393 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

yamaha TDR kaburator yamaha TDR kaburator

hej drenge
på en yamaha tdr kaburator sidder der 2 slanger som går hen til topstykket er der nogen af jer som ved hvorfor og hvad de skulle gøre????
opdagede idag når jeg skulle rense min kaburator at de var stobbet til af ir heheh
den indsugning forstærker som sidder på studsen ved i om den hjælper, kan bare huske dengang man lå og rode med scooterer satte jeg sådan en på, men syntes ikke den havde nogen effekt dengang, ville nemlig pille den af og lukke hullet til fordi jeg tror den er utæt smiley håber i kan hjælpe, men på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Utæt rørsamling 1.000 kr.
  • Lægning af Stor formats fliser 250 kr.
  • TV+tv bord og nogen hylder 700 kr.
  • Montering af induktionskogeplade 700 kr.
  • Fix a shelf 300 kr.
  • Opsætning af rullegardiner, 2 stk, og flytning af et rullegardin 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  yamaha TDR kaburator
  • #1   1. jan 2009 hej harry denbeholder kaldes for boost bottle den skal opsamle benzindampe men den kan godt undværes mht. slangerne tror jeg har forbindelse til kølesystem via top stykke men jeg synes selv det underligt for er der mon nogen ide i og køle kaburatoren ? mvh michael

• #2   1. jan 2009 de slanger er ikke til køling af karburatoren, nærmest det modsatte, det er for at undgå karburatoris, som også kan opstå om sommeren hvis flovet i karburatoren er tilstrækkelig stort

• #3   1. jan 2009 ja så jeg også lidt klogere

• #4   2. jan 2009 disse såkaldte indsugnings forstærker hjælper ikke en skid med hensyn til fart

• #5   2. jan 2009 Næh, men Yamaha har vel haft en, formodentlig velunderbygget, forventning om, at bundtrækket ville have nytte af "Boost-beholderen"!
    Med andre ord, jeg ville beholde den som Yamaha havde udtænkt!
    Uanset hvad, har deres motoringeniører utvivlsomt mere know-how end du ville opnå fra samtlig svarere her på sitet!

• #6   2. jan 2009 Slangerne er rigtigt nok til kølevandsopvarmning af kaburatoren, for at undgå kaburator is. Hvilket er en rigtig god detalje, når man kører vinterkørsel, som jeg gjorde på min.

Boostbottle´en skulle give en forbedret gasrespons, ved on/off kørsel med gashåndtaget. Hvilket man gør en del i cross/offroad, og motoren er taget direkte fra DT125R.
    Når du åbner gassen fra 0->100% hurtigt, falder lufthastigheden gennem kaburatoren, og så er teorien at man har lidt "reserve blanding" i boostbottle´en. Således at man udngår et dødt hul, indtil luftgennemstrømningen i kaburatoren stiger igen.

Nå det blev lidt teknisk.
    Hvis du er interesseret har jeg lidt info liggende om TDR125 3sh, haynes, yamaha reservedelskatalog, servicebog mm i digital format.

Jeg har også en helt ny original yamaha bremseskive til foran liggende, hvis du vil gøre en hurtigt handel, kan du få den til nytårspris smiley

Kommentér på:
yamaha TDR kaburator

Annonce