Suzuki savage indstilling efter åben filter og potte {{forumTopicSubject}}
Hejsa
EFter ombygningen af min savage til bobber mangler jeg lidt hjælp til indstilling af karburatoren
Der sidder Åben kn filter på altså ingen luftfilter kasse samt en åben potte.
Liste over det jeg har erfaret:
* Står fint i tomgang, dog vil jeg mene den skal falde i rpm når jeg skruen mængde skruen ind ad. . Det gør den ikke, dem stiger i omdrejninger indad og falder når jeg skruer ud af (indad = med uret/mød højre)
* trækker fint indtil jeg giver den fuld gas, så "staller" og trækker ikke indtil der kommer lidt omdrejninger så trækker den igen ?
* Der er en meget lille utæthed mellem forrør og bagpotte, så lille man kun lige kan fornemme det med fingeren
* Den er dyset op til en 152.5 hoved dyse og 52.5 tomgangs dyse
* Den skyder når jeg går af gassen, samt slår en ordenlig skid + stikflamme når den slukkes
på forhånd tak
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.948
Og hvis den tøver når du giver fuld gas, er det en større hoveddyse. Jeg ved intet om det, men min gamle kørte rigtigt godt alligevel
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 11 MC-er: 6 Emner: 67 Svar: 284
Kan ikke forestelle mig den er utæt i indsugningen, der er som sådan kun et filter og 2 spøndebånd, en på filteret og en på flances til topstykket
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.571
Der er tons af tråde om det her emne og hvor elendig en løsning det er at køre med det setup du beskriver. Tænk over det...
tom, ifølge min gode ven Knud så kørte din Savage af helvede til - men ifølge dig godt?! Du bliver jo ved
-> Så giv endelig dårlige råd videre...
Foruden Niko, til din egen hjælp - så kan du ikke få den ged til at gå ordenligt med det setup. Din dyse er over 150, alt for stor, for stor tomgangs dyse også - og dit luftfilter giver alt for meget luft. Den er med andre ord helt ude og "biiiip".
God fornøjelse...
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.948
så "følger" en! I stedet for at have så travlt med at nedgøre andre, kunne du jo have kommet
og bedt om en tur, det havde du fået omgående, og så kunne vi jo have taget den derfra
PS Kender en der har en dragstar til bare at holde, men det er jo svært at være behjælpelig når man er på filter, sååå
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 102 Svar: 2.501
Hvis den ikke lugter.. Større!
maj 2008
maj 2008
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 665
Og så bare et velment råd: Tjek din knastkæde, de kan godt blive for lange på modellen, selv på få kilometer, søg evt her på forummet
aug 2006
Men I vil mene at første step er at sætte en endnu støre dyse i ?
aug 2006
Altså skal jeg ikke gå efter den højest mulige tomgang når jeg skruer på mængde skruen. Altså så høj så muligt hvor cyklen stadig tager gassen ordenlig ? Hvis ja så er det når skruen er skruet helt ind ? altså mod højre
aug 2006
aug 2006
aug 2006
Har fjernet den hvider spacer og dermed hævet nålen en ordelig slat
Hvad angår hoveddysen så når jeg laver "roll off" så mærker jeg hverken at den sætter ud eller trækker mere så den tror jeg er ok.
Godt bud på næste step ?
Suzuki savage indstilling efter åben filter og potte