{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.198 visninger | Oprettet:

Syn af MC ved omregistrering {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,


Jeg har fundet et par emner om dette, men skal lige være sikker på jeg har forstået det rigtigt.

Hvis en MC er yngre end 5 år skal den ikke synes ved omreg - korrekt?

Og hvis en MC er ældre end 5 år skal den ikke synes ved omreg hvis den er blevet godkendt inden for 2 år(hvilket jeg ikke ved hvad betyder?), ellers skal den synes ved omreg - korrekt?

Jeg har aldrig prøvet at gå til syn med hverken MC eller bil - hvordan foregår det med MC? Hvad koster det? Og er det normalt sælger syner den inden omreg(ved godt man selvfølgelig skal aftale det inden.)

//Blå


Omregistrering af motorcykel
Er du i tvivl om, hvad du skal gøre vedrørendeomregistrering af motorcykel? Klik på linket og bliv meget klogere!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syn af MC ved omregistrering
  • #1   5. jul 2011 hvis jeg husker rigtigt:

    <5 år ingen syn

    5-10 år, skal synes medmindre det er gjort inden for 2 år

    >10 år skal synes, medmindre det er gjort inden for 1 år

    MC og bilsyn er det samme, du kører bare til et synssted og giver ca. 350kr, 1 min efter uden at have prøvet din mc eller startet den bliver den synet..


  • #2   5. jul 2011 Hvis en MC er yngre end 5 år skal den ikke synes ved omreg - korrekt med mindre den har været afmeldet i mere end et år, altså stået uregistreret uden plader.
    Hvis alderen er mellem 5-10 år skal den være godkendt til et syn inden for højst 2 år, der står godkendelsesdato på reg.attesten.
    Hvis alderen er 10 år eller mere skal den være godkendt til et syn inden for højst 1 år.

    Alle synshaller der syner personbiler skal kunne syne MC'er og det koster 250-350 kr.


  • #3   5. jul 2011 "MC og bilsyn er det samme, du kører bare til et synssted og giver ca. 350kr, 1 min efter uden at have prøvet din mc eller startet den bliver den synet.."

    Hvad er det for noget pis at skrive Mirza. Det kan jo være at ikke lige benytter den samme korrupte synshal som du gør !


  • #4   5. jul 2011 Steen P > Ellers det samme som skete da jeg synede min gamle mc.. Han kørte ikke på den men målte kun skivetykkelser og dækmønster.. Ik så meget i et mc-syn...

  • #5   5. jul 2011 Steen, har jeg forslået et korrupt synssted nogle steder ??

    Det er bare min erfaring, men måske falder dit blodtryk hvis jeg indsætter semikolon efter fulgt af en parantes smiley ??


  • #6   5. jul 2011 har lidt samme plevelser som Mirza. Synet mc 3 gange. Forskellige steder hver gang. tjeck af lys, horn, skivemål, dækmønster Ikke mere, ikke mindre.

  • #7   5. jul 2011 tjek af skivemål, så fik du satme noget for pengene smiley

  • rasmus t
    rasmus t Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 349
    #8   5. jul 2011 Jeg har fået synet flere forskellige steder i Herning og Brande området,gennem mange år, og har aldrig oplevet at de ikke prøvekørte motorcyklen.

  • #9   5. jul 2011 Har én gang oplevet at de har prøvekørt, og så endda i regnvejr. smiley
    Ellers er ingen af mine cykler hverken blevet startet, eller prøvekørt til syn.


  • #10   5. jul 2011 Ja det står sgu sørgelig til i den branche !
    Hva med stelnummeret, var der heller ingen af jer som fik det tjekket?

    Hvis der er nogen af jer som har prøvet at bremse med en skæv bremseskive, så tror jeg at vil erkende, at prøveturen ikke er helt uvæsentlig. For at kunne fastslå om den er i lovlig stand. Men jeg tror sgu der er mange synsfolk som er pisse ræd for at køre på MC. Fordi de ikke selv er motorcyklister til daglig, undlader de derfor at køre på dem, for ikke at fremstille deres egen utryghed / usikkerhed.

    I øvrigt er en skæv bremseskive langt mere farlig at køre med, end en som er en tiendedel mm. for tynd.


  • #11   5. jul 2011 Jeg fatter altså slet ikke at nogle har så mange tanker omkring syn af mc.. Enten skal den synes eller også skal den ikke. Det betyder vel ikke noget for købet/salget? Det er jo slet ikke at sammenligne med et bilsyn...

  • #12   5. jul 2011 Arh !
    3 nedslidte bremseskiver betyder vel i omegnen af 4000 - 5000 kr. så det er vel ikke helt uvæsentlig.
    Men ellers enig i at hvis cyklen er i orden / lovlig, så er synet ikke noget der bør have indflydelse på en handel.


  • #13   5. jul 2011 "Men jeg tror sgu der er mange synsfolk som er pisse ræd for at køre på MC. Fordi de ikke selv er motorcyklister til daglig, undlader de derfor at køre på dem, for ikke at fremstille deres egen utryghed / usikkerhed."

    Det tror jeg du har ret i, jeg er dog ligeglad fordi jeg selv servicerer mine køretøjer.. Men den med at en skæv skive er farlig må du længere ude på landet med.. Farligt for hvad, rystelser??


  • #14   5. jul 2011 Næh! Jeg har også fået toldsynet en cykel, hvor han ikke checkede stelnummer. Cyklen var god nok, og jeg er ikke typen der kunne fiden på at snyde i det tilfælde, men, NEJ det blev ikke checket.

  • #15   5. jul 2011 Og du har da ganske ret i at det er sørgeligt.
    Nu bygger jeg selv mine cykler, og kører dem ikke til syn, før jeg selv er overbevist om at den er 100% sikkerhedsmæssig OK. Men der er da mange derude uden teknisk forstand, der bliver nødt til at stole på synsmandens vurdering og check af cyklen. Og bliver dette ikke gjort til fulde, ja så er man godt på skideren, når den ikke bremser som den skal.


  • #16   5. jul 2011 Mirza A
    Ja du giver selv svaret, rystelser.
    Selv om kørelæren siger at man ikke må styre og bremse samtidig, så er jeg sikker på, at det gør du højst sandsynlig også, ellers bliver det sgu for kedelig.
    Hvis din forgaffel bliver sat i bevægelse op og ned pga. pulserende bremsekraft, så kan du vel også regne ud at det har betydning for vejgrebet i en presset situation.


  • #17   5. jul 2011 Steen, okay det er vi enige om.. og selvf bremser og styrer jeg samtidig, ellers er der ingen greb i indgangen af svinget når det skal gå rigtig stærkt..

    jeg troede du var ude i noget med at det er farligt for skiven at være skæv, at den kan flække ol.


Kommentér på:
Syn af MC ved omregistrering

Annonce