{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
702 visninger | Oprettet:

gearkasse problemer... hjælp? {{forumTopicSubject}}

har en gsx-r 750 fra 91, som jeg lige har ødelagt 2-gearet på... det lyder som om man putter et stykke metal ind i hjulet på en cykel når den trækker.... men kun i 2-gearet.... håber det er en lille ting som man bare lige kan skifte.... vil gerne nyde det gode vejr på landevejen når nu det er kommet... smiley hjælp????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gearkasse problemer... hjælp?
  • #1   16. apr 2006 ja det er ikke altid lige nemt at reparere en gearkasse. lyder som om den har brækket en tand på tandhjulet. og det er ikke noget man bare skifter. så du er nok nød til at åbne gearkassen og finde fejlen, men det kan da sagtens laves, har du overvejet at finde en anden motor?

  • #2   16. apr 2006 en anden motor lyder dyrt, gør det ikke... man må da kunne reparere det der er gået i stykker.... men det er bare om det er lavet så man lige kanskille det ad fra siden... eller om hele cyklen skal splittes ad....

  • #3   16. apr 2006 du skal have motoren ud. men mener du kan skille bunden ad uden at pille cyl. og top af. Hvis du ikke kan lave det selv vil jeg tror at de koster ca 18-20 timer på værksted plus res. dele. en anden motor tror jeg du kan finde får ca 6000 kr i tyskland

  • #4   16. apr 2006 Lige gearkassen kan jo godt være dyrt, det kræver originale dele, og bare det og skille det ad tager en del tid, hvis du ikke kan klare det selv bliver det en dyr værksteds regning. smiley

  • #6   16. apr 2006 hvis du selv piler motoren ud og kontakter din mekaniker. vil jeg tror han kan skille den ad og undersøge problemet på ca 3-4 timer. Og derefter kan du jo overveje hvad du vil. Når han har skilt den ad kan han jo give dig en pris på hele rep.

  • #7   16. apr 2006 jeg tror godt vi kan klare det selv.... min kammerat er automekaniker og det er vel lidt af det samme som på en kværn.... men det kræver nok bare en værkstedshåndbog... mon ikke?
    Det er altså lidt ærgeligt når nu det tegner til at blive sommer lige pludselige hva??


  • #8   16. apr 2006 Hey lyder ikk rart...
    Jeg kvaste fire tandhjul i min gearkasse sidste år, det startede også med at det skraldede helt vildt fra motoren og pludselig stod bagdækket stile. det kostede mig lige knap 12000 kr i dele. så hvis det er tilfældet vilket jeg ikk håber ville jeg da overveje evt. ny moter."hurtigere og noget billigere" held og lykke med den..


Kommentér på:
gearkasse problemer... hjælp?

Annonce