764 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Køb af brugt mc, newb :-) Plade osv Køb af brugt mc, newb :-) Plade osv

Hej. Har fået et tilbud jeg ikke kan takke nej til.
En lækker Honda cb 450 s, fra 86. Samt en reserve, dog er den ene uden afgift. Så den bliver som reserve.

8000 bobs smiley

Der er papirer og plade på den.

Når jeg så køber den, hva gør jeg så? Jeg skal self have monteret et 33.5 hp kit, og så skal den synes med det.

Men skal jeg ellers sørge for andet? Betale afgift, kontakte skat eller lignende?

Mange tak på forhånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af brugt mc, newb :-) Plade osv
  • #1   27. feb 2011 http://img191.imageshack.us/i/cb450.jpg/ her er svinet forresten smiley

• #2   27. feb 2011 Få droslingen monteret, få den synet og kør til et motorkontor hos skat hvor den skal omregistreres. Når du skal omregistrere den skal du have synsblanketten med, den gamle registreringsattest og et forsikringsbevis. Sidstnævnte får du ved at ringe til di forsikringsselskab.

• #3   27. feb 2011 er der dansk regafg ?hvis ja gå videre hvis ikke søg i forum
    hvis ja til syn
    derefter motorkontor og omreg til eget navn , husk forsikringsbevis fra din forsikring
    kør

• #4   27. feb 2011 ja ja 45 sek er jo intet smiley

• #5   27. feb 2011 Lækker Jesper, tak for dit hurtige svar.

Hvor meget skal jeg regne med det koster, at få den omregistreret?
    Alt det andet er jeg helt med på, tak smiley

• #6   27. feb 2011 ja den er med perledansk registreringsterest:-)

• #7   27. feb 2011 Du skal først ringe til forsikringen og få dem til at sende papirer (husk at undersøger markedet godt, der er en del forskel i prisen). Når du har fået forsikrings papirene skal du ned på motorkontoret (skat) og betale ca. 375kr og de skal have de papirer du allerede har (registrerings attest) og laver så en ny i dit navn. Fra den da er det din. Under en uge senere får du en regning på 580kr i vægtafgift og snart efter en regning fra forsikringen.

Den uden afgift beholder du bare til reservedele og den anden, ja, den kører du på. Går ud fra du har fået nummerplade med, ellers er det også motorkontoret.

Hvordan med droslingskit og syn ved jeg ikke, men det må der være andre der gør. Normalt har man 14 dage i den tidligere ejers forsikring (ved nu ikke hvis han ikke har haft helårs forsikring). Det er nemlig muligt du (igen) skal betale ca 375kr (350-380kr, kan ikke lige huske det) når den er droslet, så jeg ville nok skynde mig at drosle den og syne, så du ikke skal have nye papirer på den to gange.

God fornøejlse

• #8   27. feb 2011 Casper L

Mange tak for dit svar! Dejligt opklarende smiley

• #9   27. feb 2011 Casper: Mht til drosling så er det som jeg skrev, det skal gøres inden synet. Og man har 21 dage på den gamle ejers forsikring, ikke 14 dage som du skriver. Og han kan altså heller ikke omregistrere den hvis den ikke har et gyldigt syn.

• #10   28. feb 2011 Jeg vil lave en Melena Penkowa (har dog ikke helt samme øjenbryn) og påstår jeg er ufejlbar og har ret...også selv om jeg lige har set i min forsikring der står 3 uger smiley

Min fejl, beklager.

Mayer> Se nu for pokker og få knaldet den plump i, det er 1 marts tirsdag og du skulle jo gerne have noget ud af HELE sæsonen.

Kommentér på:
Køb af brugt mc, newb :-) Plade osv

Annonce