758 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
Transport af mc fra Tyskland Transport af mc fra Tyskland
Jeg overvejer at købe en mc i tyskland, men problemet er hvordan jeg skal få den hjem. Da jeg regner med at gøre det en weekend er det vel ikke muligt at få euro-plader på så jeg kan køre den hjem?
Er der nogen der ved hvor man kan leje/låne en kassevogn til rimelige priser?
Jeg læste noget om at bruge et transportfirma til at tage den hjem, men det er næsten spild af penge når jeg nu alligevel er nede og se på den.
På forhånd tak,
Jakob
0 synes godt om
dec 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 109
okt 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 49 Svar: 816
apr 2004
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 21
jeg har lige tjecket på
http://www.rent-a-wreck.dk/
der kan du leje en kassevogn for 795 kr
for en dag .
Sjørup
sep 2004
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 30 Svar: 118
Thomas S: Rent a wreck skal have ca. 1600 for et døgn pga. de mange km.
Erik K: Det skal jeg lige tænge over, problemet er at jeg skal ned og se på den, så er det næsten sppild af tid og penge ikke at tage den med hjem med det samme.
Jakob
nov 2005
Følger: 17 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 24 Svar: 64
sep 2004
mar 2006
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 32 Svar: 51
Lige et godt råd inden du henter den. Sørg for at der bliver lavet en form for køberkontrakt på cyklen. Jeg har selv hentet en mc i Tyskland og der blev jeg stoppet af politiet. Og de bad om at se en sådan kontrakt.
Det havde jeg heldigvis, men jeg kunne godt forestille mig at de nok kunne lave lidt ballade over det hvis ikke den havde været der.
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
RET MIG hvis jeg tager fejl. Skal selv afsted på lørdag.
Anders S driblede du den hjem på tyskeplader?
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
Husk at man ikke må køre særlig stærkt med trailer, det ville være surt at miste pappet inden mcen er hjemme
sep 2004
Jakob
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 168 Svar: 1.105
Købte en Suzuki i Dortmund for ca 3 uger siden.
Jeg har en Ford Transit og havde MC'en bagi. OG... sælger havde sørget for en bekræftelse fra tysk politi på at cyklen var afmeldt og ikke meldt savnet.
Blev dog ikke stoppet.
Tyskland og trailer: Køretøj med tilladt totalvægt på max 3500kg OG en trailer = dårlig medicin, medmindre at:
1. man har B/E-kørekort
2. har en fartskriver i bilen.
3. eller en dateret køreseddel
4. man har overholdt samtlige regler.
5. UNDGÅ en firmaregistreret trailer sammen med en firmareigstreret bil.
Er en af delene privatregistreret kan de danske regler redde en fra en bøde, da en privat må køre, med en i danmark lovlig kombination, i op til 3 måneder. Erhvervsmæssigt gælder visse regler fastsat af EU bl.a. fartskriver i forbindelse med trailere samt køre/hviletidsbestemmelser. (Er faktisk også pligt i DK).
minmumsbøde i Tyskland i forbindelse med trailer er 1000Euro. En varevogn og MC'en bagi er den bedste løsning. Dortmund er ca 600km syd for stregen og ufattelig besværlig at finde rundt i.
Transport af mc fra Tyskland