Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken mc køre flest Km/l?
  • #1   15. maj 2011 den yamaha ybr 125 jeg havde sidste år kørte omkring 30-35 km/l.. min gs 500 jeg har nu kører omkring 20 km/l.. andet kan jeg desværre ik bidrage med

  • #2   15. maj 2011 honda cbf125

  • #3   15. maj 2011 ja yams 125 og honda 125 er nok noget af det mest økonomiske du kan finde

  • #4   15. maj 2011 Honda 125 Innova med indsprøjtning kører 50/60 KM/L

  • #5   15. maj 2011 jeg sprøger fordi jeg ikke kan forstå hvorfor mc'er køre så relativt kort på litteren og i sær med de benz priser vi har for tiden.

    Og når man nu kan få biler der køre omkring 30 km/l og de vejer vil omkring 600-800kg

    så kan ikke forstå hvorfor man ikke kan få en mc som fx kun vejer 13-140kg til at køre længere end de gør?


  • #7   15. maj 2011 MC'er har en elendig aerodynamik og så er de fleste lavet til at accelere hurtig og køre hurtigt.
    Hvor mange biler kører 20 km/l, accelerer fra 0-100 på 3sek og topper ud omkring 260km/t?
    Så helt ringe er det vist heller ikke smiley


  • #8   15. maj 2011 hej
    de har et program på national geografik, en konkurrence om at lave biler og mc der kører længst på literen. Der er en mc der køre omkring 70 km. på literen, så det kan lade sig gøre.Min første sv650 kunne godt rende 20 km/l havde man nu valgt kun at hive 40 heste ud af motoren, for nu at matche bilverdenen kunne den måske sagtens gå 30 km/L


  • König
    König Tilmeldt:
    jun 2007

    MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 131
    #9   15. maj 2011 Hmm - min en-stamper går 30 km/l hvis jeg ikke kører på motorvej smiley

  • #10   15. maj 2011 BMW 650/800 kan køre omkring 20 hvis man kører pænt, men gamle supercykler kører ikke mere end 12-13 på literen ZX10-FJ1200 osv.
    Der er jo også diesel mc..........


  • #11   15. maj 2011 Det gør en el motorcykel ;P

  • #12   15. maj 2011 30 km/l er sku meget godt for en enstamper kan ikke få min xt 600 over 22km/l selv hvis jeg køre pænt

    Og ja gamle supercykler køre ikke langt min cbr 1000f køre ca 13-15 stykker ved blandet kørsel..

    Jeg tænker bare om der ikke ville være et køber sekment til økocykler jeg ville da abselut ikke være afvisende hvis man kunne få noget med 30-30-40 hk der køre fx 30-40 Km/l


  • #13   15. maj 2011 "MC'er har en elendig aerodynamik og så er de fleste lavet til at accelere hurtig og køre hurtigt.
    Hvor mange biler kører 20 km/l, accelerer fra 0-100 på 3sek og topper ud omkring 260km/t?
    Så helt ringe er det vist heller ikke ;-)"

    Nemlig..!


  • #14   15. maj 2011 Min zx6 fra 98 går næsten 20 km/l med en bagpå hvis jeg holder mig til motorvej hastigheden og landevej

  • #15   15. maj 2011 Enig med Niklas D..
    Enfield diesel !


  • #16   15. maj 2011 who cares :-))

  • #18   15. maj 2011 Jep en enfield diesel skulle vaere god for 70 km/l hvis,man hoevler alle smaa 7 heste af.... Og det er da lidt over 100 km/h med index 100 smiley

  • #19   15. maj 2011 Jeg er ret overbevist om at fabrikkerne ikke bruger tid på benzinøkonomi for motorcykler. Det har man derimod gjort indenfor bilverdenen, da man både lovgivningsmæssigt og ikke mindst på grund af efterspørgsel.

  • #20   15. maj 2011 Ja man må sige at bil/mc går i hver deres retning.. jeg kan køre over 900km på 45 liter diesel i min 1200kg bil, men min mc på 175 kg løber tør ved 220km og den har 17 liters tank..

    men min mc har også dobbelt så mange hest som bilen,og en fun faktor der er 10000000 gange større smiley


  • #21   15. maj 2011 er da pisse lige meget hvor langt en mc køre på literen
    bare det er sjovt


  • #22   15. maj 2011 En Royal Enfield Taurus skulle kunne køre 70 km/l med sin bette, men tunge dieselmotor. Men jeg mener ikke, at de produceres længere.

    En anden kendt model er brugt af NATO, som er baseret på Kawasaki KLR650. Den kører 50 km/l. Der skulle vist være en civilversion på vej.

    Derudover, så jeg en del hollandske GS1200-agtige maskiner, som kørte på diesel sidste år. Motoren var ret massiv at se på med en lille turbo. Ejerne blærede sig med 100 nm ved 1800 omdrejninger og 50 km/l. Tror vistnok at der var tale om nogle prototyper. Er der nogen, som har hørt om dem?


