{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.393 visninger | Oprettet:

Når det desværre ikke. {{forumTopicSubject}}

Hej Bol-dor fans, til jer som venter spændt på mit projekt, kan jeg desværre fortælle, jeg er løbet ind i så mange problemer her den sidste uges tid, at jeg nok ikke når og blive færdig til den udstilling, jeg gerne ville have været med til.
Som altid når man bygger og renover, ja så på et eller andet tidspunkt løber man ind i problemer, når man hedder Jan k, jeg er født uheldig, først gik vores vaskemaskine i stykker, og måtte have en ny, så skal min kone have lavet tænder, ( hun har ikke så mange penge og rutte med), så har vi knoklet i to dage for at skifte benzin tank på min bmw e30, det gjorde vi søndag og mandag, så i onsdag,s skulle jeg til Esbjerg, på kursus, om torsdagen, og ville kører dagen før.
Det blæste af h til den dag, når lige over højbroen, så på lav broen, i mørke og regn, kører jeg ind i en aluplade som laver hul i mit bundkar på bmw,en, så alt olie pisser ud, så hvor jeg havde regnet med og bruge penge på Honda, ja der skal jeg bruge penge på alt muligt andet lort, men heldigvis er jeg født stædig, om jeg så skal tage et bank lån, og arbejde i døgn drift så vil jeg med til den udstilling, så Kristian, hvis du læser dette her må du meget gerne kommer og gi mig en hånd i næste måned, hvis selvfølgelig du har tid. mvh Jan k


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når det desværre ikke.
  • #1   8. dec 2007 Det er vist det man på godt dansk kalder SUR RØV!
    Jeg ved heller ikke hvornår min maskine bliver klar, men jeg regner med at komme et smut forbi udstillingen alligevel.
    Keep your head up

    - Rune


  • #2   8. dec 2007 vi kan jo nok finde en dag eller to... skal også selv have lavet en del på min egen, men lad os se på det smiley motoren af din skal vi nok få klar det tager ikke lang tid

  • #3   8. dec 2007 Hvornår var det egentlig den udstilling var?

  • #4   8. dec 2007 første weekend i februar... og se så at få lettet røven smiley

  • #5   8. dec 2007 Ja nu må vi se hvad der sker.
    Må jeg spørge jer andre hvad det er i skal have lavet på jeres mc, siden i ikke når og blive færdig til udstilling????.
    Udstilling hedder Forever2wheels, det er d. 2 Februar 2008. Det er en blanding af Harleyer og gamle Japaner, hvorfor jeg så gerne vil med til næste år er, de har 10 år,s jubilæum, også kunne det jo være pisse fedt og komme med min Dannebro,s Bol-Dor haha, jeg er mere end sikker på den nok skal få noget omtale, og helt ærlig jeg er total ligeglad hvad folk mener om den, bare det man selv kan lide den, er det viktigste husk det.
    Kristian, har du fundet de dele jeg har sms til dig???, og ja den motor klare du nemt på en aften haha, tag Jannic med næste gang så jeg kan få hilst på ham.
    Jeg er godt nok spændt på om min motor, i Bmw,en har taget skade, efter det der er sket, skal nok lige give lyd med hvad der er sket, og tak for jeres svar. mvh Jan k


  • #6   8. dec 2007 Hep Hey,
    Jeg står i den situation at jeg skal have fundet mig en ny motor som kører uden problemer og ikke trænger til renovering - så den skal ikke have kørt alt for mange kilometer - og den skal stå til en fornuftig pris. Så pt kigger jeg efter enten en motor eller en hel cykel uden afgift hvor fra jeg kan nappe motoren og bruge resten som stumper. Som markedet for Boldor ser ud lige nu er der ikke det helt store i sigte - eller kigger jeg de forkerte steder? I må gerne hjælpe hvis I har nogle forbindelser smiley Samtidig er jeg også i gang med at vurdere, om det kan betale sig at lave en fuld renovering af motoren, for som den står nu kører den ingen steder. Maskinen har gået 107.000 km, så det er vel også på tide at den trænger til nye kæder, pakninger osv.? og da jeg ikke selv har de store muligheder med plads og remider til renovering er jeg rimelig afhængig af nogle med et godt kendskab til sådanne sager.
    Pengene er selvfølgelig også en faktor når man er på SU, men så må man jo låne smiley Har pt 12.000 til formålet, men kan nok godt finde et par tusinde mere.

