{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.913 visninger | Oprettet:

Kørekort i USA {{forumTopicSubject}}

September nærmer sig og min tur til det vilde vesten er blevet en realitet med nyligt købte flybilletter.

Vi er kommet til at tale om kørekort situationen. Kan jeg bare leje og køre en mc i staterne på mit glatte ansigt og mit kørekort?
Er der nogen som ved noget om det... for a fact.

I øvrigt var min kammerat bl.a. i Mexico i julen med kæresten, hvor de lejede en mindre (og måske lidt ældre) Harley-Davidson som de kørte rundt på. Han havde en lidt dårlig oplevelse dernede med kværnen generelt og er lidt nervøs for om det er det rigtige for os i arizona. Jeg er meget hooked på HD'en, men man hører jo skræk historier om selv nye harleyer.
Nogen som har nogle kommentarer som kan hjælpe mig med at overbevise min makker eller er det mig som er forkert på den?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørekort i USA
  • #1   14. jan 2010 Du skal have lavet et internationalt kørekort, som egenligt blot er en oversættelse af dit nuværende kort.Pris 25Kr.

    Jeg ville overhovedet ikk være nervøs for at leje en nyere HD i Arizona f.eks hos Easyrider, som skulle være meget profesionelle,,,


  • #2   14. jan 2010 eneste rigtige ???nej du en god cbr.. Dit kørekort virker fint derovre husk du kan leje alt næsten derovre bare et spørgsmål om pris, men det er billigt og motorcykler koster jo nada derovre men pas på policen de er strikse med fart

  • #3   14. jan 2010 Men ja det internationale kort skal med

  • #4   14. jan 2010 det internationale kørekort er IKKE en nødvendighed, men kunne være en god ide

    Jeg var selv i USA i 2008 sammen med 3 andre og ingen af os havde det internationale kørekort.

    Vi havde lejet en bil i 3 uger og en af os blev endda stoppet af polisen, uden der skete det mindste.


  • #5   14. jan 2010 Morten H: Tager sku da ikke til usa for at køre på en CBR.....
    Det kan du da gøre her hjemme. Find den størreste "slæde" du kan finde og lej den.
    Easyrider er et pro. firma.


  • #6   14. jan 2010 Jeg kørte en Street Glide fra Eaglerider sidste år (lejede den i Springfield, Oklahoma). Ganske fint og uden problemer, brugte mit alm. kørekort.

    Blev stoppet en enkelt gang for at køre uden hjelm i Missouri hvor det er påkrævet, men strisseren var flink nok og jeg fik ingen bøde og Ingen kontrol af noget som helst.

    Jeg lejede den for 3 uger, og det er lidt dyrt når alle omkostninger & forsikringer tages med, tror det rente op i ca. 14-15K... regner med istedet at købe en billig ældre HD at have stående derovre hos en veninde - efter to ture derover har jeg sparet på det, og der er jo også altid en gensalgs værdi.

    Tilgengæld står man selv med problemet hvis der er motor vrøvl - så hvis du ikke er fiks på fingerene, er det rart at leje og vide man kan bare ringe til dem og få det ordnet - eller få en ny maskine at køre på.

    Eaglerider.com er temmelig dækkende i staterne, og du kan endda leje i een stat og aflevere i en anden mod et mindre gebyr.

    Ingen problemer ved tilbage leveringen heller... min veninde havde knækket antennen på den da hun prøvede at svinge benet over den som på en cykel, men jeg betalte bare omkring 15.20 dollers for en ny antenne og ingen brok i det.

    Jeg kan anbefale en street glide eller en ultra glide (de helt store) da de har strømudtag til at trække en GPS... den er virkelig rar nok at ha' når man kommer væk fra alle hovedvejene og skal se sig omkring og ikke gider bruge sin tid på at kører rundt i cirkler for at finde tilbage til motorvejen. Det er nok muligt at leje en GPS, men jeg købte bare een derovre, de koster jo ikke alverden idag.


  • #7   14. jan 2010 Ok - takker for informationen.

    MEN - i nævner alle Easyrider - jeg kan ikke rigtig google mig frem til dem. Jeg har kommunikeret lidt med Eagleriders dog - Nogen der kan linke til Easyrider?


  • #8   14. jan 2010 Eaglerider.com er dem som menes. Easyrider er et motorcykel blad.. nå ja.. og en film m.v. smiley

  • #9   14. jan 2010 Eaglerider.com. Det virker og de er skideflinke og prof, ved jeg af erfaring. Rigtige bikere der virkelig dyrker biker-fællesskab på tværs af landegrænser.

    Man kan endda bestille og betale hjemmefra. Husk ikke at spare på forsikringerne. Man gider IKKE komme til skade/smadre bike i USA uden forsikring.

    Det er super-fedt at køre Harley Davidson i Amerika. Rocknrul smiley

    Og god tur


  • #10   14. jan 2010 ...men mon ikke det trods alt er en smule federe med offroad i 6 måneder på DRZ400? smiley

    http://tenere.dk/forumnew/forum_posts.asp?TID=4380&PN=1

    Mvh Mathias


  • #11   15. jan 2010 Ja easyrider er et godt firma og har skam også kørt harley derovre men ikke noget for mig overhovedet. Er skam også godt klar over at folk tar derover for at køre harley men personligt syns jeg ikke der er noget vildt specielt ved det, så hellere en Corvette hvis det skal værre Amerikansk maskineri

  • #12   15. jan 2010 eller en rigtig bil = Dodge Viper smiley

  • #13   15. jan 2010 Jeg var en harley tur fra LA til Vegas for ca 3 år siden... Min del af turen, endte desværre på bagsædet, da jeg ikke kunne få lov at leje, da jeg var under 25 år... Ingen af de andre havde noget internationalt kørekort og de kunne leje uden problemer...

    Hvis jeg skal derover igen, er jeg ret sikker på det ikke ville blive på en harley, nok nærmere noget BMW gs 1200 eller lign... Det er nok bare mere fordi Harley/chopper ikke tiltaler mig specielt...


Kommentér på:
Kørekort i USA

Annonce