1.338 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Vinteropbevaring + Service !? Vinteropbevaring + Service !?

Jeg blev lidt skuffet da jeg i foråret hentede min TL1000R efter vinteropbevaring hos XXX mc (mc-forretning på midtsjælland)

Kort fortalt, så blev den ikke passet og plejet som lovet, den var blevet ridset, mit 3 mdr gamle batteri var faldet sammen (tror ikke de har ladet på det i løbet af vinteren) og de havde været ude og køre den varm inden optimering af motoren, mens der var salt på vejen = begyndende rust....alt i alt bare pisse skuffende

Men jeg har heldigvis fået et meget bedre tilbud - den kan stå i en isoleret (ikke opvarmet) garage, men hvad skal jeg være opmærksom på !?

1: sætter den på baghjuls-løfteren
2: smører kæden
3: fylder tanken helt op
4: sætter en impuls-lader på batteriet imellem
5: smider mc-garagen over den

Og hvad ellers !?

BONUS SPØRGSMÅL : det var meningen jeg ville have lavet et 24.000km service i forbindelse med vinteropbevaring - men i flg instruktions bogen er det bare olie + filter, samt nogen andre småting udenfor motoren jeg selv ville kunne klare (en mekaniker går vel ikke mere i dybden alligevel !?).....men er det "forsvarligt" selv at servicere den ?

Håber I kan hjælpe mig lidt videre inden vinteren kommer ;o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vinteropbevaring + Service !?
  • #1   8. okt 2009 Lyder meget fornuftigt det du siger.
    ville også lave det service. ihvertifald skifte olie og olie filter.

aldrig sæt den til vinter hi med gammel olie og filter.

ang. batteriet så plager jeg at pille det helt af og tage det med ind i varmen. det overlever det meget bedre af. også bare evt lade på det engang i mellem og søndagen:-)

• #2   8. okt 2009 og=om;-)

• #3   8. okt 2009 Skal man skifte olie + filter når den sættes i vinter hi, eller gør man det først inden man starter på den kommende sæson !?

• #4   8. okt 2009 Lyder meget godt. Men smider du mc garagen over den, så få fat i de der fugt sugende poser man kan hænge inden i, ellers dannes der måske kondens, som kan accelere dit rust yderligere. Det er i hvert fald en god ide til dem som har poleret alu på cyklen.

• #5   8. okt 2009 Du skifter det INDEN du sætter den væk til vinteren.

fordi du vil jo ikke have alt den slidte olie med affalds stoffer for lov at sætte sig rigtigt godt i motoren vinteren over.

• #6   8. okt 2009 læs evt den her.

han har skifet en rigtigt god guide
    (link fjernet)

også ind under tips og gode råd

• #9   8. okt 2009 Søren S

ja sku aldrig efter!

• #10   8. okt 2009 Men ligefrem at sprøjte hele mcen, inkl. plastdele, ind i motorrens, synes jeg måske ikke lyder specielt smart. Ihverfald ikke med det motorrens jeg normalt bruger.

• #12   8. okt 2009 mener jeg også at det er med ventiler og det hele

• #15   10. okt 2009 Birk s....tror din lærermester bliver gladfor at du har hørt godt efter i timerne;o).......Altså Brian min ven....man kan jo sagtens skifte olie og filrter inden vinter opbevaring....har jeg dog aldrig gjort og hondaen har da 80000km på tælleren...har heller aldrig sprøjtet wd40 eller andet på geden, men det ka man da også godt gøre...om tanken er helt eller halvt fuld???har aldrig haft problemer ved sæson start.......men ska den ha ventil just ved 24000km så er det nok en ide at gøre det nu mens mekkerne har tid og ik 14 dage før bakken åbner for der kommer alle andre også og ska ha lavet alt muligt........ mvh din levende Navigation:o)

Kommentér på:
Vinteropbevaring + Service !?

Annonce