Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan man tage MC kort i udlandet?
  • #1   6. mar 2006 Tvivler jeg stærkt på , da reglerne endnu ikke er de samme ....EU-harmonisering osv.
    det ville sikkert være betydeligt billigere i tyrkiet
    og gad godt vide om de har regler dernede overhovedet ??? tror sq svaret er NEJ

• #2   6. mar 2006 Hvis du har et kørekort udstedt i et EU-Land (inkl. de nye EU-lande) har du fuldt ret til at føre et dansk køretøj i Danmark på ubestemt tid, forstået på den måde at det er frivilligt om man vil bytte det til et dansk kort eller ej. Dette ser naaturligvil mod en betaling for et nyt førebevis dog kræves der ingen kontrollerende prøve. Derimod er man uden for EU-grænser skal kortet byttes til et dansk kørekort og ofte kræves der en kontrollerende køreprøve. (Har man et ikke dansk EU kørekort, går der forlydende om at man ikke kan få klip ;)))) )

• R .
    R . Tilmeldt:
    mar 2006

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #3   6. mar 2006 hmm. Er der nogen der er 100% sikre på om man kan eller ej? Skal nemlig have både trailer kort & mc kort. Vil gerne spare lidt. Det er sq dyrt her i dk,

R.

• #4   6. mar 2006 læste en gang en artikle om kørekort i Polen. Der var mange penge at spare og det kunne gøres forholdsvist hurtigt. Kan desværre ikke huske hvilken avis men jeg mener det kan lade sig gøre.

Rune

• #5   6. mar 2006 du kan sagtens tage kortet i et andet land, du skal bare op til en second her, lige nu er der tilbud på den second til 6600 kroner

• #6   6. mar 2006 100% sikker

• #7   6. mar 2006 villy: ikke hvis det er inden for EU

• R .
    R . Tilmeldt:
    mar 2006

#8   6. mar 2006 Janus -> Har du evt en kilde?

Hmmm 6k for én prøve? Så kan det jo næppe betale sig at tage et kørekort uden for EU

R.

• #9   6. mar 2006 Gør jeres benarbejde selv for satan!!! den her få du så gratis, men en anden gang virker det vel meget nærliggende at tjekke hos de organer der udsteder kortet ik' smiley (link fjernet)

• #10   6. mar 2006 altså ikke noget med 6000kr blot en orienterende køreprøve ved ikke hvor herren har det fra?!?

• #11   6. mar 2006 den med at man ikke kan få et klip bare fordi man har et udenlandsk kørekort holder vidst ikke.
    (link fjernet)

• #12   6. mar 2006 øv pis!!

• #13   7. mar 2006 ja øv, men sådan er det

• #14   7. mar 2006 Kontrollerende køreprøve
    Ombytningen af et udenlandsk kørekort til et dansk kørekort kræver som hovedregel, at man skal op til en kontrollerende køreprøve (teori- og praktisk prøve).
    og det er den som er på tilbud til 6000
    kørelærere herhjemme er ikke gratis

• #15   7. mar 2006 Det koster squ ikke 6kilo. For et år siden tog jeg generhverv. (Kontrollerende teori + praksis) og det kostede 3000 kr alt incl.

• #16   7. mar 2006 der her været et forum herinde til etdansk firma som laver "udflugter" til polen og der er intet galt i det de gør, men kortet er ikke bare gyldigt i dk du skal har boet der i 3 mdr. for du kan tage det med til dk

• #17   7. mar 2006 Min bror er lige kommet hjem fra USA hvor han har været i 2år, han har da uden problemer fået overført alle hans kørekort, både MC, Stor+hænger og bus, tror sågar endda at hans farlig gods er med.

Min lejer har lige været 6mdr i Australien og han har fået overført hans MC kort

• #18   7. mar 2006 generelt gælder det at hvis et land lever op til EU direktiv 91/439/EØF kan man få byttet kortet ligeover på politikontor uden at aflægge en prøve. Dan Cappelen: Selvfølgelig er kortet gyldig i dk, det er de helt gamle regler du tænker på hvor for at få byttet til et dansk kørekort skulle du ganske rigtigt havde boet et stykke tid. Fidusen er bare at efter de nye EU regler kan du bare beholde et udenlandsk EU kørekort og så er alt godt igen

• R .
    R . Tilmeldt:
    mar 2006

#19   7. mar 2006 hmm lyder godt, tak for alle svarende!

Line -> Har du kontakt info til det sted din bekendte har taget sit kort?

mvh R.

• #20   7. mar 2006 Lyder ikk helt som om i tror på mig men så må jeg desværre skuffe jer... Læst venlist andet afsnit linje 4 mener jeg.....!!!!
    (link fjernet)

• #21   7. mar 2006 Hvorfor bytte til et dansk kørekort når et polsk er lige så godt ??? (link fjernet) Et kørekort erhvervet i udlandet af en person med sædvanlig bopæl i Danmark kan ombyttes efter bestemmelserne i dette kapitel, hvis opholdet har været af mere end seks måneders varighed, jf. dog stk. 2.

Stk. 2. Denne begrænsning gælder dog ikke færøske og grønlandske kørekort samt kørekort erhvervet i en stat, der er medlem af Den Europæiske Union, eller i et land der efter aftale med EF har gennemført Rådets direktiv 91/439/EØF om kørekort tada!!!!

• #22   7. mar 2006 ahh det gik jo i fisk om igen (link fjernet)
    jf. § 96.

• #23   7. mar 2006 jeg har taget mit kort i vest afrika (Sierra leone) og fik det byttet om til et dansk kort mod en teori og køre prøve. Jeg ville så lige have et par timer på vejen i Kbh inden jeg gik til prøve, så mit "danske" kort stod mig i DKK 1000,-

Mvh/Henrik

• #24   7. mar 2006 .

• R .
    R . Tilmeldt:
    mar 2006

#25   8. mar 2006 nice.

Janus du især har været en mega hjælp må jeg sige. Du kan vel ik polsk vel :-?

Tak til alle.

Sidste ting. Kan ikke finde nogen polsk køreskole eller link til denne. Alt hvad jeg finder er broken links eller dead ends. Ligesom butik 112

• #26   8. mar 2006 jo det ka' jeg godt smiley men jeg kender ikke rigtig nogen køreskoler der kører med det tilbud. Du skal nærmest søge en arrangør i dk der laver den slags kurser i polen smiley

• Hema D
    Hema D Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 1 Svar: 1
    #27   2. jul 2015 har knallert 30 kørekort, har hørt man kan tage til Sverige eller Tyskland og lave det om til A1 kørekort kan dette passe?

Kommentér på:
Kan man tage MC kort i udlandet?

Annonce