758 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Transport af mc fra Tyskland Transport af mc fra Tyskland

Jeg overvejer at købe en mc i tyskland, men problemet er hvordan jeg skal få den hjem. Da jeg regner med at gøre det en weekend er det vel ikke muligt at få euro-plader på så jeg kan køre den hjem?
Er der nogen der ved hvor man kan leje/låne en kassevogn til rimelige priser?
Jeg læste noget om at bruge et transportfirma til at tage den hjem, men det er næsten spild af penge når jeg nu alligevel er nede og se på den.

På forhånd tak,
Jakob

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Transport af mc fra Tyskland
  • #1   20. apr 2006 3500 så henter jeg den og levere den har en transporter

• #2   20. apr 2006 jeg er nede ved dortmund området lørdag med auto transporter, er kommet til at købe en vw karmann ghia cabriolet- projekt.

• #3   20. apr 2006 Hej Jacob

jeg har lige tjecket på

http://www.rent-a-wreck.dk/

der kan du leje en kassevogn for 795 kr
    for en dag .

Sjørup

• #4   20. apr 2006 Lars: tak for tilbuddet, men det bliver tidligst i slutningen af måneden.
    Thomas S: Rent a wreck skal have ca. 1600 for et døgn pga. de mange km.
    Erik K: Det skal jeg lige tænge over, problemet er at jeg skal ned og se på den, så er det næsten sppild af tid og penge ikke at tage den med hjem med det samme.

Jakob

• #5   20. apr 2006 Da min mc stod af i påsken, lånte jeg en mc trailer, og er virkelig overrasket over hvor godt den står på sådan en.. jeg ville ingen problemer have med at bruge sådan en istedet for en lukkert varevogn... prøv at ring rundt til de mc mekaniker der i området og hør hvad de skal have for at låne sådan en, for hvis du alligevel skal køre derned og se på den vil det jo ikke være noget problem at have traileren bagpå... hvis du ikke kan skaffe sådan en trailer så bare skriv så kan jeg nok hjælpe smiley

• #6   20. apr 2006 Rettelse: Rent a wresk, pris 3000,-

• #7   20. apr 2006 Hej Jakob

Lige et godt råd inden du henter den. Sørg for at der bliver lavet en form for køberkontrakt på cyklen. Jeg har selv hentet en mc i Tyskland og der blev jeg stoppet af politiet. Og de bad om at se en sådan kontrakt.
    Det havde jeg heldigvis, men jeg kunne godt forestille mig at de nok kunne lave lidt ballade over det hvis ikke den havde været der.

• #8   20. apr 2006 Hvis du kan få lov at køre på sælgers plade til grænser. Kan du få lavet en papirprøveplade ved grænsen betjenten i Padborg (skulle have døgn åbent). Det kvæver så lige at du har en ven, veninde med til at køre bilen hjem.

RET MIG hvis jeg tager fejl. Skal selv afsted på lørdag.

Anders S driblede du den hjem på tyskeplader?

• #9   20. apr 2006 OBS det er vist ulovligt at køre med mc bag på en alm. trailer i Tyskerland, så trailer muligheden skal være en mctrailer.
    Husk at man ikke må køre særlig stærkt med trailer, det ville være surt at miste pappet inden mcen er hjemme smiley

• #11   20. apr 2006 Jeg ville gerne hente en ZX7R. Som det ser ud nu overvejer jeg at køre derned i bil med en kammerat og så kører maskinen hjem, men det kræver jo at man kommer til et toldkontor der har åbent, det bliver i en weekend så det kan jo godt skabe lidt problemer medmindre jeg kører over Padborg (en omvej for mig).

Jakob

• #12   20. apr 2006 Hejsa.

Købte en Suzuki i Dortmund for ca 3 uger siden.
    Jeg har en Ford Transit og havde MC'en bagi. OG... sælger havde sørget for en bekræftelse fra tysk politi på at cyklen var afmeldt og ikke meldt savnet.
    Blev dog ikke stoppet.

Tyskland og trailer: Køretøj med tilladt totalvægt på max 3500kg OG en trailer = dårlig medicin, medmindre at:
    1. man har B/E-kørekort
    2. har en fartskriver i bilen.
    3. eller en dateret køreseddel
    4. man har overholdt samtlige regler.
    5. UNDGÅ en firmaregistreret trailer sammen med en firmareigstreret bil.
    Er en af delene privatregistreret kan de danske regler redde en fra en bøde, da en privat må køre, med en i danmark lovlig kombination, i op til 3 måneder. Erhvervsmæssigt gælder visse regler fastsat af EU bl.a. fartskriver i forbindelse med trailere samt køre/hviletidsbestemmelser. (Er faktisk også pligt i DK).
    minmumsbøde i Tyskland i forbindelse med trailer er 1000Euro. En varevogn og MC'en bagi er den bedste løsning. Dortmund er ca 600km syd for stregen og ufattelig besværlig at finde rundt i.

Kommentér på:
Transport af mc fra Tyskland

Annonce