621 visninger
|
Oprettet:
Hvorfor KTM {{forumTopicSubject}}
Ja, det er for mit vedkommende sådan lidt som en sygedom... når man først ejer et mærke som man syntes om hænger man sig i det.KTM er lidt speciel fordi de kun arbejder med at udvikle fun bikes, og gør det fantatisk godt. ud over det er de utroligt gode til at holde deres BRAND op too date.
Jeg ved ikke om jeg er den eneste der har den ide? fortæl mig hvorfor i hænger på en cykel som KTM?
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 33 Svar: 77
Netop det med at de kun laver fun-bikes og at de ligger så meget vægt på brand....Jeg mener, prøv og se de brouchere de laver, det siger en del!!
Et andet aspekt der spiller ind må være at det stadig er forholdsvis "eksklusivt" Forstå mig ret, men det kan IKKE sammenlignes med en gennemsnits Suzuki eller Kawasaki cykel!
Og sidst men ikke mindst, at de er forholdsvis sjældne. Der er ihvertfald ikke lige så mange KTM'er som der er Suzuki SV'ere ; )
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 15 Svar: 42
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 15 Svar: 42
Jeg syntes dog at en adventura, stadig skiller sig ud fra den store mængde af maskiner og da er en Funbike, forstå mig ret.
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 15 Svar: 42
dec 2004
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 8
1. De anvender nogen fede materialer og komponenter til deres maskiner.
2. Deres motorer opleves sprøde i forhold til andre 1-cyl. maskiner. (Her tænker jeg på b.la. på Yamahas XT og Hondas XR)
3. De har et fedt design.
4. Det er en cykel der bliver lagt mærke til. Bl.a. ved den næsten obligatoriske orange farve på alle deres maskiner/modeller
5. Alt i alt man får en maskiner som der ikke er ret mange andre der har, dvs. man skiller sig ud fra resten af segmentet.
Ordet fun-bike er måske et individuelt spørgsmål. For mig er det en fun-bike, da den har en motor og en vægt der gør at den er sjov i terræn, stranden, byen og på små krogede landeveje. + baghjulskørsel
Men skal man bruge den til motorvej eller over længere strækninger, så er der sgu ikke meget FUN over den.
Men for mig er den udelukkende et stykke legetøj... :o)
dec 2004
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 8
Så alt med et gran salt....
For lige at vende tilbage til punkt nr. 2.
- det er skam ikke for at fornærme nogen. Jeg ved godt at man på Tenere og DORMCK har haft endeløse diskussioner vedr. Yamaha Vs. KTM.
Som du ved, har jeg selv haft en XT´er som jeg var vældig glad for. Den blev bare hurtig for kedelig. Til trods for at den "sikkert" er mere stabil, nemmere at lave osv. end f.eks. KTM EGS
Jeg prøvede en TT årgang 2000 sidste år til et enduro løb. For mig minder den meget i motoren som en XT´er, dvs. den opleves ikke mere omdrejningsvillig eller med mere moment. Vægten derimod er lidt lavere, men for at sige det som det er, så sad jeg af helvede til på den. Jeg vil til hver en tid beholde min KTM EGS hvis valget stod i mellem disse to. (Syntes tiden er løbet fra TT)
Jeg har også prøvet en Yamaha WR 450. Det var til gengæld noget helt andet. :o) (Hvis vi skal sammenligne EXC og WR.!!)
De kan klart anbefales som enduro jern.
havde jeg pengene.... så købte jeg dem alle... haha
Morten
P.S. Husaberg.. Hmmm, dem troede jeg du havde prøvet?? ;o)
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 24
KTM RULES!!
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 322
geniale køre egenskaber
styrer præcist og kontant og man ved altid hvor du har den
det fedeste optræk
men giver henrik ret i at der ikke er så meget kørekomfort
og efter 25km kan man godt mærke hvor bollerne sidder henne på en
Men det er det tætteste en gadecykel kommer på en crosser r:)
Hvorfor KTM
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside