Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  moms og told til norge?
  • #1   18. okt 2011 Hvis du sælger noget privat er der jo ikke moms på. Så hvis du sælger til 100 koster varen 100

• #2   18. okt 2011 Norge er ikke med i EU ,så mener med 99 %sikkerhed ikke du /han skal svare moms , det skal han så i Norge (mener jeg , men det er dig uvedkommende ) går ud fra den står i firmaregi/uden moms siden du spørger

• #3   18. okt 2011 Det skal siges at den er til bane...
    Det står sådan her: at han vil købe en mc af mig, han har også et trackday firma som jeg tror han vil bruge den til. altså til udlejning eller noget i den dur.
    Men hans revisor sagde til ham at hvis han købte den af mig/fra DK så skal han betale 25% i moms. Hvilket jeg synes var lidt underligt så ville lige tjekke op på det. smiley

• #4   18. okt 2011 Der er ikke moms på din brugte MC, og du er ikke momsregistreret, så det er ikke noget der påvirker dig eller din pris.

• #5   18. okt 2011 Så han skal altså IKKE betale 25% selv om han køber den til sit firma?

• #6   18. okt 2011 Nej

• #7   18. okt 2011 Ok tak for svaret. smiley

• #8   18. okt 2011 Han skal måske nok betale moms til den norske stat, men det er jo dig uvedkommende.
    Du være opmærksom på, at der kommer omkostninger til fortoldning og sikkert også en del papirer der skal udfyldes.
    Eksport ud af EU er bøvlet.

• #9   18. okt 2011 Det var også det jeg var ude efter at vide. Altså om han skal af med flere penge. Fx til moms til den norske stat.

• #10   18. okt 2011 uanset om det er firma eller privat, skal han betale Norsk moms når han importerer cyklen.

• #11   18. okt 2011 Og der er ingen måde at undgå det på? Ved nemlig at hvis jeg fx. skal teste en vare fra usa så er der ikke moms/told på eller hvis det er en demo vare.

• #12   18. okt 2011 det lyder altså helt forkert det her... den skal jo ikke indreg eller noget, så hvis du tager din baneged med til norge til en "banedag" og evt kommer hjem med en pose penge istedet for, har jeg lidt svært ved at se problemet i det..

men det er da bare at lade ham hente den i danmark til den aftalte pris... så kan du jo som sådan være ligeglad hvad han gør med den...

kunne evt godt hjælpe med en fornuftig billet fra colorline.. smiley

• #13   18. okt 2011 Nicky havde jeg også tænkt lidt på om man ikke bare kunne gøre det sådan.
    Fordi jeg vil undgå moms er at han synes det blev for dyrt hvis han skulle betale moms også. Så prøvede lidt at finde en smutvej uden om momsen smiley tror det blir til jeg køre der op på en ''banedag'' smiley

• #14   18. okt 2011 Norge er med i EØS samarbejdet lige som resten af EU, hvilket i praksis betyder at det er fuldstændig samme vilkår at handle mellem DK og NO, som hvis det var i mellem to alm. EU lande.
    Der skal altså derfor ikke svares moms af motorcyklen i Norge, da der allerede er svaret moms af den i et andet EØS land, nemlig her i DK. smiley

Du kan evt. prøve at google EØS hvis du er i tvivl om noget af det smiley

Ellers kan du også læse om det her: http://www.eu-oplysningen.dk/spsv/off/alle/110/

• #15   18. okt 2011 Jeg er sikker på du tager fejl med hensyn til moms i Norge:
    Fra udenrigsministeriets hjemmeside:
    Told- og momsregler gældende for produkter, der eksporteres fra Danmark til Norge
    Din faktura være uden dansk moms. Dine kunder bliver i stedet opkrævet norsk moms, når varen indfortoldes i Norge. Sendes varen som pakkepost gennem postvæsenet, opkræver Posten gebyr. Gebyret nedsættes, hvis modtager selv fortolder pakken via nettet. Husk at fakturakopier skal medfølge pakkerne.

Den generelle moms i Norge er på 25 %, 14 % på føde- og drikkevarer og 8 % på biografbilletter, persontransport og radio- og tv-licensen.

• #16   18. okt 2011 Er også sikker på at han skal betale norsk moms-sådan har det været når jeg har solgt dele til norge.
    men så vil han måske have skrevet kvitering ned.men det kan være det er et problem for revisor.
    ved også en her fra danmark som havde cykel med i varevogn og kørte gennem sverige til norge med den.
    i gamle dage inden sverige blev medlem skulle man også indfortold i sverige hvis man havde en cykel med i varevognen -kan ikke huske om det var for at få den med tilbage til danmark uden at betale dansk moms.
    mvh kk

Kommentér på:
moms og told til norge?

Annonce