    - Rune


  • #7   8. dec 2007 MHT. ny motor rune, så skal man sgu passe godt på og kigge godt efter ellers får man hurtigt smidt en masse penge efter noget som ikke er meget bedre end det man har i forvejen..
    efter 107.000 km trænger din motor til mere end kæder og pakninger, men du når et godt stykke med 20.000 jeg ordnede min af to omgange det var så også 20 kg per gang næsten.. kan godt se probl i at du kun har de 12 kg hvis du kunne komme op på 15 ville der være en del du kunne lave.. hvad er probl. lige pt ???


  • #8   8. dec 2007 Kristian >> problemet er at den bruger en hel masse olie, og vi snakker min 2liter frem og tilbage fra Århus til Kbh. Derudover er den begyndt at sende "falsk" luft ud fra en cylinder. Ydermere skal der ny luftfilterkasse på (ikke dyrt), eftersom en tidligere ejer har forsøgt at justere et eller andet gøgl ved at skære huller i den. Et par forhandlere har sagt at knastkæden er slap.
    Hvis man nu får en uautoriseret til at lave det, altså én der har hænderne skruet ordenligt på, men som ikke koster en bondegård i timeløn, kan det betale sig i forhold til kvaliteten af det udførte arbejde? - det er vel også et sted jeg skal passe på?

    - Rune


  • #9   8. dec 2007 Hej Rune, har lige sidet og set på din profil og foto af din Honda, der er noget i min verden som ikke stemmer, for det første nægter jeg og tro på ,din motor har gået så mange km, for man siger jo som en gylden regel at ca 50-60.000 km så skal motor have en renovering, jeg tror den har været skifted undervejs, for hvad kan du vide dig sikker på af ham du har købt den af ikk, og så fin din motor ser ud på foto, kan jeg slet ikke få mig selv til og tro den har gået så meget, så ville den ryge meget, og rasle som en pose søm, knastkæde ville larme så meget så du ikke kan holde det ud.
    Prøv og find nogen som kan hjælpe dig, også pil motor ud, skil den ad, også mål den igennem hvor slidt den er, det gjorde de med min, jeg havde to motor som var total slidte, og vi tog den som kunne redes, den anden fik forhandler, da jeg skyldte ham nogle penge.
    Bol-Dor har det desværre med og bruge olie, når de er slidt, ja det behøver de ikke og være, selv da jeg havde fået lavet motor og havde været ude og kører en lang tur, hvor den havde fået nogen over nakken, ja der havde den brugt lidt over en liter olie?????. mvh Jan k


  • #10   9. dec 2007 - den sveder også en del fra begge sider, lige så det flyver på støvler og sidedæksler...
    Ryger? ja, det gør den helt sikkert. Den brænder olie som et andet oliefyr, og efter sidste tur begyndte den at ryge fra én af de to cylindere på højre side.
    Tændrørene er totalt sorte.

    Jan >> hvor langt kan din køre pr. liter?

    - Rune


  • #11   9. dec 2007 jeg må give jan ret de bruger olie... desværre det får man dem ikke sådan lige til at stoppe med men man kan minimere det.. man skal også huske at det er gamle motore som tit har været åbnet en gang eller to så de kan godt være svære at få helt tætte igen.. jeg skal ikke kunne sige hvor meget din har kørt hvis den er blevet passet kan den godt køre 100kg km og se sådan der ud.
    Det man kan sige er at hvis den har gået de km så ville jeg være mere bekymret for topstykket end cylinder og krumtap da de to ting er nemme at renovere.. Topstykket kan godt være revnet og skævt ydermere kan det være slidt op der hvor knasterne kører (har selv prøvet alle tre ting) hvis det ikke er skævt og revnet, men slidt i knastbæringerne koster det ca 4000 kr at lave det og så kan man jo overveje at stikke den 16 nye ventiler de koster vel ca 3000 kr det skal man så bare beslutte før man flugtbore da der skal slibes af de nye ventiler... det kan god svare sig at finde en som kan lave det uden regning, men det skal være en du stoler på, og så skal du lave en plan over hvad der skal skiftes, i dit tilfælde ville jeg satse på nye krumtaps lejer, bundkæde og strammer , knastkæder og fire nye stempler samt boring.. det er ca 10.000 i stumper så skal du bruge et pakningssæt til 1000 og så må man satse på at toppen er ok ellers koster det jo 4-7 kg ekstra evt kan det slet ikke bruges så er det en tur til huggeren der skal du så finde et der er afmonteret før du køber så man kan se efter revner og skævheder... den eneste måde du kan finde ud af on knastbæringer er slidte på er ved at tage det med til cyl.service de lægger et lille stykke "plastik" mellem bæring og knast hvorefter de spænder det sammen så løsner de og måler hvor tykt det er når det er trykket sammen.. det er ikke helt uvæsentligt hvor slidt den er der da den mister en del olietryk hvis den er for slidt... du må sige til hvis du skal bruge hjælp til noget


