{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
746 visninger | Oprettet:

Værkstedsregninger {{forumTopicSubject}}



Min "nye" MC4YOU 250-4 er blevet efterset og sat i stand hos LIFAN4YOU for nylig, og flg. er blevet lavet:

Forgaffel totalrenoveret

Fabriksny karburator monteret

Motorolie skiftet

Kæde-gummi-beskytter monteret, da den manglede. Kræver afmontering af baghjul

2 nye originale spejle påsat

Nyt originalt værktøjssæt lagt i værktøjsrummet.

Generel vurdering og kommentering af maskinen

2 kopper kaffe

Flink social vagthund

Arbejdstid: 3½ time fordelt over 2 dage; selv til stede under hele service.

Totalpris: 3500 KR.

Hvad siger gruppen til dette pris-niveau?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Værkstedsregninger
  • #1   20. maj 2021 Tillæg til ovenstående:

    Afmontering og genmontering af batteri, da batteriet var fejlmonteret, med risiko for skader på cyklen.


  • #2   21. maj 2021 Det var godt nok mange dele der blev udskiftes. smiley
    Tidligere ejer var da vidst en gris til at passe den smiley

    Heldigvis har du fået det hele til netto-pris. En pris der absolut kan godkendes. smiley

    Havde det været hos Suzuki, skulle jeg nok have betalt din pris gange 3 eller 4. smiley


  • #3   21. maj 2021 Kender ikke lige prisen på en sådan karburator, men vil umiddelbart sige liiidt dyrt, men vi kommer nok aldrig uden om, at fagkundskb koster smiley (mekanikeren vil nok påstå, at han til gengæld servere en helt speciel dyr kaffe smiley )

  • #4   21. maj 2021 Gav 1000 kr for en ny dobbeltkarburator, aner ikke om det er dyrt.

    MC'en er fra 2007 og havde gået 15300 km da jeg hentede den. Ikke meget alderen taget i betragtning. Har prøvet at kontrollere kilometerstand på "Check nummerplade", som jeg ikke blev meget klogere af.

    Beklagede mig selvfølgelig over fejlene over for sælgeren, som dog ikke mente han kunne give prisnedslag "med den pris" (6000 kr). Tror egentligt ikke 6000 kr er en speciel lav pris.

    Gav som sagt 6000 kr for cyklen. Køge mc sælger p.t. en magen til en gros for 10000 kr.

    Batteriet var for stort, og derfor mast ned i holderen med risiko for skader til følge. Værkstedet fandt heldigvis en løsning til det store batteri.

    Summa summarum: 9500 kr og jeg er opgraderet til 233 ccm og 17 hk.



  • #5   22. maj 2021 Med 1.000 kr for en dobbeltkaburator ville jeg være GODT TILFREDS og da en udmærket pris for den nye maskine smiley
    At det med værkstedspriser kan svinge ufattelig meget fandt jeg ud af med den firehjulede for et par uger siden:
    Var blevet lidt nervøs for tandremmen pga. at andre mærker havde nedsat intervallet for udskiftningen fra 10 til 6 år. Det lokale værksted ville have mindst 10.000 - 12.000 KR, hvorfor jeg gik i gang med et grundigt pristjeck. Fik en pris på 5.500 kr incl. olieskift og altså reelt godt 3.500 kr for tandremmen. At den lånte C1`ter så var så direkte ULÆKKER, at kunden selv rengjorde "spanden" er jo småting.... smiley


  • #6   22. maj 2021 Måske skulle jeg overveje at skifte fra mit autoriserede Opel-værksted til en billigere mekaniker.
    Min Opel-Karl skal til fjerde-års-service - gået 63000 km - og her siger Opels hjemmeside, at priserne starter ved 5500 kr. for netop dette eftersyn!

    Og så skal den jo for resten også i synshallen bagefter!

    Måske skulle man nøjes med mc'en.


  • #7   22. maj 2021 Den pris for et 4-års service for en bil +materialer lyder meget normalt for mig. Biler er bare møg dyre, men også dejligt praktiske smiley

  • #8   22. maj 2021 OK, tak for info. Er ny bilist!
    Opel'en er min første bil, som altså nu fylder 4 år. Bil-verdenen stadig ret ny for mig. Og mærkelig! Sikkert fordi jeg udelukkende kørte mc fra 18 - 64 år.

