713 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Stilstand Stilstand

Hej venner

Jeg læser tit om problemer efter stilstand osv. Hvor længe vil i mene at en MC kan holde stille uden problemer - og starte og køre igen?

Min T350R kommer i fremtiden nok mest til at holde til pynt i kælderen - men den skal da helst stadig kunne køres i ny og næ.

Hvor ofte bør de motioneres for at de forbliver køreklare?

Jeg har tidligere haft biler og maskiner, som kørte uden problemer efter en vinters stilstand. Jeg læser bare overalt om, at karburatorer gror sammen osv.

Mon problemet er mindre på sådan nogle søde 2-taktere, som altid har lidt olie i benzinen?

Dog har de fine Suzukierne jo ikke olie i karburatorerne fordi de har det smarte direkte-smøringssystem.

Det er jo ikke sjovt at have en pynteting stående, som ikke kan køre en tur i ny og næ!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stilstand
  • #1   17. maj 2012 tror ikke 2-taktere er mere problemfri end 4-taktere med hensyn til stilstand

dog kan de være mere simple at konservere før og så genoplive efter stilstand

især en gammel luftkøler som din smiley

• #2   17. maj 2012 hov fik svaret lidt i vest der smiley

men mit råd er at konservere den i ex 2-olie til påhængsmotore , stor engangssprøjte og så et ordentligt skud i begge karburatore mens den kører

den vil ryge som en ulykke og sikkert gå i stå men så er den beskyttet i mindst 1 år , når den skal startes op skal den nok snapses og så have et par friske tændrør når den er blevet tørnet nogle gange

• #3   17. maj 2012 Kæft noget ged. Jeg tror jeg jeg vil prøve at lade være med at gøre en skid første gang. Måske give den en røvfuld 2-taktsolie i tanken inden vinter - og lade den få lidt ind i karburatorerne så de ikke er så "tørre" indvendigt.

• #4   17. maj 2012 Start maskinen, luk for benzinhanene lad den gå ud. Næste opstart. Frisk benzin/olie i tanken. jog et par gange med chocker, ding ding ding... lortet køre igen.

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #5   17. maj 2012 mistet pappet siden den ikke kan komme ud og køre?

• #6   17. maj 2012 Nej nej. Den kan sagtens og kører også pt. Men. Den er tænkt som pynt i rummet. Men det er jo sjovest når den er klar til kamp.

• #7   17. maj 2012 Min er altid røget ind efter en rengøring og så ellers bare stået total stille i 9 mdr.

Gider kun kører 3 mdr om året alligevel da vejret altid er pisse dårligt herhjemme jeg brækker mig over det !!

• #8   18. maj 2012 Lasse. Godt at høre. Jeg tror også det vil gå de fleste gange. Funo. Man kan ikke lukke benzinhanen, den er vacuumstyret.

Det er også ligefør jeg tror, at karburatorne osv har bedre af at stå med lidt olieblandet benzin i sig, så de ikke sætter sig og irrer osv?

Jeg tager i øvrigt også hovedsikringen ud, så den ikke aflader. Vi får se - tror den kan klare det. smiley

Kommentér på:
Stilstand

Annonce