{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny motor på Harley afgift?
  • #1   19. apr 2009 Tjaeeee, den har jo så ikke længere "identitet" som en HD fra 1955. I så fald regner de afgiften ud fra hvad handelsprisen ville være.
    Men, det er så kun hvis den bliver taget i noget kontrol.


  • #2   19. apr 2009 jamen der skal være styr på det jo

    jamen tænkte også om man ikke måtte bygge en procent del på den hver år.. såsom emd skive bremser /motor m.m ?


  • #3   19. apr 2009 nej det er jo derfor jeg spør ;O)


    kunne jo bare godt være det var okay når det var noget med årgan osv..

    lige som gamle biler..

    men tager jeg helt fejl der eller? er der ikke noget med hvis en harley har været i dk siden 86 er det okay eller????


  • #4   19. apr 2009 jeg havde indtrykket at når man ombyggede gamle HDèr så lavede man 1 del af gangen og kørte ned og betalte afgift af det. Lavede så er ny ting og kørte ned igen. osv.

    på denne måde sparede man en masse penge i forhold til at man lavede det hele på en gang og betalte afgift af det hele på 1 gang.

    Er der nogen der kan bekræfte denne fremgangsmåde?


  • #5   19. apr 2009 Hvis det er et originalt stel fra ´55, så kan der ikke sidde en EVO i det. En EVO er 25 mm. højere end både en pan og en shovel.



  • #6   19. apr 2009 det er der jo aldrig nogen der ved.. min erfaring med Harley er jo det er det mest Korupte motorcykel i hele verden


    men efter hva jeg kan se og sammenligne er det er org 55`er stel ;O)

    men har ledt efter nogle data på det for at lige få det målt igenne,


  • #8   19. apr 2009 Carsten A


    Nemlig....


  • #10   20. apr 2009 JA man kan godt få en "kort EVO", nemlig en 79 kubiktommer. Men det ændrer ikke på at det er en anden motortype.

    det store spørgsmål er, om der er betalt veteranafgift af din cykel, er der det, så må du stort set ikke ændre en skid på den uden at hammeren falder, og ihvertfald slet ikke ændre motortype (uanset om du rører stellet eller ej).

    Hvis der er betalt "alm afgift", så er det en vurderingssag om der må skiftes til en evo-motor. Der er få eksempler på at folk har fået lov til det uden at betale ny afgift, men i 99% af alle tilfælde koster det kassen, specielt hvis der er ændret andre ting på cyklen.


Kommentér på:
ny motor på Harley afgift?

Annonce