    Underlig oplevelse at træde ind i en bilbutik eller gå til åbent-hus hos bilforhandlere. Markant flere ekspedienter end kunder, og meget omklamrende ekspedienter.

    Hos mc-forhandlerne kan man få lov til at gå i fred sammen med andre kunder og tit dukker der ingen ansatte op. MC-udstillinger og åbenthus-arrangementer er fyldt med interesserede kunder.



  • #9   23. maj 2021 Din beskrivelse stemmer overens med de oplevelser jeg har haft ved bil / mc forhandlere. smiley

    Nu er kan jeg så slet ikke udstå omklamrende ekspedienter, heller ikke i dagligvare butikker. Lad mig nu for f#en være, med mindre jeg spørger smiley

    Ved en bilforhandler kommer der straks en sælger, klar med prøveture, smarte tilbud og papirer.

    Hvis jeg går rundt hos f.eks. Brdr. Sejr. så hilser de lige når jeg går ind og ellers bliver jeg ikke forstyrret, med mindre jeg selv beder om hjælp. Det gør at jeg forlader bilforhandleren tidligere og jeg bliver længere hos Brdr. Sejr.


  • #10   23. maj 2021 Netop!!

    Bilforhandleren betragter bilen som en kedelig brug-og.smid-væk-vare, og derfor står man jo i hans butik, fordi man skal have en ny, da den gamle skal smides væk.

    Brdr. Sejr ved, at det drejer sig om passioneret hobby, der optager tid og interesse hos kunderne. Også tid i butikken. Du har jo fuldstændig ret. Jeg bliver aldrig forstyrret hos mc-forhandlerne.

    Sidst hos Suzuki blev chefen dog pludselig meget snakkende! Men hvad sagde han? Ingen af de mange kunder blev spurgt ind til evt. køb, ingen tilbud om prøveture, ingen ros af egne maskiner, men derimod henvendt til samtlige kunder: Coronafri hobby, synd for andre erhvervsdrivende, oplever stigende salg pga. corona, solgt 4 Suzukier på en formiddag, en glad hurtigsnakkende salgschef. Ingen påtrængende henvendelser til enkeltkunder. Efter en glad kollektiv henvendt festsalut forsvandt sælgeren ind på sit kontor.

    Sådan noget eksisterer ikke hos bilforhandlerne.

    Hos Suzuki føler jeg, at jeg befinder mig i en privat klub blandt venner, og sælgeren, det er jo bare bartenderen, der small-talker.

    Der for i øvrigt tit gratis fadøl hos Suzuki


  • #11   25. maj 2021 Og så lige en tilståelsessag her til sidst:

    Min RKS solgte jeg jeg for 6000 kr. Sikkert for lidt.

    Gået 7300 km, 2 år gammel, og fejlfri. Han fik 2 nye tændrør med, som jeg ikke kan bruge og det originale værktøjssæt. Utilfredsstillende, at værktøjet næsten altid mangler når man køber brugt.


  • #12   25. maj 2021 Igen har du ret Lars. Det originale værktøjssæt uder sædet mangler stort set altid. Jeg var selv meget overrasket, da jeg så at det fulgte med til GS'en smiley smiley

    Og 6.000 bobs for RKS'en er godt nok meget billigt. Havde jeg haft overskudet og alligevel skulle en tur forbi Nordsjælland, så ville jeg have købt den smiley


  • #13   25. maj 2021 Du har handlet med en fornuftig person, kan jeg høre. Det originale værktøjsset kunne Lifan4you selvfølgelig levere ligesom de fremskaffede originale karburatorer.

    Synes hele tiden min forhandler fylder haven op med nye hjemmebyggede reservedelsdepoter. En fornøjelse at se på.

    Var meget overrasket over at værkstedet i det hele taget havde de originale dele liggende. Er gennem 8 kineser-år aldrig kørt forgæves til Frederiksværk.





Kommentér på:
Værkstedsregninger

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce