1.880 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Køb aldrig det billigste! Køb aldrig det billigste!

Har købt denne for at spare 1500,- kr.!

(link fjernet)

Resulterede så i kortslutning og brand
Måtte rive mit sideskjold i stykker for at få det slukket!

Forpulet shit! ------> delen anbefales IKKE!

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150345389228351.366633.610528350&type=3&saved#!/media/set/?set=a.10150345389228351.366633.610528350&type=1

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb aldrig det billigste!
  • #1   9. okt 2011 Det er noget rigtigt Shit må man sige

• #3   9. okt 2011 Erik Schnabel.
    ES Elektro
    Kronborggade 5
    2200 Kbh Ø
    35854080.

køb et laderelæ hos ham og du får aldrig problemer på det område igen.ca1100kr

• #4   9. okt 2011 Har du taget kontakt til sælger? Det kunne jo være han kunne 'overtales' til at komme med en form for kompensation...

• #5   9. okt 2011 Jeg har bestilt et andet sideskjold også på ebay. Det var billigt, så håber ikke der går ild i det også!

Og tak for info TT!

• #6   9. okt 2011 Jeg har skrevet til sælger.. Ingen svar endnu.

Jeg tænker på hvis jeg var ude og køre da ilden startede? Eller hvis jeg ikke opdagede det?

Det kunne ha været en dyr omgang

• #7   9. okt 2011 gir TT ret , det funger bare , køre selv med et fra ham, brændte 2 af før jeg fik et der ku holde ,, ring til Erik og få en snak , han er flink og desuden en spøjs ældre herre at snakke med,,

• #8   9. okt 2011 Endnu et eksempel på at man får hvad man betaler for.

• #9   9. okt 2011 Hmm..med fare for at lyde bagklog.. du kunne jo også have læst sælgers tilbagemeldninger.. der er f.eks. mere der skriver at det gik ild i hans MC også ..

http://feedback.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewFeedback2&userid=nadia.autoparts&iid=390322264588&de=off&items=25&which=negative&interval=365&_trkparms=negative_365

• #10   9. okt 2011 Du har ret Thore J.... Burde jeg ha' kigget på.

• #12   9. okt 2011 Jeg har et nyt liggende til en tl1000s. Hvis det passer er det dit for 500kr. Det er originalt.

Sq godt der ikke skete mere

• #14   9. okt 2011 Ledningerne var monteret da jeg fik det. Har kørt omkring 60 km med den inden det skete. Og så står der jo at den passer lige på smiley

• #15   9. okt 2011 + 1 på Erik Schnabel

• #16   9. okt 2011 er du sikker på at der ikke er noget andet galt for det er sku mærklig at det der sad derpå før er brandtat og et nyt smelter sånder og med så brænte ledinger der hvil jeg sige at der er en ren kortslutning

• #18   9. okt 2011 Jeg vil helt klart kontakte Schnabel!

brian D: Jeg tror selv den har overladt så ledningerne er blevet for varme og smeltet isoleringen omkring og derefter kortsluttet. Bare en tanke.

• #19   9. okt 2011 Hej daniel prøv at måle modstand i din rotor.
    der var en som jeg skulle hjælpe hvis frues cykel ikke kunne lade-
    den havde været ude ved et stort værksted "må nok ikke hænge nogen ud herinde"som bare havde skiftet laderelæ det hjalp ikke og så kunne de ikke finde ud det. det nye relæ blev også varmt bare ved at starte
    jeg målte bare mc igennem- det var bare rotor der skulle skiftes.
    og det relæ du har fået er sikket det samme som du kan købe i mcnøglen.

• #20   9. okt 2011 jeg tvivler på at det er relæet, nærmere forkert tilslutning

• #21   10. okt 2011 Må tilslutte mig, Schnabel er god, men da jeg kontaktede ham for et år siden, sagde han at han var lukket pga. han var alvorligt syg? kører han igen??

Umidlbart er de billige laderelæer ok. Når man ser på dit billede, er det svært at se hvor ilden er opstået

Men det undrr mig, at laderelæet skulle forsage det. ikke sagt det ikke kan lade sig gøre! MEN jeg ville checke en del andre ting, end bare det, før jeg startede den igen!

• #22   10. okt 2011 Ja må nok lige kigge den igennem efter fejl...

Ledningerne var samlet i stikket.. Hvordan kunne jeg vide hvad ledning der skulle til hvad ellers? Kender kun dem der kommer fra cyklen jo?

• #23   10. okt 2011 Uheldigt!!! Nu duer linket ikke så man kan se skaden, men overskriften vinder du aldrig en retsag med..

• #24   10. okt 2011 Tror ikke jeg vinder noget som helst på det her.

Sælger har dog tilbudt en ny eller pengene tilbage.

• #25   10. okt 2011 Penge tilbage, fejlfind på cyklen, og en ny på

• #26   10. okt 2011 Som Sebastian siger, der skal nemlig nok skiftes en del ledninger, for at få den helt klar.

