Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lak vs pulverlak
  • #1   17. okt 2011 Pulver holder bedre, men du kan bruge begge dele! smiley Finishen på autolak er noget højere.

Hjul og stel er pulverlakerede fra fabrikken i de fleste filfælde.

• #2   17. okt 2011 Autolak har en langt højere finish, og er altså stadig rigtig slidstærkt.

Min autolak-kammerat malede sit ventildæksel på en gammel Corolla, og senere min tidligere chefs Alfa Romeo GTV 3.0, og det stod snorlige og holt uden problemer, trods varmen..

• #3   17. okt 2011 Okay har nemlig en autolakerer til de andre dele, så det er bare om han også skal male stel og fælge eller om jeg skal ud og finde en der kan pulverlakere.

• #4   17. okt 2011 Altså jeg har malet alt til en mc. smiley Det kan lade sig gøre, og ser rigtig godt ud. Måske det er lidt dyrere, men har du en maler, så gi ham det smiley

• #5   18. okt 2011 har dårlige erfaringer med pulverlak... hold op hvor kan det skalle af når der først er det mindste stenslag

• #6   18. okt 2011 Ok takker for svarene tror bare jeg giver det hele til min maler, når jeg engang får den skildt ad.

• #7   18. okt 2011 Jeg er heller ikke vild med pulverlak. Jeg har oplevet samme problem med at det vil skalle af hvis det får en lille skade- f.eks. et stenslag.

• #9   18. okt 2011 Pulverlak er til havemøbler!

• #11   18. okt 2011 Hans Henrik, alufælge på biler er ihvertfald pulverlakerede

• #12   18. okt 2011 Fik da pulverlakeret mit stel til min Yamaha.. det holder rigtig godt

• #14   18. okt 2011 har det fint med pulver til stel og fælge og auto lak for rasten
    mvh
    Jan

• #15   18. okt 2011 Mine fælge er begyndt at skalle. De har hver i sær fået et bette stenslag, og det breder sig nu. Belastende. Det er standard lak fra Suzuki, er rimelig overbevist om at det er pulver.

• #16   18. okt 2011 Det er det også Simon! Jeg er 99% sikker.

Hans Henrik, man må vel gerne give sin mening og viden til bekendelse?

• #17   18. okt 2011 Hans Henrik, det var da noget af en udmelding! Pulverlak er ikke noget lort. I fald man oplever at det skaller af med mere, så er det ikke lavet rigtigt. Pulverlak skal ikke skalle!

Jeg har fået lakeret en del i pulver og det holder bare. (se profil, TL1000s er sort pulver på stel med mere, KTM 710 samme)

Mit næste projekt er at lakere min muddercykel i pulver. Det er det eneste der kan holde til hård kørsel i terræn.

Der er desuden masser af andre tråde om emnet
    http://www.motorcykelgalleri.dk/for_messages-search.aspx?page=1&sort=&searchstr=pulverlakering&GroupID=

• #18   18. okt 2011 Der er vel også forskel på hvad pulverlak man bruger....

• #20   18. okt 2011 efter min erfaring kommer holdbarheden også an på hvordan emnet er rengjort/forberedt... rent sandblæst metal og så pulver holder rimeligt godt, men hvis man lige grunder det med noget der er beregnet til det det ja så kan man næsten ikke banke det af.. og nej jeg arbejder ikke med pulverlak, har bare et lille fusker anlæg her hjemme i garagen ;c)

• #21   18. okt 2011 Jeg fik pulverlakeret mine vinter stålfælge til bilen. De blev slyngrenset med stålkugler på et stort anlæg først. Et år efter så de værre ud end før de blev malet. Alle steder omkring huller var skallet af.
    Men har også haft en gammel Suzuki hvor stellet var pulver lakeret, og det så fint ud og holdt godt. Så det kommer nok an på hvor det bliver lavet (som alt andet)

• #22   18. okt 2011 Pulverlak skaller ikke af.har aldrig set nogle mcstel der er pulverlakket fra fabrikken.
    i gamle dage ca for 25 år siden var der nogle havemøbler som var billig pulverlakket og når der gik hul på lakken kunne rusten brede sig under lakken som så nærmest kunne trækkes af som et klistermærke.
    der hvor jeg får pulverlakket bliver det pulvergrundet og der kan også komme klarlak ovenpå.
    nu har jeg jo ikke så meget erfaring med pulver meen har nok fået pulverlakket over 100 stel mm.
    og hvis det er nogle alufælge der har fået et stenslag så der er bart alu kan resten jo ikke ruste af.
    jeg har feks nogle fælge på en cykel de er hvis godt nok af magnisium
    og der sidder pulverlakken stadi som ny da de blev malet for 10-12 år siden.og det gør det også på mine usvogn stålfælge.
    men pulverlak er efter min mening bedre og langt billiger til det grove.
    men et laksæt kan du jo ikke lave i pulver.pulverlak har også en anden overfladespænding.
    og hvis dit stel skal vådlakkes skal det først grundes og så mellem slibes inden det får rigti farve og mellem slibes inden det får klarlak og så bliver det jo dyrt..
    mvh kk

• #23   19. okt 2011 altid pulver grunder først. Bliver altid spurgt når jeg kommer med noget om jeg vil ofre 100kr på grunder, og ja det vil jeg dels fordi at lakken bliver hængende meget bedre og dels fordi resultatet på lakken bliver flottere.
    mvh
    Jan

Kommentér på:
Lak vs pulverlak

Annonce