller ej er vel ligegyldigt.
    Har set en ældre R1 af Finns i aktion et par gange og der var der flere heste til rådighed end nødvendigt. Den var sikket sjov at køre på, men ikke glad for at blive ved jorden.
    Kn-filtre lyder godt og holder længere end standardfiltre, om de så gir 0,1 eller 25% effektforøgelse og et minmalt forøget slid på motoren er jeg sq ligeglad med.

At Sebastian hævder ramair er fortrinsvis støjdæmpende?????????? Jeg nænnede ikke at blande mig i den overhedede diskution (oxo dels fordi jeg ikke 100% ved hva jeg taler om). Men så har ingeniørerne da ikke gjort deres job særligt godt!
    Så vidt jeg har erfaret: Ved forbikørsel med standard udstødning larmer rigtig mange mcer (vist især Suzi og Kawa) mest fra forenden og ramair indtag og ikke bagved fra udstødning.
    Men måske er støjdæmpningen af Ramair mere udpræget ved omdrtal hvor mcer godkendes hva ved jeg smiley

• #31   9. mar 2006 Nu er det jo ikke Finn og Ove der taler sammen her smiley

Det er Hekto, Janus og Mig som deler ud af vores erfaringer og stiller spørgsmålstegn ved det allerførste indlæg! Dvs det at KN filter giver merydelse!
    Derefter kommer Finn på banen, som så åbentbart ikke har fået hele sammenhængen med i den her tråd!

Jeg vil ikke ligge noget i munden på Ove. Alt respekt for ham, hans viden og kunnen. Det kan jo godt være at jeg har misforstået noget da jeg besøgte ham. Men så er det jo kun godt man kan blive klogere! LIgeledes ved jeg også at efter mit næste besøg, så er der nok et par AHA oplevelser mere jeg kan dele ud af!

Ihvertfald er det et meget svært område, og det der gør det endnu sværere er at mange der justerer langt fra er enige om tingene! Især når man er den der benytter sig af at få sin cykel justeret! Har godt nok hørt mange modstridende ting efterhånden

Jeg har prøvet en del der justerere, og eneste sted jeg fremover kommer er ved Ove! Det kan jo være det ændrer sig, men som det ser ud nu, så tvivler jeg på det, da jeg kun har fået god behandling og gode resultater derfra! Ja faktisk overordentlig gode resultater.

Jeg siger ikke han er den eneste der kan finde ud af det, men jeg har ikke selv oplevet andre der kan det samme som ham! så derfor anbefaler jeg ham altid på det kraftigstem, når folk vil have råd til at få justeret deres mc! Andre er ligeledes velkommen til at anbefale folk som de har haft gode erfaringer med. Men hvis der anbefales en som jeg har haft dårlig erfaring med, ja så blander jeg mig og deler ud af de erfaringer jag har haft, således vedkommende selv kan afgøre hvor han vil smide sine penge
    smiley

Mht ramair. Jeg har hørt rigtig mange tale om støjdæmpningseffekten! Det kan godt være det ikke virker ved alle mc´er. Men fx på min, da er det altså tydeligt at cyklen larmer noget mere hvis man piller ramrørerne af!

Kommentér på:
Effekten af KN filter !

Annonce