1.000 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

powercommander..?? Spørgsmål..?? powercommander..?? Spørgsmål..??

hvordan er det nu lige det er med sådan en..???
den giver mig vel ikke altid flere HK men den forbedre min kurve (benzin blanding til luftmængden)
er der nogen der har monteret det og kan sige at de virkelig kan mærke det.
der skal lige siges at jeg har tænkt mig og smide det på min motard som "kun" bliver brugt til banen, det vil sige med fuld gas smiley og ikke noget prutgassen.. smiley

hvad har de erfarendne og sige...??

/Lars

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  powercommander..?? Spørgsmål..??
  • #1   23. jun 2008 Det er vel mest hvis du har ændret på opsætningen, fx andet luftfilter, anden udstødning osv. at der er en ide i det...

• #2   23. jun 2008 Jeg satte en powercommander på min tidligere mc, en SV650.
    Der kunne jeg først rigtig mærke forskel efter en tur på rullefelt.
    Inden da havde jeg prøvet de maps der lå på PC's hjemmeside.

På min nuværende gixxer har jeg lige sat en PC på.
    Synes ikke jeg kan mærke forskellen, men den har så heller ikke været på rullefelt endnu.

Men du har ret, den giver ikke mange ekstra hk på toppen.
    Der er som regel mere at hente i mellemområdet, både hk og "jævnhed" i accelerationen.

• #3   23. jun 2008 Der er mange flere punkter du kan justere på i en PC så du har muligheden for at få en meget mere glidende kørsel op gennem registret, du skal ikke regne med det giver noget specielt på toppen

Jeg kører selv med quickshift, PC og ing-modul med dobbelmapping på dem begge, det duer

Min x har lige fået PC på hendes GSR og det hjalp utrolig meget, nu er den ligefrem kørbar ved lave omdr

• #4   23. jun 2008 gik nu heller ikke ud fra at den ga det helt vilde på toppen. men vis jeg kunne få en pæner og måske stejler kurve.

• #5   23. jun 2008 Glenn B: Der går også mange rygter omkring netop GSR'eren og at den skal ha en PC for at køre ordentligt ved lave rpm..

Så det overrasker ikke rigtig mig ihvertfald.

Men ang. PC. Jeg skal selv ha det monteret på et tidspunkt. Men samtidig skal den også lige på rullefelt og køres ind. Og det er mest for at vinde i mellemområdet. Jeg kan dog tydeligt mærke at jeg har smidt standardpotten på igen. Før var den meget huggende i gasrespons ved lave rpm. Nu er den en ANELSE mere smidig. Men nok til at det altså kan mærkes at med råverør så vil den gerne lige sige "Jeg vil gerne lige justeres med en PC eller lign."

• #6   23. jun 2008 hej jeg har fået mappet min og er du svimmel jeg kan mærke det det spiller max det trækker over hele området nuu og det kostede kun 2,5 kg at få den mappet

• #7   23. jun 2008 Det er ikke bare GSR´ren for det er de miljøkrav der tvinger producenterne til at lave fuelcut når man linder på gassen ved lave omdr, de cykler jeg har prøvet der havde det samme er: Hayabusa, Bandit, ZX6R, Street Triple, Tiger 1050, SV 1000, SV 650, ER6, CBR 600 og der er garanteret mange flere

• #8   23. jun 2008 PC´en giver en meget bedere kurve og en jævn motorgang, da du kan justere benz mængden på de mange forskellige omdr. punkter.
    Mange producenter er nød til at udmagre deres cykler helt vildt for at de overholde miljøkravene, det kan man fjerne med en PC da du kan give den mere benz på bestemte steder hvor den er udmagret, og derved få en bedre motorgang.
    men husk at få rulllet den ind et sted hvor de ikke bare tager og laver et 100% map, da det jo ikke er der du kører, ikke for at genere dig hehe, men prøv at tænk på meget af tiden du ren faktisk fyrer dyret af, det er ikke særlig meget man kører med fuld gas, derfor er det ligeså vigtigt f.eks. at lave et 60% og 20% map.

MVH.
    Mick

• #9   23. jun 2008 Mick V det vil jeg ikke give dig helt ret i (det med gas) den får gas.

• #10   23. jun 2008 Lars (nyk M) H
    Men den kører da vel ikke i begrænseren størstedelen af tiden? smiley

• #11   23. jun 2008 hmm godt så ved min fik for fed i bunden og for mager i toppen
    efter min blev mappet sker der noget fra 2000 rpm og hele vejen op
    så jeg har ikke fortrudt at jeg har givet de små mønter for mappen til min r6 er

• #12   23. jun 2008 Magnus W jeg bruger begrænseren som det røde feldt, altså der bliver skifted lige inden.. men vil mene at rullen bliver holdt meget stram i super motard.

• #13   23. jun 2008 Det gør den sikkert også lars men derfor er det stadig vigtigt at få lavet del gas mappene, det var heller ikke for at sige du ikk giver den gas hehe

• #14   23. jun 2008 nej nej det ved jeg godt smiley

• #15   8. sep 2008 Hva koster det at på en PCIII og få den rullet ordentlig? Nu hvor i siger man skal mappe den til fx. 60 % og 20 %, er det så noget man bare kan slå om på PC'en?

• #16   8. sep 2008 min kostede 2500 kr ved villasen og er du svimmel det er en helt ny mc den kommer bare til at gå så godt

Kommentér på:
powercommander..?? Spørgsmål..??

Annonce