Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  85 ccm crosser på vejen
  • #1   15. mar 2011 Nakkeskud er mit gæt.

• #2   15. mar 2011 bøde og den blir konfiskeret

• #3   15. mar 2011 hvis det er ligesom med bil så får du en bøde på 5000 første gang.. 10 anden gang og 15 tredje gang.. ellers napper de den og pisser i din kaffe hver morgen de næste 23 år... smiley

• #4   15. mar 2011 ikke noget klip i kortet ?

• #5   15. mar 2011 Jo 10 styk. Alene for dumhed!

• #6   15. mar 2011 Kørsel uden at have erhvervet eller generhvervet kørekort

Ifølge bemærkningerne til færdselslovens § 117 d (tidligere § 117, stk. 5, 2. pkt.), der blev indsat ved lov nr. 468 af 10. juni 1997, skal der ved udmålingen af bøde for overtrædelse af færdselslovens § 56, stk. 1, anvendes følgende strafpositioner:

1. gang 5.000
    2. gang 6.000
    3. gang 7.500
    4. gang 10.000
    5. gang 7 dg fængsel

Formildende omstændigheder

Ved bødens fastsættelse bør det anses for en formildende omstæn-dighed, at den sigtede har modtaget et ikke uvæsentligt antal under-visningstimer, eller at den pågældende har erhvervet kørekort til et andet motorkøretøj end det, som han eventuelt er fører af. Dette gæl-der dog fremover ikke ved kørsel med tunge køretøjer, jf. ovenfor.

I tilfælde af formildende omstændigheder bør anklagemyndigheden anvende følgende takster:

Paragraf Forseelsens art Bødetakst kr.
    Kørekort til solomotorcykel - kører med sidevogn 1.500
    Påhængsvogn *1.500
    Kørekort til bil – kører motorcykel
    Kørekort til motorcykel – kører bil
    1. gang 3.000
    2. gang 4.000
    3. gang 5.500

• #7   15. mar 2011 hvad der sker?
    du kunne jo risikere at blive kørt ned af en lastbil pga manglende lygter fx.

• #8   15. mar 2011 det er mere det med klip jeg er bange for smiley

• #9   15. mar 2011 Bange for dit måske fremtidige pap?

• #10   15. mar 2011 seriøst? det er da for dumt så... Du kan alligevel ikke bruge dit kørekort hvis du sidder i rullestol jo.... hvorfor tage chancen.. og hvad hvis du rammer nogen... uforsikret.... kan du sige gæld i millionklassen...

• #11   15. mar 2011 giver fint mening for mig det der.
    jeg vil også heller køres over af en lastbil end at få de der frygtelige klip......

• #12   15. mar 2011 jeg ved hvad der kan ske okay

så bare drop de dumme kommentare tak

• #13   15. mar 2011 for hvis i ikke har andet at bruge jeres liv på end at komme med dumme kommentare og være dum smarte så det sku sølle liv at have !

for i har jo aldrig gjort noget i ikke må aldrig kørt for hurtigt aldrig gjort noget forkert

please luk røven og få jer et liv

tak for de konstruktive svar jer andre

• #14   15. mar 2011 at andre har brudt loven er ingen undskyldning for selv at gøre det..

syntes da det er fornuft.. der er da ingen grund til, potentielt, at hive en regning hjem sammen med en tur på sygehuset...

tag da cyklen med ud på noget bane og giv den gas... det er da også sjovere end at høvle rundt på knop dæk på vejen i det her vejr..

• #15   15. mar 2011 det er til hvis jeg skal over til en ven der bor tæt på eller ned til nærmeste købmand.....

istedet for at tage bilen

men en ting er hvad jeg gør i er ikke politiet og hvis jeg vil slå mig selv ihjel bestemmer jeg lidt selv det ved det kan gå ud over andre men det kan det også selvom den er forsikret

mit liv mine valg...

• #16   15. mar 2011 Jeg skal ikke råde nogen til noget, men vil dog gerne vide hvor i så fald, man kunne møde en moto-cross maskine på landevejen?
    Bare af ren nysgerrighed, for så vil jeg nok vælge en anden vej... (c:

Og så til det konstruktive; MON man kan afregne bødetaksten efter den ind-saksede bødetabel?
    Jeg mener - man kan vel ikke give en bøde for et ikke-erhvervet kørekørt, til et befordringsmiddel der ikke KRÆVER et kørekort?

Jeg kender ikke reglerne, men en crosser kræver ikke kørekort, så det er nok mere nuanceret end som så.
    Der kunne meget vel ligge en vurdering af det enkelte tilfælde til grund for en bøde/straf udmåling.
    Det kunne være hastighed, hastighed og kørestil i forhold til omgivelser, hensyn til trafikanter, forsikring (hvem kan forsikre en crosser??), alder, hjelm (eller mangel herpå), og det faktum at en cross maskine hører hjemme på en indhegnet mark!

• #17   15. mar 2011 Noget andet..

Hvem fanden gider køre rundt på vejen med en 85er crosser?
    Den er jo død som en tunet puch....
    Så køb da en der kan mere end en tunet knallert...

Havde du seriøse forventet andet svar end dem du har fået?