  • #23   15. maj 2011 Der er bygget lidt af hvert I garagerne, men hvad fabrikkerne har lavet er her... Saadan + - da smiley


    http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_motorcycle


  • #24   16. maj 2011 Der var den, Fætter! Den hedder Track T-800CDI

    Se den her: http://www.dieselbike.net/T800CDI/T800CDI.html


  • #25   16. maj 2011 Kawasaki gpz 750 med turbo og fungerende computer kan køre lige knap 50 km pr. ltr. ved rolig kørsel

  • #26   16. maj 2011 En velo solex smiley

  • #27   16. maj 2011 Som tidligere bilejer syntes jeg mc er noget bagud (selvfølgelig ikke topmodeller). Det er jo ikke så længe siden mc’er blev tvunget til indsprøjning, hvor biler har haft det siden 1990 (kat.) (sikkert med enkelte undtagelser).

    Har selv Honda CBF 125 11Hk(indsp. Og kat) og Suzuki Burgman 400 34Hk(indsp. Og kat). De går henholdsvis 42km/l (nok tættere på 37-38km/l, med mindre man kører rigtig pænt) og 25-30km/l (læs 26-27 km/l). Det kommer også meget an på temperaturen.

    Burgman er svær at få over 26km/l ved 5 grader og derunder.

    Syntes burgman er et godt eksempel, min er 2009 model. 2003 modellen med karburator kører omkring 15-20km/l.

    Nu med tvunget katalysator og forureningskrav, og dermed indsprøjtning og lamdasonde til at teste om motoren kører optimalt kommer man noget derop af. Desværre ikke det samme som i en bil.

    Personligt syntes jeg det er åndssvagt at forurene unødigt, specielt fordi man ikke får noget for det. Syntes man skulle skæve til BMW fra bilverden, de kører rigtig langt pr liter, men det er bestemt ikke hippi containere, men hurtige og sjove biler, der kun forurener det som er ”nødvendigt”, eller kun bruger meget brændstof når man bruger 250-300Hk og ikke når man holder i tomgang eller nulre med 80km/t


  • #28   16. maj 2011 Har haft 2 takt knallert, både puch maxi og senere suzuki katana scooter, der kørte max 20km/l, og det var bestemt ikke fordi de havde over 10Hk eller vejede over 80kg. Så dårlig brændstof økonomi er ikke altid lig med sjovt køretøj.

  • #29   16. maj 2011 Små 1-cylindrede 4-taktere går længst på literen. I 125cc-klassen er 40-50 km/l absolut muligt, hvis man kører pænt. Men ved blandet kørsel er 35 km/l mere realistisk ... smiley

  • #30   19. maj 2011 Min gamle GPz 1100 kawasaki kørte 22-23 km/l når jeg kørte RIGTIG pænt. Altså omkring 80 km/t og ingen voldsomme accelerationer.
    Jeg vil tro, at noget af det mest økonomiske er en Honda C90 Cup, men hvem fanden kører mc for at være økonomisk?


  • #31   19. maj 2011 Måske dem der bare har brug for et billigt køretøj og synes det er federe med frisk luft, fremfor at sidde indespærret i en metalcontainer...?

  • #32   19. maj 2011 Mathias, de fleste biler har vinduer der kan rulles ned smiley

  • #33   19. maj 2011 Ikke den slags biler jeg plejer at køre med smiley

    http://farm6.static.flickr.com/5097/5535248368_f39507b98b.jpg


  • #34   20. maj 2011 Du kan jo også altid finde en parkeringsplads til mc'en i kbh da den må stilles på brede fortorve, ja den må næsten stilles overalt i kbh bare ikke bil pakeringsbåse.. Og så er parkeringen gratis og ikke tidsbegrænset.. så der er det nok lidt smartere at bruge en mc end en bil hvis man tænker økonomisk

  • #35   23. maj 2011 Lige for at runde det her af, så er aerodynamikken og gearingen alt afgørende..!

    Forestile jer hvor meget vindmodstand betyder når vi har en motorcykel med 100hk der går 0-100 på under 4 sekunder, men ikk kan køre mere end 250km/t (ægte km) De fleste biler idag, selvom de vejer +1000kg og har under 200hk at slæbe dem, kan runde 250km/t..

    Det er desuden også værd at bemærke at når en 600ccm roterer med 8000omdrejninger ved eksempelvis 120km/t så suger den ligeså meget luft + benz som en 1,2 bilmotor der går 120km/t med 4000omdrejninger..


  • #36   29. apr 2014 Min CBF gik 40km/l og var opgivet til 56km/l... Det var ved blandet kørsel, incl 30% motorvej...

  • #37   16. dec 2014 Det er egentlig lidt synd at ingen af de større mærker ikke har forsøgt noget diesel til nogle af de store tunge cruisere... Teknologien er der jo til at lave en 1000 kubikker med fornuftig støjsvag motorgang og 60 hk og et søndersmadrende moment.. Ikke ret meget anderledes end nogle af de store cruisere som Yamaha XVS 1900 eller de store tunge harleyer...



  • #38   16. dec 2014 Honda anf 125 skulle kunne ramme 54 km/l

Kommentér på:
Hvilken mc køre flest Km/l?

Annonce