{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.006 visninger | Oprettet:

Yamaha SZR 660 ? {{forumTopicSubject}}

Hej eksperter….

Er der nogle mc-kloge-hoveder herinde, der kan komme med en nogenlunde anmeldelse af Yamaha SZR 660?
Har fundet lidt om den, og den har kun 48 hk, hvilket vel er enormt lidt for en mc med 659 cm3 .

Men er den holdbar – god at køre på – spændende? Mv..
Kom med alle former for ros og kritik af den. smiley


Mvh. Mads


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha SZR 660 ?
  • #1   25. nov 2008 Kan kun komme med min egen version smiley

    havde èn for et par år siden (selvom jeg havde haft betydeligt større mcer førend 660eren) føltes den meget mere rigtig , fede køreegenskaber (hvis man holder service på de forskellige dele)

    de 48 heste betyder mindre når du kan køre fra heftige racere ud af stykke snoet asfalt samtidigt lyder singlen på 660cc rigtig og trækker fint med en man på cyklen ......

    Hørte lidt om problemer med enkelte med revner i motorblokken men oplevede det ikke selv ......13000km. tror det har lidt med føling og koldkørsel at gøre
    til langtur er den direkte ubrugelig men stadig fedt legetøj på snoet asfalt hvor hestene er mindre vigtige , man lærer til gengæld at få rigtigt glid på sin kørsel og køre hurtigere og mere økonomisk på den måde


  • #2   25. nov 2008 Hej jeg havde en SZR i et par år. At den ikke dur til langtur er jeg ikke enig i. Jeg var en tur til Brno i tjekkiet på min. Turen gennem tyskland foregik med omkring 130 km/t. Og ingen problemer. Den kører fantastisk og har en skøn lyd. Jeg havde en anden potte, kn-filter og jetkit. Hvilket kun kan anbefales, idet det giver et bredere arbejdsområde og lader den trække frisk op til omdrejningsbegrænseeren. Er 48 hk lidt? Nej, de rækker for det meste. Du skal blot sørge for frisk olie og lade den varme op før du fyrer den af.

  • #3   25. nov 2008 Hey Mads!
    Jamen jeg har en og er rigtig glad for den, men sælger den pga at jeg vil have et hus og mangler lidt penge.....
    Jeg har ingen problemer med den overhovedet. Og må give spilleren ret med at den er sjov at kører på. Den kan mange gange mere end føreren kan smiley


  • #4   25. nov 2008 Desuden så er du 19, så må du overhoved køre på en med så "mange" hk? smiley heh.. har selv haft en szr det sidste års tid, og det er sgu en fin maskine, som de andre har været inde på skal du ikke lade dig snyde af de få hk, prøv lige at se hvor højt momentet er. havde selv en gsxr 250 før, som havde 3hk mindre, men det var jo en knallert iforhold til en szr.
    Langture kan jeg ikke snakke for meget om, men har da kørt fra falster til kbh et par gange med fuld skrue, intet problem der.

    En god ide er at dække halvdelen af køleren til, da den ellers køler for meget.
    Og prøv at søge i forumet, der står næsten alt mht for/imod denne specifikke cykel.


  • #5   25. nov 2008 En szr er i mine øjne en kanon begynder mc, da den er meget let at håndtere. Som der også er skrevet, så er den også sjov for mere erfarene kørere, da den virkelig kan køres frisk på snoede veje. Derfor har den underholdningsværdi i mange år, så det er ikke en man hurtigt bliver træt af. Derudover finder man ikke mange motorcykler med så fine dele til den pris. Jeg har en til salg, som du kan se under mine annoncer, hvis det har interesse.

  • #6   25. nov 2008 Heste er ikke køreglæde... det er moment. Færre heste og mere moment, så har du noget der er fedt og køre på. Af samme grund, er 48 heste på en ét-benet rigtig meget! Den kan knalde balanceakselen af har jeg hørt (SZR 660) !!

    Husk på, at en encylinderet 4-takts kun trækker på hvert andet slag.


  • #7   25. nov 2008 Fin begynder cykel , min søn har en tilsalg der har gået 12000 tror han skal have lige under 40000.

Kommentér på:
Yamaha SZR 660 ?

Annonce