946 visninger
|
Oprettet:
køb af sportster {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har forelsket mig i sporstermodellerne og leder ret bredt ifht årgange. Jeg kan især lide de gamle selvom jeg ved de kræver noget mere vedligehold.
Jeg har bla andet kigget på den sporster fra 79 der står her:
http://www.steens-mc.dk/
Er der nogen der vil byde ind ifht erfaringer med den årgang og kommentarer ellers til de billeder der ligger af den, osv?
Takker
Magnus
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.014
Det er en fantastisk mc, super pålidelig, og velegnet til daglig transport både for hyggens skyld og til erhvervsmæssig kørsel.
Du kan holde en mc som denne kørende stort set uden vedligeholdelses omkostninger, den vil kun bringe dig smil og glæde på din vej.
Dem der siger det er noget forkneppet gammel lort, aner INTET om HD, og er bare misundelig, eller ærgerlige over at de selv har betalt det dobbelte for en evo sportster, helt uden grund.
Skynd dig at købe dette pragt eksemplar, før den bliver flået ned af hylden af en anden kender.....
Go vind, // Brian
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 216
men en evo sportster er bare ikke meget dyrer i dag, og det brian siger passer med en evo sportster, de kører bare der ud af.
en jernsportster bliver du træt af, og de er ikke til at komme af med igen, med minder du vil sælge den til foringspris!
så mit råd er helt sikkert at du ska købe en evo sportster for guds skyld, med minder du heller vil skruge i stedet for at køre!
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 16 Emner: 30 Svar: 381
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.391
Den slags cykler er for folk som kan lide veteran cykler og som gider bruge penge og tid på det - og som selv kan lave en del (og gøre det ordenligt/rigtig)
Og det du ønsker Magnus er jo at vi siger: Den er fin, billig, og god.
Men det er den ikke - ikke til det du vil have det til .
Find en EVO.
sep 2011
Følger: 22 Følgere: 22 Emner: 42 Svar: 474
Gummie ophæng
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 102 Svar: 2.501
Har selv en 79 fruen kører på og den kører sgu godt, men heller ikke mere end max 500 km om året. Problemet med 79 er at den er meget svær at finde stumper til. Det er en "overgangscykel",- nyt Evo lign. stel (der kan sættes en evo i) anden motorblok, da man skiftede om på bremse og gearskifte til "normal". Det betyder det praktisk talt er umuligt at finde udstødninger da bremsevæskebeholderen sidder i vejen i forhold til de ældre modeller. Senere end 79 er heller ikke udbredt. Som de andre ville jeg også have valgt en Evo med mine erfaringer..
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.444
Balance Axel .
sep 2011
Følger: 22 Følgere: 22 Emner: 42 Svar: 474
mar 2010
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 95 Svar: 209
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.014
Min generelle holdning til billedet. Det er en gammel jernsportster, og det er noget upålideligt pis, kan slet ikke sammenlignes med en Honda eller triumph fra 70'erne. Disse skal også vedligeholdes, men de kan klares hovedsageligt efter et skema i værkstedet, og ikke i vejsiden konstant.....
De hd'er du kigger på er skyld i hd's dårlige ry.....
Det er da utroligt at du ikke vil forstå at de ekstra 30k til en holdbar motor konstruktion er givet ufattelig godt ud......
Jeg skal ikke plage dig mere.
Go vind mvh Brian
mar 2010
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 95 Svar: 209
mar 2010
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 95 Svar: 209
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 216
mar 2010
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 95 Svar: 209
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 216
det eneste han har skiftet på den er et laderelæ og et batteri.
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.391
Dit problem - siden du nu bliver gal over de kommentarer om den cykler. Er vel at det ikke var det du håbede på vi ville sige om modellen.
Faktum er at med mindre du er villig til at invistere i værktøj OG speciel værktøj, bruge mange penge på defekte dele, lave el, og meget mere så lad være.
Jeg ved godt at mere eller mindre ALLE herinden er en SUPER mekanikker, som kan ALT selv. Men gamle cykler - er og bliver en penge og tid sluger.
Og det samme gælder sku de gamle shovelhead fra Inside.
Problemet er bare at freksembler en shovelhead kan fakltisk køre mange Km med en defekt motor osv. Det ser man og høre man tit - og åbner du dem finder du tit ud af hvor fuck-up de er, og hvor meget de trænger til en renovering.
Folk siger tit: Jamen den starer og køre jo. Men det er sku ikke det samme som at den er sund........
Og før man for set sig om - har man bugt det samme på en gamle slæde som en nyere EVO model. (big twin eller sporster)
Men det er op til dig selv - hvis du synes du har tid og penge til det og lysten.
Så køb den - man lever jo kun en gang.
Og det er sjovere at lave sine egen erfaringer end at lytte på andres.
Det er jo derfor vi som mennekser bliver ved med at dumme os
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 216
sep 2011
Følger: 22 Følgere: 22 Emner: 42 Svar: 474
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.391
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 216
en shovelhead er bare den nemmeste at holde køerne, af de gamle harleyer!
og til fenris, så kan man sandlig også købe sig fattig i dele til en evo, den er jo også kedelig standart!
og en evo kan sandlig også se fuckt ud inden i som en shovel kan, men fuck det så lønge de køre og starter godt!
er en shovel motor der er skruet ordenligt sammen køre lige så godt som en evo, dog er en evo ledt stærkere holdbartmessigt plus de også holder beder på olien!
køb af sportster
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside