{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.045 visninger | Oprettet:

Suzuki savage indstilling efter åben filter og potte {{forumTopicSubject}}

Hejsa

EFter ombygningen af min savage til bobber mangler jeg lidt hjælp til indstilling af karburatoren smiley

Der sidder Åben kn filter på altså ingen luftfilter kasse samt en åben potte.

Liste over det jeg har erfaret:
* Står fint i tomgang, dog vil jeg mene den skal falde i rpm når jeg skruen mængde skruen ind ad. . Det gør den ikke, dem stiger i omdrejninger indad og falder når jeg skruer ud af (indad = med uret/mød højre)

* trækker fint indtil jeg giver den fuld gas, så "staller" og trækker ikke indtil der kommer lidt omdrejninger så trækker den igen ?

* Der er en meget lille utæthed mellem forrør og bagpotte, så lille man kun lige kan fornemme det med fingeren

* Den er dyset op til en 152.5 hoved dyse og 52.5 tomgangs dyse

* Den skyder når jeg går af gassen, samt slår en ordenlig skid + stikflamme når den slukkes

på forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift til sommerdæk på Jeep Renegade 375 kr.
  • Vinduespudsning 500 kr.
  • Bruser koblet til toilettets vandforsyning 770 kr.
  • Nedtagning af varmepumpe 500 kr.
  • Opsætning af persienner 625 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki savage indstilling efter åben filter og potte
  • #3   20. maj 2015 Ved nålen er der en hvid plastskive, slib den ned til ca. halv tykkelse, så kører det meget bedre smiley
    Og hvis den tøver når du giver fuld gas, er det en større hoveddyse. Jeg ved intet om det, men min gamle kørte rigtigt godt alligevel smiley

• #4   20. maj 2015 Det med nålen har jeg læst mange stedet. . de fleste sliber den gamle ned til halvstørelse eller sætter skiver i som passer med skiven bliver halv størelse. . lyder det som en ide ?

Kan ikke forestelle mig den er utæt i indsugningen, der er som sådan kun et filter og 2 spøndebånd, en på filteret og en på flances til topstykket

• #5   20. maj 2015 Niko når man spørger om råd herom, så det meget vigtig at du er RIGTIG kritisk overfor hvem og hvordan der bliver svaret. Sund fornuft er rigtig vigtigt her. Dårlige råd er dyre og spilder din tid.

Der er tons af tråde om det her emne og hvor elendig en løsning det er at køre med det setup du beskriver. Tænk over det...

tom, ifølge min gode ven Knud så kørte din Savage af helvede til - men ifølge dig godt?! Du bliver jo ved smiley
    -> Så giv endelig dårlige råd videre... smiley

Foruden Niko, til din egen hjælp - så kan du ikke få den ged til at gå ordenligt med det setup. Din dyse er over 150, alt for stor, for stor tomgangs dyse også - og dit luftfilter giver alt for meget luft. Den er med andre ord helt ude og "biiiip".

God fornøjelse... smiley hehe

• #6   20. maj 2015 Kjøller, da Knud kørte på den var det med en dyse der hed 190, det var alt for lidt! Knud skulle så have prøvet den efter at jeg havde fået det på plads smiley For jeg vil da gerne indrømme at jeg selv var meget forbavset over at jeg kunne blive ved med at gå op!! Det ændrer så ikke på at den gik fantastisk, og var ligeså kvik på alle måder som min gamle VS 750!! Men det er sgu svært når folk bare smider en på filter ( ret tøset) og ydermere
    så "følger" en! I stedet for at have så travlt med at nedgøre andre, kunne du jo have kommet
    og bedt om en tur, det havde du fået omgående, og så kunne vi jo have taget den derfra smiley smiley
    PS Kender en der har en dragstar til bare at holde, men det er jo svært at være behjælpelig når man er på filter, sååå

• #7   20. maj 2015 Er med Kjøller, du ber jo om den skal gå dårligt. Det tager meget tid at få den til at gå ordentligt, hvis muligt. Kan ikke ordnes over internettet, men det kan lade sig gøre. Start med at gå min. 20 op i dyser til den stinker af benzin når du slukker den, og tag den derfra....
    Hvis den ikke lugter.. Større!

• #8   20. maj 2015 Gør du ikke det, brænder du toppen af, da den så vil køre alt for magert hele tiden. Samt alt andet...

• #9   20. maj 2015 Ps. Stinker skal læses som... Stinker! Ikke næsen ind i luftfilteret eller noget, men at stå ved siden af den.

• #10   20. maj 2015 Jeg monterede sådan et jet-kit i den jeg havde( https://www.jcmotors.com/dynojet-stage-1-jet-kit-for-suzuki-savage-ls-650-00-04-s40-boulevard-05-10-2867-p ) mener det var en 190 hoveddyse, den kom til at køre rigtig fint med K&N filtersæt og åben Silvertail smiley
    Og så bare et velment råd: Tjek din knastkæde, de kan godt blive for lange på modellen, selv på få kilometer, søg evt her på forummet smiley

• #11   20. maj 2015 Knastkæden er fin den er lige checket i forbindelse med jeg skiftede kobling på den. .Ikke at jeg ikke lytter efter hvad I siger, jeg kan jo som sådan ikke modbevise det. . Men der er et utal af folk jeg har læst om som efter eget udsagn har fået dette setup til at kører fint. . Efter det info jeg kan finde skulle 52.5 i tomgang og 152.5 i hoved dyse ramme sådan ca. ved godt der er forskel fra cykel til cykel, men det burde da kunne lade sig gører smiley

Men I vil mene at første step er at sætte en endnu støre dyse i ?

• #12   20. maj 2015 Er der iøvrigt nogen der kan forklarer hvorfor den stiger i rom når jeg skruer tomgangs dysen ind ? burde den ikke falde ?

Altså skal jeg ikke gå efter den højest mulige tomgang når jeg skruer på mængde skruen. Altså så høj så muligt hvor cyklen stadig tager gassen ordenlig ? Hvis ja så er det når skruen er skruet helt ind ? altså mod højre

• #14   21. maj 2015 hmmm. . Jeg tænker at nålen skal hæves for at den kan leverer brændstoffet hurtigere ? Den er jo med fuldt åben gasspjæld indtil motoren kommer op i omdrejninger så trækker den fint nok. .

• #16   21. maj 2015 Jeg prøver at hæve nålen en tak også vender jeg lige tilbage . . tak for svarerne indtil videre

• #17   22. maj 2015 update. . .
    Har fjernet den hvider spacer og dermed hævet nålen en ordelig slat smiley det hjalp faktikst rigtige meget den trækker fint i mellemområdet nu. . Jeg kan ved fuld gas fra lave omdregninger godt mærke når den går fra nål til hobeddyse men den sætter ikke ud mere .. Så nu kører den ok. . Den skyder dog lidt når jeg slipper gassen. .

Hvad angår hoveddysen så når jeg laver "roll off" så mærker jeg hverken at den sætter ud eller trækker mere så den tror jeg er ok.

Godt bud på næste step ?

Kommentér på:
Suzuki savage indstilling efter åben filter og potte

Annonce