1.936 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
25 Svar
Synet bagtøj og udstødning ulovligt? Synet bagtøj og udstødning ulovligt?
For år tilbage købte jeg en K100RS fra '86, der var taget hjem fra Tyskland af en gut fra Horsens. Den blev indregistreret og synet, kørte et par år, hvorefter jeg købte den og fik den synet ifm. ejerskifte.
Nu er jeg blevet stoppet af en MC betjent, der påstår at bagtøj og udstødning er konstruktive ændringer ???
Den er flere gange repareret og serviceret af BMW Rødovre, der tager sig af politiets BMW'er, og det er aldrig tidligere blevet bemærket. Kommentarer modtages...
0 synes godt om
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 73 Svar: 829
det ville være nemmere vis du havde den oprettet
men udstødning skal være e mærket
og bagtøj skal være godkendt til den cykel og det skal stå på registringsattesten vis det skal være lovligt og der skal være betalt afgift af det vis det er nødvendigt
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 28 Svar: 640
Men ja, lad os se billeder af den, så ka det være vi ka hjælpe dig.. Der er desuden masser af billeder af andre K100RS'ere, du kan studere..
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 785
At den er synet med det betyder bare at synsmanden ikke opdagede det. Det er ikke en blåstempling.
Men nu skal man ikke tage alt hvad MC betjentene siger for gode varer. Blev for nogle år siden stoppet af en der hævdede at bremsepedalen på min MTX125 var for lille. Jeg kunne jo selv sammenligne den med hans BMW's bremsepedal.
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 785
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 785
Det er dog ikke det samme som at SKAT er tilfredse
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.519
både 850 , 1000 og 1100 er med skivebremser og enten med ABS eller forberedt til det
bagtøjet kan dog kontrolleres på det ihuggede reservedelsnummer , men igen tvivler jeg på hr.politibetjent kan huske alle numre i et bmw katalog
okt 2011
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 3
Jo, selvfølgelig kan han indkalde den til syn, og det bliver den også. Problemet er bare at hvis den kasseres, er den brick'ed da prisen på ny udstødning og bagtøj nok vil overstige cyklens handelsværdi.
Og hvad er betjentens egentlige dagsorden?
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.519
kan se det er en noget nyere bagende med bredere fælg !
okt 2011
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 3
Forøvrigt står der i "Bekendtgørelse om detailforskrifter for køretøjers indretning og udstyr", §2 at
"Et køretøj kan ikke nægtes godkendt under henvisning til at det ikke opfylder danske bestemmelser, såfremt køretøjet er godkendt iht EF-direktiv med modsvarende bestemmelser."
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 145 Svar: 443
håber du finder en løsning!
mar 2006
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 239
okt 2011
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 3
Det er da et skønt land, vi bor i... Hvad blev der af det gode princip om at agere efter ånden i lovgivningen?
Tak for al hjælpen. Jeg arbejder lige ved siden af den nye Expedit butik i Farum, og kan nok regne med lidt hjælp derfra.
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.853
Regner du med at det er en synsmands pligt, at kunne ses enhver ændring som er foretaget på en hvilken som helst cykel, mærke model og årgang.
Nej nej, det kan du vel selv godt se at det lyder for ånsvagt ik?
Hvis der er foretaget ændinger på et køretøj som er omfattet af reglerne om konstruktive ændringer.Så han man pligt til at ændringerne bliver synet, godkendt og registreret.
Dvs. at man til et reg.syn afkrydser på anmeldelsesblanketten, at der er foretaget konstuktive ændringer.
Man her så pligt til at oplyse hvilke ændringer det drejer sig om og fremligge den fornødne dok. for at ændringerne kan godkendes.
Det er denne dok. som synsmanden skal tage stilling til, om den lever op til gældende bestemmelser for gyldig dok. for konstruktive ændringer.
Dok. kan f.eks. være en afprøvningsrapport fra et anerkendt prøvningslaboratorie (Tüv) eller erklæring fra fabrikanten (BMW) om at de siger god for ombygningen.
okt 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
det er det faktisk, hvad skal vi ellers bruge syn til når vedkommende ikke ved en skid om motorcykler biler etc...
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.853
Du skal bruge et syn til at få kontrolleret dit køretøj iht. gældende bestemmelser. Hverken mere eller mindre.
Hvis fremstiller til syn lever op til sine forpligtigelser, så er det også rimeligt at forlange at synsmanden lever op til hans.
Det andet er sgu for latterlig at høre på!
Der er ingen som kan kende til alle cykler, mærke, model og årgang ned til mindste detalje.
Hvis det nogensinde skulle blive en del af et syn. Så skal det baseres på en fælles database, med detaljeret beskivelser og billeder mm. af alle indreg. modeller i landet.
Husk der er vel ca. 400 steder du kan få synet en MC her i landet, hvis de skal gøre der ens (og det skal de jo !), så skal de også have de samme forudsætninger for at kunne gøre det.
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.519
ejerens ansvar at anmelde på blanket mo2a (den grønne) mht.ændringer også konstruktive
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.853
Bekendtgørelse om godkendelse og syn af køretøjer
Synsvirksomheder
§ 3. Synsvirksomhederne foretager syn af køretøjer. Synsvirksomhederne undersøger, om køretøjerne er i forskriftsmæssig stand og opfylder lovgivningens krav. Undersøgelsernes formål er især kontrol af de dele af køretøjet, der har væsentlig betydning for færdselssikkerheden og miljøet.
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.853
Selv om det uden tvivl nok altid vil være idioten som styrer køretøjet, der har den største indflydelse på færdselssikkerheden
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 389
jens jessen har lavet 2 artikler om ombyggede køretøjer.
ulovlig og usælgelige-der er også inlæg fra synsvirksomheder mm.
Sven det kan nemt være at cyklen har kørt med svinger i tyskland og det har været skrevet i de orginale papire.
men synsmannen gør bare det nemmeste og skriver cykel er orginal
Da det ikke kræver så meget arbejde.
min lokale synsmann påstår at selv om det er godkendt af tüv og inskrevet ind i de tyske papire gælder det ikke her i danmark.
tror ikke helt på ham.
det er første gang jeg hører om andet end harley som bliver generet.
hvad med de biler som køre med uorginale alu fælge?har ikke hørt at de skulle være godkendte af fabrikken.
feks på en harley kan du betale extra afgift af skivebremser på en tromlemodel men der har ikke været rigtig godkendelse.
det nemmeste ville nok være at finde en orginal swinger og fælg for at slippe for extra afgift.men det kan godt være det er næsten gratis i afgift.
mvh kk
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.519
men selve ophæng og bremser er lidt mere kompliceret end det ,
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 105
Din lokale synsmand har ret .
Vejledning om syn af køretøjer AFSNIT 18
Reparation, ombygning m.v. 18.01
Det er ikke tilstrækkeligt, at ombygninger fremgår af en udenlandsk registreringsattest
for et brugt importeret køretøj. Der skal for alle ombygninger, som kræver dokumentation
ved ombygning af et dansk køretøj, kræves samme dokumentation, når
ombygningerne findes på et brugt importeret køretøj.
Synet bagtøj og udstødning ulovligt?