  • #12   9. dec 2007 På mobile.de er der en 5-6 stykker der har kørt mellem 30.000 og 50.000 man kan jo også hente sådan en.. jeg er bare meget mistroisk overfor den km stand da det skulle lyde mærkeligt at de kun har kørt 1000-2000 km pr år men hvem ved :=)

  • #13   9. dec 2007 Hahaha, vi må sku da sige vi for gang i nogen debatter af og til, fedt nok, også er det jo dejligt rart, hvis man ikke kan finde ud af noget, jamen så skal man bare skrive en mail, om sine probler, eller det man ikke kan finde ud af, så er der næsten altid en som har et svar.
    Rune, en Bol-Dor tank rummer typisk ca 20 liter, jeg kan kører ca 250 km på en tank fuld, og det med blandet kørsel, ja jeg nyder og give den noget gas, men ikke lige så sindsygt som Kristian og Jannic, de burde kun kører på en bane og ikke på vejen hahahaha.
    Jeg bruger triptæller som min tankmåler, altid når jeg har tanket, stiller jeg den på nul, så har jeg den bedste føling, med hvor langt endnu jeg kan kører inden jeg skal have benzin på igen.
    Rune jeg tror det billigste du kan gøre er og finde en brugt Honda i Tyskland, også tage motor derfra, husk på du for jo råd på et tidspunkt til og få lavet det ortenligt ikk. smiley


  • #14   9. dec 2007 JAN vi har jo lavet det om på cylerne som honda ikke formåede dengang smiley så derfor får de naturligvis lidt mere gas *GG* så vidt jeg huske har jeg heller ikke ligget og rodet rundt på en mark med en harley HE HE jeg synes det er ok at købe en brugt i tyskland og hænge på især hvis man KAN finde en med et godt km tal
    Man får bare ikke sparet op til at renovere ordentlig hvis man hvert år skal til Tyskland og bruge 1000-2000 euro


  • #15   10. dec 2007 Hejsa. Hold da op, der har været gang i den i weekenden på Bold'or land. Surt med alle de problemer du er rendt ind i Jan. Man skal bare ALDRIG give op. Det lyder godt nok som om at Runes motor er slidt op. En løsning kunne også være at købe en løs motor på Ebay i Tyskland. Har set mange motorer som bliver solgt for et par hundrede Euro. I øjeblikket er der en i Berlin, og kun få har budt i skrivende stund. Jeg tror på at hvis man lader være med at fyre den af før kværnen er ordentlig gennemvarm samt passer sine olie og filterskift, så er der mange km i en Bold'or motor. Min 7½'er har ifølge tælleren kørt godt 55.000km og bruger mellem ½ og 3/4 l olie på et skift (max 6.000km). Regner med at skifte kæderne og tætningsringe ved ventilerne omkring de 70.000km, men nu får vi se. Den er skilt godt og grundigt ad lige i øjeblikket. Har svejset lidt forstærkninger på stellet som er til maler i øjeblikket. Tank osv skal også lakeres, sølvgrå med US staferinger. Er ved at snedkere et tilbagerykker sæt sammen, samt tilpasse en fræk lille Brembo bagbremse. Så er der alle de andre ting der skal skiftes, males, poleres osv. Der kommer også 900 knaster i og et sæt Keihin CR karburatorer står også højt på ønskesedlen. God (h)Jul!

  • #16   10. dec 2007 Ifølge den historie jeg har fået har cyklen haft 2 ejere og blev sidst om registreret i 1990 (cirka). Om den har været skilt ad eller hvor mange gange ved jeg ikke.

