761 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Garmin Nüvi 550 og skærmen Garmin Nüvi 550 og skærmen

Garmin skriver selv det er en GPS til MC.

Jeg har det problem at jeg er døv - så jeg kan ikke høre "stemmen" der guider.

Det er en must for mig at se skærmen.

Jeg har prøvet at køre med min garmin 760 fra bilen, hvor jeg sætter sugeknoppen på omdrejningstælleren. Dette gør jeg fx når jeg skal til Esbjerg, kender jeg vejen dertil, 5 km udenfor byen stopper jeg op og monterer gps og kører resten af vejen. Men ind i mellem er det svært at se skærmen for solen.

Tomtom Rider har "hat" på og virker som et bedre produkt på det punkt.

Hvad siger I? - min 760 bliver hjemme nu hvor jeg skal til Østrig her sidst i Juli, så der er tid nok til at bestille en gps hjem og få den monteret.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardin i Velux vindue. 1.000 kr.
  • Hæng 5 billeder op på vores kontor 500 kr.
  • Handyman 1.400 kr.
  • Sæt et skab fast mod vægen 799 kr.
  • Ophæng af en enkelt kommode, en hylde og to lamper 1.400 kr.
  • Klippe hæk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Garmin Nüvi 550 og skærmen
  • #1   25. jun 2010 http://www.getmore.dk/køb-garmin-nüvi-550-billig/navigation/010-00700-01_131010_p.html

Se øverst - der står det er en gps til motorcykel... er det en and?
    opdager nu at den "ægte" hedder Zumo og ikke Nüvi...

• #2   25. jun 2010 Jeg har også studset over dette med Nüvi og Zumo. På Zumo er der store handskevenlige taster. Det kan jeg ikke se på Nüvi.
    Men Nüvi er jo højst sandsynligt vandtæt!

• #5   25. jun 2010 jeg kører også men min nuvi 760 og har ingen problemer med det... men kører jo også " kun" hyggeture når vejret er godt......

sku jeg så løbe ind i en byge en dag, er det jo bare ærgeligt ( så må jeg ha en rigtig mc model )
    kvier mig bare v priserne på "de rigtige modeller"

• #6   25. jun 2010 Jeg fandt denne holder til min Nuvi, monterer en ekstra "sikrings" holder på gps'en

• #8   25. jun 2010 Hej
    Jeg har lige været en tur ned igennem Tyskland, Frankrig og Luxembourg og kun fra Hamborg og hjem, har jeg kørt på Autobahn. Hele turen har min Garmin Nüvi 550 været en rigtig god følgesvend og vist mig skønne steder i de tre lande, og kun i Frankrig var kortmaterialet ikke helt opdateret, og jeg måtte derfor foretage tre - fire u-vendinger.
    Med hensyn til skærm og sollys, tror jeg altid, der vil være et problem, når solen står lige på, også selvom gps'en er udstyret med hat.

Det er min første Garmin, og jeg synes ærlig talt ikke softwaren lever op til tidens standard, og hvad jeg ellers har prøvet. Det er alt for besværlig og dyr at opdatere kortene, selve navigationssoftwaren indeholder ikkke ret mange funktioner, egne poi'er ligger et andet sted end dem Garmin har installeret, og jeg kunne blive ved. Men den er god til at navigere fra a til b og beregne den nøjagtige ankomsttid, og det er jo meget positiv.
    Om jeg ville købe den igen? Nej, ikke engang til kr. 1682,00 som jeg gav for den for et halvt år siden. Dertil skal så tillægges kr 300-500 til mc-holder. Jeg ville nok kaste et blik på den nye TomTom Urban Rider, der fås hos bl.a. Louis til kr. 2600,00 + fragt men incl. 45 lande og mc-holder eller kr. 1875,00 incl 19 lande´og mc-holder.
    Mvh
    Finn

Kommentér på:
Garmin Nüvi 550 og skærmen

Annonce