Der bor sådan en åndsamøbe i noget byggeri ved siden af hvor jeg bor.
    Han kører sådan en kinacrosser uden lys ,til gengæld larmer den helt åndsvagt.
    Forleden havde jeg nær kørt ham ned da han kørte uden lys på cykelstien i modsatte retning med 50-60 i timen.
    Nu ramte jeg ham desværre ikke men jeg er ikke sikker på at ville være i stand til at betale erstatning til mig hvis jeg havde ramt.. fordi uanset hvad ville skylden jo være hans..

For at bruge dit eget fine sprog:
    Fis du tilbage på scootergalleriet og mor dig med ligesindede.
    Kom tilbage når dine 2 hjerneceller er blevet gode venner igen og du har lært at dumme spørgsmål giver dumme svar...

• #18   16. mar 2011 utroligt at du skulle være 42 år man !

virkelig for du har jo aldrig gjort noget forkert pas dit eget liv kommer sku nok ikke til at møde dig .....

bedes blande dig unden om mit oplæg

• #19   16. mar 2011 Noget helt andet : Jeg troede man skulle have en MC, for at kunne oprette en profil på MC Galleri?

• #20   16. mar 2011 ja ved det og tror det fleste har gjort noget de ikke må men rart en der gider at indrømme det

smiley

ved tiderne er anderledes :S

• #21   16. mar 2011 allan

det kan du lave dit eget lille oplæg om !!

• #22   16. mar 2011 en crosser er ikke registrerings pligtig, så bøde for at køre på ikke indregisteret køretøj, uden lys og signal horn, må være højden og så bøde for ikke at have mc kort og klip for samme, ellers slipper du med livet i behold, hvis du ik rammer nogen, det gjorde jeg i 1985 en regn våd sommer aften ved en 22 tiden lige ind i siden på en helt ny bil med ca 140 kmt, overlevede men kun lige, så hvis det er muligt find en grusgrav og kør i eller en mark hvor i snakker med bunden først.
    Bare et godt og fornuftigt råd...

• #24   16. mar 2011 Hvis du kører til købmanden, så lad være med at køre hans datter ned.
    Du risikerer at stå med en regning på flere millioner.

• #25   16. mar 2011 Alt hvad der er fra 50ccm og op, skal indregistreres hvis det skal bruges på offentlig vej. Læs færdselsloven, der står alt hvad du skal vide om dit spørgsmål.

• #26   16. mar 2011 Kørsel uden kørekort koster jvr. §117 en netto månedsløn....

• #27   16. mar 2011 Nå det er jo ikke så slemt, hvad får man for at gå med aviser nu om dage? 2500,- om måneden?

• #28   16. mar 2011 det burde sku bare hede man aldrig kunne få kortet til noget som helst køren

• #29   16. mar 2011 NIco Ø

Du skal vist lade være med at se så meget Terminator 2. Det er bare en film!

• #30   16. mar 2011 Lenni L>>

Klasse bemærkning :-))

• #31   16. mar 2011 Vil foreslå en knallert/scooter, hvor det kan lade sig gøre at forsikre skidtet.
    Hvis du skader nogen, om så de går ud foran dig, står du med et kæmpe erstatningskrav på nakken...

Så det er måske dit liv og dine valg, men dine valg kan få konsekvenser for andre...

• #33   16. mar 2011 den er ikke beregnet/lavet til at køre på vejen... og ovenikøbet ikke reg. så du kan forsikre, - helt ærligt hvis man køber en crosser, - så er det vel for enten at køre på bane i klub regi, - eller køre markrace?

Så Nico spar dig, du får ikke noget godt ud af det andet, kender selv en der lavede det nummer der og kørte frontalt ind i en af min brors kammerater en sen aften på en 250 ccm crosser... han fik også en rigtig grim regning han selv skulle betale.

mvh Offslow

• #34   16. mar 2011 vis jeg møder dig på landevejen i bil sigter jeg efter at ramme dig for du kommer til at betale det hele og så er der en idiot mindre på vejen

• #35   14. jun 2011 Bent C
    Hehe, og hvis du så også omkommer, så er vi sgu helt nede på 2 idioter mindre på vejen smiley

• #36   14. jun 2011 Jeg kommer i tanker om en historie en bekendt fortalte mig....

Han kører småberuset på en kineser honda dax på 70 ccm, han kører på cykelstien og da de vil fange ham, prøver han at stikke af.....

Fordi det er en "kinesisk" kopi af en dax, viser det sig at forsikringen ikke gælder, så han blir også bustet for at køre uden gyldig forsikring

Fordi han til tider også har været beruset i bil, kører han uden førerbevis til bil eller mc.

Summen af det hele.....

Bøde for at køre på uindregistreret mc, mc der ikke er afgift berigtiget, mc der ikke er synet, mc på cykelsti, 80km i timen på cykelsti, 0,55 promille i blodet, uden forsikring, uden kørerkort, bøde for at forsøge at stikke af.....

Jeg mener at han sagde det løb op over 30.000 i bøde.....hæng mig ikke hvis det ikke passer.....

Hilsen Mikael.

Kommentér på:
85 ccm crosser på vejen

Annonce