{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.233 visninger | Oprettet:

KN filter? {{forumTopicSubject}}

Hej alle! (er lidt grøn på dette felt;-))

Jeg syntes, jeg konstant læser om folk der har monteret KN luft/olie filtre!
-men hvad opnår man reelt - er det alle cykler der forbedres - er der stor forskel på effekten af KN på den enkelte cykel - kræves dyno for korrekt montering???

ved det er en smule generelt, men vi skal jo alle starte et sted :-]

ps. kører selv Aprilia Pegaso, indlæg behøver dog ikke være direkte relaterede til denne cykel!



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  KN filter?
  • #1   7. mar 2005 Jeg ved ikke om det gælder alle mc'er, men jeg ved af erfaring at racercyklerne ikke får noget ud af et nyt filter uden omdysning m.m.

    Jeg havde en KN i min 600 og den kørte rent ud sagt af bæ. Så jeg satte en std i og så virkede det (Havde jeg haft tid og penge havde jeg nok beholdt KN'en)


    Den store fordel ved KN. BMC og alle de luftfiltre er at når du først har sat den i skal du ikke udskifte den, som med std filtrene. De kræver bare lidt vedligeholdelse og så holder de mc'ens levetid. Eller det påståes af fabrikanterne smiley


  • #2   7. mar 2005 Og der er jo også en anden fordel med sådanne filtre og som nok er hovedårsagen til at man skifter smiley

    De giver et større flow. Dvs. luftfiltrene giver mere luft til motoren og oliefiltrene giver større oliegennemstrømning.


  • #3   8. mar 2005 Iflg. Fisker, der har bygget min cykel, har et KN filter kun en reel effekt i forbindelse med et jet-kit. Så vidt jeg har forstået, opnår man kun den maksimale ydelse ved montering af begge dele. Hvis du kun smider en af de to på din cykel, kan resultatet være mindre optræk/topfart end standard.
    Jeg har fået et monster-optræk på min cykel (relativt i forhold til stilen). Topfarten er såvidt jeg husker opgivet til omkring 160 standard, speedometeret går til 190, men når jeg når dertil har jeg stadig omkring 1/4 håndtag tilbage. Til gengæld kan jeg også mærke det på benzinøkonomien...


  • #4   8. mar 2005 som skrevet kræver det jetkit hvis du skal have kn. ihvertfald hvis du mener dem der er i fri luft. nøjes du med filter og evt fri udblæsning kan du ødelægge motorgang trækkraft økonomi og effekt.men monteret med kit kan du markant forbedre det hele.

  • #5   8. mar 2005 Tak for de mange råd og kommentare!

  • #6   17. mar 2005 K&N filteret eller et hvilket som helst andet power filter, tillader motoren at trække mere luft ind. Dette har dog kun en positiv effekt sammen med et større dysekit, idet motoren ellers vil få for mager en blanding.

    Hvis du kører MC med 4 karburatorer, skal du også være opmærksom på at de to yderste får mere luft end de to inderste. Det kan erfor være en god ide at lave en form for afskærmning så alle 4 cylindere går ens.

    Mht. dysningen af din MC....så vær lige lidt forsigtig....en alt for mager blanding kan smadre din motor!


  • #7   17. apr 2005 Man skal altid få stillet dyser, når man skifter luftfilter til uorg. og dette gælder også udst. med mindre andet er skrevet (også skal man gøre det alligevel). der eer altid riciko for at ødelægge maskinen ved BLA(luftfilter) brænde hul i stemplerne ) hvis maskinen ikke bliver dyset ind til det nye filter

  • #8   17. apr 2005 mager blanding brænder stempler. ligesom en svenseflamme hvis du ikke sætter luft er flammen gul og bliver ikke så varm, når der sætter luft til svejseflammen , kommer denne op på over 1000 grader det samme sker i motoren, og ved et øget inflow at luft i motoren stiger temp i forbrændingskammeret( og det svageste led er stemplet)
    sette er selvfølgelig en simplificeret udgave


Kommentér på:
KN filter?

Annonce