{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.271 visninger | Oprettet:

Hvem er bedst til karburator (evt. Mikuni TM) {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har nogle spøjse udfordringer med nogle Mikuni karburator på min Moto Guzzi fra 1980.
Hvem er den bedste at snakke med om det her, evt. om Mikuni fladspjælds specifikt ?

Jeg fortæller ikke problemet her med vilje, med mindre nogen der faktisk ved noget om det svare på indlægget.

Simon


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem er bedst til karburator (evt. Mikuni TM)
  • #1   4. jul 2020 *Tsssk* så siger vi da bare ikke, hvad vi ved om det smiley smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #2   4. jul 2020 Jeg kender en der er ret skarp i karburatorer og ikke ret dyr, men jeg fortæller med vilje ikke hvem det er, hvis nu nogen skulle fortælle det......?




  • #4   5. jul 2020 Du skal ikke tage dig af de useriøse svar herover smiley

    Men jeg er næsten 98,7% sikker på, at du finder svaret her:
    https://d1ixebpu9pg2je.cloudfront.net/images/cover/750x/287974

    smiley

    Men et andet forslag kunne være at bruge den der Google og finde Moto Guzzi relaterede ting, og der kan du måske være heldig at fange Jens her https://www.guzzi-parts.dk/en/contact-us


  • #5   5. jul 2020 Er ude efter en gut jeg kan spørge til råds og ikke en masse forum ideer smiley Men hvis der ikke er nogen her der melder sig som god til karburator må jeg jo bare fortsætte på egen hånd.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #6   5. jul 2020 Jeg har en gut du kan spørge til råds.

    Han er seriøs karb nørd...

    Men jeg er jo nødt til lige at fortælle ham hvad det drejer sig om, før jeg kan spørge om han kan tage sig tiden til det.

    Så længe det er hemmeligt, er det svært at gå videre med...


  • #7   5. jul 2020 Sajmon, ham du kender kommer vel ikke fra Jylland ??

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #8   5. jul 2020 Nej. Han er fra Sjælland.

  • #9   5. jul 2020 Sajmon, øv ja smiley har en 1200 bandit motor der er mega tørstig, son nok skal rigtog justeres

  • #10   6. jul 2020 Jens her https://www.guzzi-parts.dk/en/contact-us

  • #11   6. jul 2020 Sajmon der er ikke noget der er hemmeligt, ville bare gerne have fat i en guru. Kan du sætte mig i kontakt med din ?

    Beskriver gerne problemet ;

    Jo længere ud jeg drejer blandingsskruen som er en benzin skrue jo hurtigere går den i omdrejninger, hele vejen ud til jeg har skruen i hånden. Den gør det med alt fra en #27,5 pilot dysse til en #40 pilot. Den går så hurtigt at jeg ikke kan dreje tomgangen langt nok ned, kan have både blandingsskruer og tomgangsskruer helt ude og den tøffer derudaf med 2000rpm.

    Ja Jens er dygtig til guzzier men som sagt, jeg søger en der gerne kender til fladspjælds Mikuni og jeg vil helst selv lave min cykel. Mangler bare lidt gode råd.


  • #13   6. jul 2020 Med fare for at få hovedet bidt af har jeg haft samme problem på min Guzzi SP1000. Problemet (godt nok på dellorto) var en hængede choker/startkreds. Og i kombination med det enorme svinghjul, der gør at motoren kunne "løbe løbsk" og endda selvantænde efter jeg afbrød tændingen som en dieselmaskine!

    Hvis du skruer benzinskruen ud, får den mere benzin, og du burde kunne kvæle den ved at skrue den mere og mere ud. Når du ikke kan det, er det sandsynligvis fordi den får falsk luft et sted, dvs der er en utæthed mellem karburator og cylinder.

    Hilsen en ikke-guru


  • #14   6. jul 2020 kan vi ikke få at vide hvilken karburator der er tale om andet en mikuni TM

    " blandingsskruen som er en benzin skrue "

    på mikuni TM er blandingsskruen normalt en luftskrue (sidder tæt på luftfilterbespændningen)

    er det en nyere model hsr er det stadig en luftskrue (samme placering ved luftfilter) , på de gamle er det vistnok en benzinskrue (er ikke helt sikker) men sidder tættere på topstykkesiden nede fra
    er det en kinesermikuni , så GL med det , der er det kun kinesere der måske ved hvad der er hvad smiley


  • #15   6. jul 2020 Per T, tak for dit input og jeg har også bestilt nogle nye choker dele som snart skulle være her. Mest for at udelukke den del.

    Er enig i hvordan en blandings skrue burde fungere. Der er ikke falskluft problemer med motorcyklen.


  • #16   6. jul 2020 dingle b, ideen var nemlig jeg ikke var interesseret i at diskutere karburator med alle og en hver men mere hvem der er dygtig.
    Det er som sagt en benzinskrue.


  • #18   6. jul 2020 Henrik,
    Jeg skal nok få dem til at køre på guzzien ... ligesom jeg har fået dem til at virke på alle de andre cykler jeg har haft samme type karburator på.


  • #19   6. jul 2020 En anden guzzi relateret fejl er de dobbelte gaskabler, de kommer let i klemme, enten under tanken (hvor der ikke er plads) eller når de skal dreje 90 grader ned i karburatoren (hvor der heller ikke er plads).

    Har du sikret dig at een af karburatorerne ikke hænger i spjældet? Det har snydt mig mere end een gang, så husk at sikre begge kabler er slappe inden du justerer tomgang.


  • #20   6. jul 2020 Har du evt læst Mikunis tuningsguide?

  • #21   7. jul 2020 Seriøst, virkelig, karburatorer har luftskruer og/eller blandingsskruer, ingen "benzinskruer", sigh:

    En luftskrue regulerer mængden af luft, der bliver iblandet brændstoffet i karburatorens tomgangssystem.

    En blandingsskrue regulerer mængden af allerede sammenblandet brændstof og luft i tomgangssystemet.


  • #22   7. jul 2020 Korrekt Richard, men stadigvæk er der noget helt galt hvis trådstarter kan skrue blandeskruen helt ud uden motoren drukner. For mig at se kører motoren udenom tomgangssystemet ved at en chokerkreds eller spjæld står åben.

    Og når guzzi karburatorerne styres af to uafhængige kabler trukket på den mest kringlede måde man tænkes kan vil det nok været et godt sted at starte.


  • #23   8. jul 2020 Muligvis, Per T, kender ikke til Guzzi. Mente blot at trådsterter må have begreberne på plads, inden han søger videre efter hjælp smiley

Kommentér på:
Hvem er bedst til karburator (evt. Mikuni TM)

Annonce