{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  USA kørekort
  • #1   8. jun 2011 Om det virker den vej ved jeg ikke, men jeg sidder lige nu i Chicago og mit kørekort virker fint herovre.

  • #2   8. jun 2011 Så det burde vel også virke den anden vej...

  • #3   8. jun 2011 ved ikke med Danmark men herovre ( Irland ) kan man køre på amerikansk kørekort som turist i op til et år, men hvis du som amerikaner bosætter dig her er du på røven da kortet ikke kan ombyttes til et Irsk/EU kort og du må hele møllen igennem og tage korten fra scratch

  • #4   8. jun 2011 Det gælder i noget tid, men som der blir skrevet til sidst, så mener jeg du skal starte forfra med kortet efter et halvt eller helt år

  • #5   8. jun 2011 Er du bosiddende i USA, så tror jeg du kan få det lavet om, men hvis du som bosiddende i dk, tænker på at tage kort i USA mens du er på ferie, så tror jeg ikke den holder

  • #6   8. jun 2011 Der
    (link fjernet)

    kan du se reglerne. Du skal til en orienterende køreprøve for at få dit kort ombyttet til dansk og selvfølgelig være 18 år af alder smiley

    Derudover. så det at tage kørekort i USA er lige så nemt som at købe et klippekort til bussen. I know nogle stater er kravende højere end andre, men det er stadig sindsygt nemt.

    Køreprøven i Maryland er en "walk over", den består af en 3.punkt vending, bakke lige 100f , parkering ved kansten og fuld stop ved stop skilte.

    Men sjovt nok så kører amerikanerne "generelt" bedre og pænere end danskerne gør, stof til eftertanke smiley



  • #7   8. jun 2011 Peter R


    hvor får du det fra at amerikaner skulle køre bedre end dansker???


  • #8   8. jun 2011 Mine personlige oplevelser støtter Peter R. Som motorcyklist føler man sig "generelt" bedre behandlet i trafikken i USA. Man oplever en højere grad af hensyn som måske hænger sammen med et aktivt og meget synligt politi på vejene.

  • #9   8. jun 2011 Kører hele verdens befolkning ikke bedre end danskere..?

  • #12   8. jun 2011 Anders .

    nu har jeg kørt derover, er da ikke specielt imponeret, tænker også at når de skal kører her, så er de ikke specielt gode bilister ved høj hastighed


  • #13   8. jun 2011 Bo J, ikke imponeret fordi du synes de kører langsomt ?

    men ja det er rigtig, de respekterer fartgrænserne ekstremt, men der er politi overalt på deres motorveje, da jeg var derover så jeg ikke EN køre over 150km/t.. Det er faktisk lastbilerne der overhaler bilerne.. no shit!!


  • #14   8. jun 2011 Mirza A


    nej det er ikke fordi de køre langsomt, men har set dem på motorveje,og der går det for stærkt for dem


  • #15   8. jun 2011 Skal jeg ikk kunne sige, men kunne godt forestille mig at de ikke kan "følge med" på autobahn.. Men sådan er det når man går ekstremt op i hastighedsbegrænsninger..

  • #16   8. jun 2011 - Bo J -

    Jeg har boet i staten Maryland og kørt østkysten tynd i bil og generelt oplevede jeg at amerikanerne tog mere hensyn til deres medbilister og ikke kører lige så aggressivt og egoistisk som den almindelige indbygger i Danmark.

    Specielt de pointer som "Anders ." nævner er en af de grunde til at det er meget mere behageligt at køre i trafikken derover.

    Men når det er sagt har de jo også deres fejl og mangler, en som man hurtigt får spat af er den måde de sover bag rettet ved lyskryds. De kører jo først når der bliver gult således at der kun er 1 bil der når igennem krydset. (i drejebanerne), det oplevede jeg tit og ofte hvilket gjorde mine øjne sad på stilke for at være klar til at dytte når jeg så grønt lys smiley

    Som MC´list så er Norden ikke det fedeste sted, der er for få af os til at bilkøen i norden sådan rigtig tager hensyn, folk er simpelthen ikke vandt til at møde MC´lister. Jeg føler mig generelt 1000% mere sikker i den Spanske trafik end herhjemme, og det er på trods af at Spanierne kører som gale mennesker. Næsten på niveau med Italianerne hvis man skal tro rygtet på gaden smiley


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.551
    #18   8. jun 2011 Hmmm..... det svarer til at sige, at alle dem som primært bor på landet i danmark kører bedre end i byen... og hovsa! Det er faktisk også sådan jeg oplever USA... de store byer er eller kan være en helvede... hvor imod "out there" køres der faktisk fornuftigt! Gælder det samme ikke for DK? (her indregnet janteloven + "du skal ikke foran mig" effekten) ?? smiley

  • #19   8. jun 2011 - hans M -

    som jeg skriver så har de også deres mangler, og det er jo et stort land som en anden også nævner. Så mentaliteten er anderledes afhængig hvor i landet du er, derfor jeg kun forholdt mig til østkysten da det primært er der jeg har kørt.

    Men du har en god pointe i at mentaliteten er forskellig om du kører i byerne eller på "landet". Byerne er der typisk rigtig mange biler hvilket selvfølgelig gør folk kører lidt jantelov agtigt, men igen det er ikke noget som jeg har oplevet meget af. Jeg mener stadig at Amerikanerne generelt er "bedre" til at køre bil, dvs. at tage hensyn og få trafikken til at glide end vi er herhjemme. Her tænkes der på indfletninger, vigepligt, skifte vejbane når der er nogle der skal ud fra en sidevej, holde tilbage osv.

    Så længe man ser bort fra kø kulturen som næsten er værre end herhjemme, nok mest fordi at der er mange flere biler på kort tid til at danne en lang lang kø.


  • #20   8. jun 2011 Om Amerikanere har en bedre evne til at køre bil ved jeg nu ikke????
    Men det er helt sikkert at der bliver vist mere hensyn til medtrafikanterne herovre.

    Det er sjovt hvordan et spørgsmål om kørekort i et andet landet kan dreje i en anden retning.......


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.551
    #21   8. jun 2011 Jess G: Nu var svaret jo givet... så dialogen fortsætter med afstikker på bedste vis... smiley

Kommentér på:
USA kørekort

Annonce