    Én ting er helt sikkert - dyret skal på asfalt til foråret! smiley


  • #17   10. dec 2007 sådan skal det lyde rune :=)

  • #18   11. dec 2007 En hilsen både til Henrik og Rune
    Først dig Henrik, det lyder som om du er lidt af en trylle kunster, med alle de sjove ting du altid skriver du vil have lavet på dine mc haha, hvor ved du så meget om boldor?????, ja jeg er bare nysgerig.
    Ved jo der ikke skal så meget til før ens mc går kanon godt, tag bare Kristian,s boldor, jeg har haft den store fornøjelse og høre den, og var ved og pisse i mine bukser da han gav den noget gas efter, den havde stået og kørt varm, er du sindsyg den tar omdrejninger, og den gør det hurtig.
    Som jeg skriver i min profil, gik jeg jo fra en Kawa zxr 750, fra engang i 90erne, jeg siger jer han luret noget, og jeg var total op og ringe hele den aften, og kørte en del race til bakkelukning haha.
    Så til dig Rune, jeg ville lytte til Henrik,s råd om og købe en motor på ebay, eller hvor du nu kan finde en, også kan jeg pisse godt lide den ånd du har, altid meget posetiv, når du skriver, og hvis man tænker på du ikke har så mange penge, så synes jeg det er godt gået du bare vil på gaden.
    Jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at nå og blive færdig til den udstilling, især nu hvor i er nogle stykker som vil kigge forbi, ja så kan jeg sku ikke rigtig svigte jer, men som det ser ud lige pt, med og vente på forkromning, og maler ja der kommer det sku nok til og knibe.
    I skal aldrig få lavet noget hos firmaet, Croma, de er bare for langsomme og for dyre, de laver et godt stykke arbejde ingen tvil om det, men de er bare for langsomme.
    Hygge og ha det godt. mvh Jan k


  • #19   11. dec 2007 Hey Jan - tak for ordene, vi skal bare ud og køre noget go' maskine!
    Hvor er du egentlig fra? Det er jo godt nok eksamensperiode men der kan måske efter nytår blive tid til at kigge forbi smiley

    Wrroouuuuuuuum
    - Rune


  • #21   11. dec 2007 Go'avden. Hej Jan og alle I andre. Tro ikke at jeg bilder mig selv ind at jeg er en "tryllekunster", det er ihvertfald ikke i overensstemmelse med sandheden. Jeg har skruet og kørt MC siden jeg var 17 og er stærkt på vej til at fylde 54, så lidt har jeg forhåbentlig lært undervejs. Min kære kone mener at jeg på mange områder opfører mig som en på 25:-). Jeg har samlet lidt bøger om Bol'dor, fundet en del på nettet, bla. denne amerikanske side, som i nok kender= http://www.cb1100f.net/ Der står rigtig meget. Hvad jeg skriver bliver lavet på min her i vinter, bliver også lavet. Desuden mener min kone at jeg vist får noget at se til med "Bold'or Træf 2008" som jeg jo har sagt at jeg vil stable på benene. Tak for de posiive tilbagemeldinger:-)



  • #22   17. dec 2007 Godaften i Bol d'Or land,
    Nyt kapitel:
    Det lader til at jeg endelig har fundet en donorcykel, vist nok fra Schweiz - og allerede i landet,så nu håber jeg på at det er noget jeg kan bruge. Skal se og høre den her efter nytår, så det bliver sq spændende! Lige pt er jeg spændt op med 3dobbelt eksamen på torsdag så det er bare fedt ;)...men det luner godt med udsigt til at få maskinen i gang igen.

    Glædelig 17.dec.
    - Rune


  • #23   18. dec 2007 Okey Rune fedt nok og høre, så må vi se om det er noget du kan bruge det håber jeg.
    Som i nok har læst om mine uheld, kan jeg fortælle der ikke er sket noget med min Bmw motor, så et andet bundkar, nyt olie også var den på gaden igen for små 1000 kr.
    De krom dele jeg går og venter på, ja dem for jeg sku nok først engang i det nye år, for så langsomme som de er ja der skal jeg nok ikke regne med mirakler, men som Henrik rigtig siger man skal ikke opgive, det gør jeg heller ikke men, det bliver på et hængende hår, jeg måske når og blive færdig. MVH Jan k


  • #24   18. dec 2007 Mægtigt Jan - det var sq billigt sluppet med Bimmeren. Jeg satser stærkt på at det er en maskine jeg kan bruge så jeg slipper for at lede mere.
    Go' vind med dine krom-dele

    - Rune


Kommentér på:
Når det desværre ikke.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce