{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
946 visninger | Oprettet:

køb af sportster {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har forelsket mig i sporstermodellerne og leder ret bredt ifht årgange. Jeg kan især lide de gamle selvom jeg ved de kræver noget mere vedligehold.
Jeg har bla andet kigget på den sporster fra 79 der står her:
http://www.steens-mc.dk/

Er der nogen der vil byde ind ifht erfaringer med den årgang og kommentarer ellers til de billeder der ligger af den, osv?

Takker
Magnus


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  køb af sportster
  • #1   16. jan 2014 Eftersom du ikke vil høre sandheden Magnus, så vil jeg fortælle dig det du gerne vil høre.

    Det er en fantastisk mc, super pålidelig, og velegnet til daglig transport både for hyggens skyld og til erhvervsmæssig kørsel.
    Du kan holde en mc som denne kørende stort set uden vedligeholdelses omkostninger, den vil kun bringe dig smil og glæde på din vej.

    Dem der siger det er noget forkneppet gammel lort, aner INTET om HD, og er bare misundelig, eller ærgerlige over at de selv har betalt det dobbelte for en evo sportster, helt uden grund.
    Skynd dig at købe dette pragt eksemplar, før den bliver flået ned af hylden af en anden kender.....

    Go vind, // Brian


  • #2   16. jan 2014 smiley ha ha, ja det er det en køber vil høre!

    men en evo sportster er bare ikke meget dyrer i dag, og det brian siger passer med en evo sportster, de kører bare der ud af.

    en jernsportster bliver du træt af, og de er ikke til at komme af med igen, med minder du vil sælge den til foringspris!

    så mit råd er helt sikkert at du ska købe en evo sportster for guds skyld, med minder du heller vil skruge i stedet for at køre!


  • #4   16. jan 2014 Og den du har forelsket dig i der Magnus vil jeg også sige har en værdi på Max. 40. smiley smiley (På en rigtig god dag) smiley smiley

  • #5   16. jan 2014 Brian: *LOL* smiley Den var fandme god (men også "lidt" rigtig) for lige meget hvor mange Magnus tager dette emner op - så er det faktum at det er en gamle skod cykel - som kræver en del arbejde stadigvæk gældende.
    Den slags cykler er for folk som kan lide veteran cykler og som gider bruge penge og tid på det - og som selv kan lave en del (og gøre det ordenligt/rigtig)
    Og det du ønsker Magnus er jo at vi siger: Den er fin, billig, og god.
    Men det er den ikke - ikke til det du vil have det til . smiley
    Find en EVO.



  • #6   16. jan 2014 En nyere er også til at køre på.. de gamle køre som en trillebøre og dine hænder er føelsesløse efter en time på den pga. vibrationer.. smiley

    Gummie ophæng smiley


  • #7   16. jan 2014 Hvis du VIL have en jernsportster, så find en ældre.
    Har selv en 79 fruen kører på og den kører sgu godt, men heller ikke mere end max 500 km om året. Problemet med 79 er at den er meget svær at finde stumper til. Det er en "overgangscykel",- nyt Evo lign. stel (der kan sættes en evo i) anden motorblok, da man skiftede om på bremse og gearskifte til "normal". Det betyder det praktisk talt er umuligt at finde udstødninger da bremsevæskebeholderen sidder i vejen i forhold til de ældre modeller. Senere end 79 er heller ikke udbredt. Som de andre ville jeg også have valgt en Evo med mine erfaringer..


  • #8   16. jan 2014 Gummi ophæng.. ?

    Balance Axel . smiley




  • #9   16. jan 2014 Er ret sikker på at det kun er softtails og dyre harleys som har balanceret motor.. dyna og sportster har bare gummi ophæng til motoren..

  • #10   16. jan 2014 Tak for svarene, men Brian og fenris osv: jeg er jo godt klar over at de kræver særligt vedligehold. Jeg HAR haft gamle cykler før, faktisk ingen fra efter 80. Så hellere kommentarer fra dem som svarer på det jeg spørger om; nemlig om generelle kommentarer til billedet af en given cykel, erfaringer og den slags. Det var da utroligt.

  • #11   16. jan 2014 Magnus.......... Hvis jeg har forstået dig ret ( dette er ikke sikkert) så har du brug for en mc der starter og køre når du har brug for det, og dit kørsels mønster ender i over 1000km på en sæson, der foruden vil du slet ikke investere i nærheden af 80k...

    Min generelle holdning til billedet. Det er en gammel jernsportster, og det er noget upålideligt pis, kan slet ikke sammenlignes med en Honda eller triumph fra 70'erne. Disse skal også vedligeholdes, men de kan klares hovedsageligt efter et skema i værkstedet, og ikke i vejsiden konstant.....

    De hd'er du kigger på er skyld i hd's dårlige ry.....

    Det er da utroligt at du ikke vil forstå at de ekstra 30k til en holdbar motor konstruktion er givet ufattelig godt ud......

    Jeg skal ikke plage dig mere.

    Go vind mvh Brian smiley


  • #12   16. jan 2014 Helt ok;)

  • #13   16. jan 2014 Men Brian: når det er sagt er jeg klart interesseret i EVOerne også - men indtil videre har jeg kun stødt på nogle der lå omkring 80, og det har jeg desværre ikke. Men hvis du hører om noget interessant i den boldbane må du gerne skrive.

  • #14   16. jan 2014 hvids du vil ha en go 70er Harley, så gå ind på indsidevejle.dk han har nogle fine shovelheads til fornuftige priser, og de køre altså meget beder en en jernsportster!



  • #15   16. jan 2014 Ja dem har jeg kigget lidt på. De er fine.

  • #16   16. jan 2014 har en kammerat der har købt en 1200 fra 75 for en 3 år siden, og den køre rigtig godt, han har køre ca 22.000km på den nu, og den spinder stadig som en mis! smiley
    det eneste han har skiftet på den er et laderelæ og et batteri.


  • #17   17. jan 2014 Magnus: Vi svare jo faktisk på dit spørgsmål - dog uden at have erfaring med lige den cykler som du henvisser til. (modelen kender jeg skam fint nok til)
    Dit problem - siden du nu bliver gal over de kommentarer om den cykler. Er vel at det ikke var det du håbede på vi ville sige om modellen. smiley
    Faktum er at med mindre du er villig til at invistere i værktøj OG speciel værktøj, bruge mange penge på defekte dele, lave el, og meget mere så lad være.
    Jeg ved godt at mere eller mindre ALLE herinden er en SUPER mekanikker, som kan ALT selv. Men gamle cykler - er og bliver en penge og tid sluger.
    Og det samme gælder sku de gamle shovelhead fra Inside.
    Problemet er bare at freksembler en shovelhead kan fakltisk køre mange Km med en defekt motor osv. Det ser man og høre man tit - og åbner du dem finder du tit ud af hvor fuck-up de er, og hvor meget de trænger til en renovering.
    Folk siger tit: Jamen den starer og køre jo. Men det er sku ikke det samme som at den er sund........
    Og før man for set sig om - har man bugt det samme på en gamle slæde som en nyere EVO model. (big twin eller sporster)

    Men det er op til dig selv - hvis du synes du har tid og penge til det og lysten.
    Så køb den - man lever jo kun en gang.
    Og det er sjovere at lave sine egen erfaringer end at lytte på andres.
    Det er jo derfor vi som mennekser bliver ved med at dumme os smiley


  • #18   17. jan 2014 er glad for at du siger nyer evo, for de første evoer køre sku ikke beder en 1340 late shovel! men det er jo ikke alle der gider en ny Harley frenris, den har jo ingen sjæl, der er du meget beder stellet med en suzuki vn 1800 eller 2000, så har man da en chopper der i det mindste sparker røv nor man gir gas! ja og så har du en da sparet en 100.000kr
    smiley


  • #19   17. jan 2014 Så køb du dig sådan en Tommy Plastik ruster heller ikke. Praktisk! smiley

  • #20   17. jan 2014 En m1800 er bare en grim og dårlig kopi af en v-rod. Og de 80 hk og 105 nm jeg har på baghjulet er sku nok. Især med 6 gear. Og få 5000 kan jeg få 10 mere af hver. Men ja. Jeg vil også gerne have en med sjæl som du siger. Men det skulle være en panhead og ikke en skovl. Den er der all for mange af. Eller en wlc...... smiley

  • #21   17. jan 2014 nej Nikolai, jeg vil ha en gammel hd, og ikke en ny/nyer hd eller Suzuki for den sags skyld!

    en shovelhead er bare den nemmeste at holde køerne, af de gamle harleyer!

    og til fenris, så kan man sandlig også købe sig fattig i dele til en evo, den er jo også kedelig standart!

    og en evo kan sandlig også se fuckt ud inden i som en shovel kan, men fuck det så lønge de køre og starter godt!

    er en shovel motor der er skruet ordenligt sammen køre lige så godt som en evo, dog er en evo ledt stærkere holdbartmessigt plus de også holder beder på olien!


Kommentér på:
køb af sportster

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce