1.225 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Bliv SET Bliv SET

Bliv set !
Et forsigtigt råd, som jeg har fået af en tidligere roadracer.
Kør altid med langt lys ( Biler reagerer på det forkerte lys, og derfor bliver man set )
Kør efter, at alle er ude på at slå dig ihjel !, og kør derfor så tæt på midterlinien som muligt. ( så kan man vælge begge veje om tossen, og der er længere reaktionstid fra vigepligtssiden.

God sommer
Paw

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ryd min altan 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.060 kr.
  • brusearmatur 970 kr.
  • Repareret en sendebud 700 kr.
  • udskift vindue på 2.sal 5.000 kr.
  • Dimmer not working and check power trip 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bliv SET
  • #1   28. apr 2006 Alternativt - kør så altid så hurtigt som muligt, så opholder man sig kortere tid på vejen. Jo kortere tid man er på vejen, des mindre er risikoen for en ulykke smiley

Nej, spøg til side... Man skal altid passe på i trafikken, og at gøre opmærksom på sig selv på den gode måde, er jo ok. Jeg ved nu ikke, om man generer for mange med langt lys...

/Allan

• #2   28. apr 2006 Det er noget der vækker opmærksomheden! Har mødt et pa stykker med langt lys og man kigger da lige en ekstra gang! Men koster det ikke 500 pisk hvis man bliver stoppet!? (Forkert lygteføring)

• #3   28. apr 2006 hva så når man ikke har langt lys på mc, nu tør jeg næsten ikke køre ud

• #4   28. apr 2006 -når solen skinner, kører jeg altid med langt lys...Flere blinker, men hul i det. Hellere blive set, end mejet ned....Har mødt en del modkørende politi, og ikke en er vendt om....GØR DET

• #5   28. apr 2006 Er der slet ikke noget der hedder bevisførelse længere? Kan polisen bare give én en bøde, uden nogen bevisførelse? De får vel lidt svært ved at bakke deres sag op i retten, medmindre deres eget udsagn er rigeligt.

• #6   28. apr 2006 der findes næppe nogle grænser for idioter!...

jeg er i gang med at tage pappet, men på min første tur, fyldt med selvtillid, og så alligevel skide nervøs over at være bland de andre vilde dyr i skoven. efter ca 30 minutters kørsel var jeg dog lidt mere afslappet, og nød turen mere... og SÅ... en idiot kørte lige ud foran mig, 5-6 meter foran mig, på landevej, dvs med ca 80 km/t... fik da afprøvet min reaktionsevne... men det er ikke skide fedt at være nød til at panikke en kontrastyrring 30 min efter man er kommet på gade, for første gang

• #7   28. apr 2006 sideways....
    Som sagt er der altid blus på min bike i solskin. Kommer jeg op bag en bil, bælnder jeg ned...Foran er det op med blusset igen.....Jeg kører ozz tit bil, og er ærlig talt ikke det vilde en cykel blænder...Men det er jo din mening, men jeg fortsætter, og giver det en bøde bliver den betalt....Just my 5 cent

• #8   28. apr 2006 tjaae, det høje lys på min cykel lyse ikk kraftigere end en nefa lygte, så det kører jeg for det meste også med, min kammis sv1000 har kraftigere nærlys, så mon ikk det går! :oD

• #9   28. apr 2006 Har os brugt det langelys meget! dog mest når jeg er i by områder. fik endda det afvide af min kørelære at vi ligeså godt kunne gøre det til en vane og køre med langtlys i byen.

så jeg tager og den bøde hvis den kommer;o)

• #10   28. apr 2006 hehe.... er i sikre på at i tør køre i det hele taget??hvad med at købe sådan en orange blink og montere den på jeres cykler....??? jeg vil nu mene at jeg hellere vil være naiv end jeg vil gå og føle at jeg er en skydeskive for kølerhjelme hele tiden... hvis i nu kørte i en lastbil ville i også blive set lidt nemmere....

• #11   28. apr 2006 Når vi er ude ar race så kører forrest mand med det lange lys.

• #12   28. apr 2006 Ja et rotorblink på hjelmen må da være sagen... -LOL-
    Ej det gas, bare pas på jer derude om i kører med langt eller kort lys, bare pas på...

Koma (som har brugt 3 mdr i respirator fordi han blev overset af en billist)

• #13   28. apr 2006 Hansi (køge) K....: hm....mon nu også din kørelære har sagt det.? Det vil jeg da ikke håbe er rigtigt,så har han/hun da et problem.! Til alle jer der "kører" med det lange lys, så har jeg læst noget om et produkt ved navnet "vibralys" ,kender det ikke og ved ej heller om det er godkendt (lovligt) ,er der nogen der ved noget om det.?? Mvh PeterS

• #14   28. apr 2006 Ja der er en reklame i et af de nyeste numre af Touring bladet. Det ser da meget tilforladeligt og dyrt ud.

• #15   29. apr 2006 Jeg vil osse....
    Give mit bud med, høj lys om dagen generer ikke nogen. Men om aftenen jo, men ellers kører jeg altså også med blus på lygterne. Og alt det fis med at man bare kan køre efter loven, og alt muligt. Ja selvfølgelig skal vi det, men nogen gange kommer man altså til at give lidt gas. Og iøvrigt, bliver knallerter også kørt ned. Selvom de også har lys på, så den holder ikke.
    Jeg har noget sjovt lys på min, og det virker. Men bruger det dog meget sjældent, men jeg skal love for at folk. Trækker ind eller tager farten af....:-)
    Hvis i fanger mig et sted i Dk, så viser jeg det gerne frem.
    Og med hensyn til Vibra lys, så jeg har set en fremvisning af produktet. Det er ikke pengene værd, køb en Nefa lygte. Og monter den med elastik, på styret. Og du vil få samme virkning.....
    Så på med det lange lys drenge og piger, når i kører om dagen. Jeg taler af erfaring, med at ha tilbragt rigtig mange km. på vejene som chauffør. Tro mig det virker den med det høje lys...
    Mvh.
    Ronni G.

• #16   29. apr 2006 GODE REGELER FOR ALLE MC'ISTER

-I SKAL VÆRE BEDRE TIL AT KØRE I TRAFIKKEN!
    -I SKAL VÆRE MERE OPMÆRKSOMME
    -I SKAL HOLDE MERE AFSTAND
    -I SKAL PASSE PÅ JER SELV

GRUNDEN DET ER IKKE BILEN ELLER LASTBILEN I KØRE IND I DET GÅR UD OVER
    og som prof i sygdom.... MC'ISTER og CYKELISTER SER SKIDE GRIMME UD NÅR DER ER BLEVET MAJET NED(SRY)

• #17   29. apr 2006 Hvorfor ikke bare købe en gul vest? De fremmer da i høj grad synligheden - ikke mindst efter at politiet også er begyndt at benytte dem.

Investering ca 50 kr.
    Besparelse i forhold til en bøde ca 450 kr!!! - og så holder vesten endda hele sæsonen!

Men OK - måske står forfængeligheden over færdselsloven?

/Pia

• #18   29. apr 2006 Om jeg fik penge for det, så trak jeg ikke en gul vest over hovedet, så i mit tilfælde, ja, så står forfængeligheden først.
    smiley

>>>Martin

• #19   29. apr 2006 ja hellere tænke med røven og så genere andre... jeg har da mødt folk på mc der genere med deres lys... og så når man blinker til dem så blænder de ikke ned... de personer fortjener sku en bøde efter min mening... hvis i er så skide bange for andre folk.. så hold jer dog på en bane....

• #20   29. apr 2006 Morten....
    er tydeligt at høre at du ALDRIG er blevet næsten mejet ned af en fra sidevejs kommende billist.....

• #21   29. apr 2006 Pia Ølstykke.

Du må da have været en af de elever der har stået
    Skole Patrulje smiley ( det er gas, du kan ta det ).
    Ang. langt lys, blænder man naturligvis ned, hvis man ligger bag en bil/ efter man er set.. Som bilist, sætter jeg faktisk pris på at MCèr køre med langt lys i dagtimerne. Det blænder ikke, og man er 100 på at det er en MC og ikke en knallert.
    Bøde på 500 _ Det er sgu da den billigste livsforsikring man kan lave.
    Pas på jer selv
    Paw

• #22   29. apr 2006 ork ja Paw - jeg kan tåle det!

Og jeg skal ærligt indrømme at jeg heller ikke selv er trukket i den orange vest - selvom jeg seriøst har overvejet det til de meget tågede sensommermorgener..

Jeg er endnu ikke blevet majet ned af en billist der kom fra ubetinget vigepligt, men jeg har da masser af gange været nød til at bremse op for nogen der kørte lige lovligt sent ud.. Gør ikke noget (jo for pokker det er da irriterende - men) - jeg har ikke specielt travlt når jeg kører mc og har derfor endnu ikke haft nogle problemer med at bremse.

/pia

• #23   29. apr 2006 Peter S: jo det er skam rigtig at min kørelære sagde det... og du får gerne hans nummer af mig hvis du vil høre ham selv sige det.. skal så lige siges at standard lys på min bike er i den dårlige klasse.. men har nu monteret Xenon lys på min SZR . og bruger ik det lange lys i samme grad som før!

• #24   30. apr 2006 efter jeg har fået xenon lamper i min TL virker det som om at jeg er blevet mere synlig, så ja lys skal der til.
    Derudover overhaler jeg ALDRIG hvis der mulighed for at bil-fyren kan dreje til venstre....tror sq det ville være mit værste mareridt at blive klippet midt i en overhaling.
    Men ja vi skal huske at tænke for alle de andre billister... sårn er det bare.

Kommentér på:
Bliv SET

Annonce