1.787 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

dyse str i gs500e me sportspotte?? dyse str i gs500e me sportspotte??

nogen der har erfaringer med størrelse på dyser i en suzuki gs500e i forbindelse med montering af free-flow potte?

kører den fint med de org dyser, eller er det MUST at dyse om? hvis der bare er tale om potte skift for at få lyd og effekten er underordnet

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Justering af TV der er hængt op for lavt 400 kr.
  • Hovede Rengørring og folde tøj 350 kr.
  • Utæt wc x 2 1.400 kr.
  • Ophængning af gardiner og persienner 1.800 kr.
  • Elektriker 400 kr.
  • Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dyse str i gs500e me sportspotte??
  • #1   16. maj 2008 underordnet ......den kører som et pund pølser uanset hvad man gør ved en GS 500 smiley sådan er det bare

• #2   16. maj 2008 betyder mindre : oversat smiley
    men er den aldrig blevet dyset om kunne det være en idè at få det tjekket ........
    mange nyere cykler er udmagret pga miljøkrav

• #3   16. maj 2008 det var da et yderst intelligent svar... ja en gs500E er ingen racer... men jeg vil godt vide om den f.eks hakker ved topfart el lign...

og nu ka man vidst ik ligefrem kalde den for en "nyere" cykel..

jeg skal bruge nogle dyse str, evnt fra erfaringer fra folk der selv har skiftet og prøvet forskellige dyse str, eller har fået den kørt ind på rullefelt evnt?

eller om motoren kører totalt uændret uanset org potte eller free flow..

• #4   16. maj 2008 Det kommer også an på luftfilteret. Hvis dit luftfilter er ultra restriktivt, så bliver blanding ikke mere mager. Hvis du har et sportsfilter eller andet uoriginalt, så bør du nok holde øje med farven på dine tændrør, og evt skifte dyser ud fra det.

• #5   16. maj 2008 nu kaldte jeg den heller ikke ny ! men nyere cykel betyder indenfor de sidste 15 år .....
    sæt da potten på og prøv om den føle anderledes bortset fra lyden .......

den stikker nok ikke et ben ud af siden og trækker den stadigvæk rent fra 1000 omdr. til det røde felt , så der vel ingen større grund til bekymring

• #6   16. maj 2008 Det er vigtigt du er opmærksom på dine tændrør, nu hvor du har ladet cylinderen og kaburator opsætningen lov til at få mere ud af røret. Dette laver lidt om på din modstand, oftest noget du mærker som bedre trækkraft. Men bestemt ikke altid..

Du skal give dine 2 tændrør af den, se på farven. Gerne kør en 50 km inden du foretager handlingen og uden for meget tomgangs hopperi.

Er dine tændrør lysegrå og ikke en anelse brunlige /nøddebrune, så skal du enten have den dyset op eller justerer på blandingsskruen.
    - Dette skal du have en til at gøre for dig.. de skal nemlig gå ens på begge ben.. Det er den kedelige ulempe ved en mc med flere ben end ét..

• #7   16. maj 2008 *Du skal hive

Ramte lige forkert.

En anden vigtig ting at bemærke på en GS 500 er, at den ikke skal op i alt for mange omdregninger. Det slider denne motor meget..

De fleste der køber disse maskiner brugt får problemer grundet disse ting.. folk giver dem alt for meget gas og omdregninger. Det er noget lort.

• #8   16. maj 2008 hvis jeg bare lige ku smide potten på og prøve havde jeg jo nok os gjort det hehe... men så simpelt er det nu ikke, der er jo en grund til at jeg spørger. og det er fordi det ska svejses sammen, og gider jo ik stå med en cykel(den er iøvrigt IKKE min) med ny påsvejst carbon potte, hvis den så kører ad helvedes til og ejeren blir tvunget til at få den på værksted og få den dysset ind. så jeg prøver lige igen, er der nogen gs500e ejere der har erfaring med hvor store dyserne ca ska være til en åben potte(den kører med org luftfilter system) og ideen med potten er blot for synets skyld og lyden, IKKE effekt forøgelse.

• #9   16. maj 2008 Som regel bør man dyse om når man ændrer på udstødning/luftfilter. Men det er rimeligt svært at sige du skal bruge den størrelse hvis du monteret den udstødning, der er utroligt mange kombinationsmuligheder... Så hvis jeg var i din situation, ville jeg da montere den nye udstødning, og så tjekke tændrørene som en anden skrev tidligere. Se evt: http://www.dansmc.com/spark_plugs/spark_plugs_catalog.html .Udfra tændrørsbilledet kan man så danne sig et indtryk af, om dyserne skal skiftes. En anden ting; få synkroniseret karburatorene uanset om dyserne skiftes! Ved ikke hvor mange der gør det, men jeg får justeret dem én gang om året, og det kan mærkes på motorgangen.

• #10   16. maj 2008 mja, så mange mulighedder er der jo heller ik, og så stor hokus pokus er der jo altså ik, en free flow potte er en free flow potte og der er jo altså ik den store forskel. ingen grund til at gøre det til en større videnskab end det er, det er jo ik rocket science. der må da være nogen derude med free flow potte på en gs500e der ved hvad str dyse de kører med, eller om de bare kører med de org. eller hva? det er det eneste jeg er ude efter, alt resten har jeg fint styr på selv.

• #11   18. maj 2008 der må da være nogen derude der har erfaring med netop gs500e og freeflow potte... ???

• #12   19. maj 2008 Halløj smiley
    har monteret en åben potte på en gs 500 sidste år , den dysede vi ikke om og hun siger selv at den kører bedre , og larmer om ind i h........
    har aldrig set så åben en potte før eller hørt smiley

• #13   19. maj 2008 okay, se det var jo super brugbar info, perfekt, tak

Kommentér på:
dyse str i gs500e me sportspotte??

Annonce