• #27   10. okt 2011 Og i fald det er den egen cykel der er problemet, så kan du jo passende giver sælger en undskyldning og give ham pengene tlibage. Derefter lave en tråd herinde, at det altså ikke var reservedelen den var galt med, men at du var for hurtigt ude og dømme andre!

• #28   10. okt 2011 Ja Sebastian, du burde også få ham til at skrive 2 a4 sider med "jeg gør det aldrig igen"

• #29   10. okt 2011 Sebastian [Odense] G

Jeg har inden køb, fejlsøgt på den gamle laderegulator og fundet den defekt. Derfor gik jeg ud fra det det var fejlen da de også går jævnligt.

Jeg har på ingen måde dømt andre, men en del!

Det vil falde mig naturligt at rette på mine udtalelser, hvis de er forkerte. Også uden at du skal belære mig om noget som helst.

Du må forstå at jeg blev frustreret.

• #31   10. okt 2011 Det går nok. smiley Den besked var ikke belærende ment, er den opfattet således belkager jeg.

Men i fald det nu ikke er det ensretter og du er så hurtig ude som du er også selvom du er er frustreret, og vælger at skrive:

"Resulterede så i kortslutning og brand
    Måtte rive mit sideskjold i stykker for at få det slukket!

Forpulet shit! ------> delen anbefales IKKE!"

Så er det vel fair nok lige at gøre opmærksom på til andre at de rolig kan købe delen... Dertil kan du jo maile den stakkels mand, som sikkert sidder og tror at de dele han sælger ikke er i ordentligt kvalitet og fortælle at du ikke skal have pengene retur, da det jo ikke er hans del der var noget i vejen med smiley
    Men det lyde rjo til at du godt ved det, så ingen grund til at jeg skriver det smiley

Og Artige C-4.. Det er ikke nok, der skal en hjemmeside til og bannerreklamer! smiley

Men sæt det var en af jer der var sælger? træls situation ikke?

Men lad os da høre hvad du finder ud af.. Kan være at det jo er den ensretter? Kan da også være at det er noget andet og at ensretteren så stadigvæk virker? Den er jo hurtig at måle igennem

• #33   11. okt 2011 A Lesson Lived Is A Lesson Learned

husk altid det smiley

• #34   7. mar 2012 Hej folkens, min NSR, som jeg lige har fået, den ladet med 15,0Volt og så ladet den pludselig ikke mere.
    Jeg købte 2 MCere på samme tid, så jeg havde en til reseverdele ( samme sælger så fik begge med i købet ).
    Jeg tog så ensretteren fra den anden og den ladet også med 15Volt.
    Nu lader den så heller ikke mere.
    Hvordan kan den brænde 2stk af så hurtigt?
    Så vidt jeg kunne måle mig til, så brugte den ikke så mange ampere når lyset var tændt, så den skulle kunne riste den og hvorfor dælen leverede den så mange Volt?

ps. snak gerne i fagsprog, for jeg er elektriker.

Tak for hjælpen. ( den med Schnabel venter jeg lidt med, for jeg har kun givet 4000,- for min NSR 125, så vil ikke bruge en bondegård på den ).

• #36   7. mar 2012 Min stator har 2 faser, men intet stjernepunkt, så der er ikke udtag på midten af disse faser.
    Jeg har købt den dyre ( 200,- ) multimeter hos Harald Skrald og nu er ledningernes isolation knækken, så lederne er blottet på lederne.
    Så den måler 0,3ohn, når jeg sætter målepindende sammen.
    Så jeg kan ikke måle min stator igennem med det L.O.R.T.
    Jeg har heldigvis en Mc magen til, til reservedele, så jeg har en stator mere.
    Derfor havde jeg også en ensretter mere, som jeg jo prøvede med, men nu lader den slet ikke.
    Jeg startede den med stikket adskilt og synes at kunne måle 20Volt mellem de 2 faser, da den stod i choker tomgang omkring 3000rpm.
    Jeg roder lidt mere med det imorgen.
    Hvis det viser sig at den har ristet 2 ensrettere "bare" fordi at der sidder en H4 55/60W forpære i den, istedet for std BA20D 40/45, så er det sgu skidt.

Hvor mange volt skal den vise, når jeg måler mellem faserne? og ved hvor mange rpm er det?

• #38   7. mar 2012 Der er ingen forbindelse til stel.
    Fra statoren kommer der:
    en grøn ( stel )
    to gule ( de 2 faser )
    På ensretteren er der 5 ledninger.
    de 2 faser ( den ene skifter til pink )
    stel, som er grøn.
    plus til batteriet, som er rød
    og en sidste lednings, som gerne skulle komme fra tændingslåsen, som jeg kan forstå det, ud fra de tegninger, som jeg har fundet en del af.

Kommentér på:
Køb aldrig det billigste!

Annonce