964 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Stilstand Stilstand

Hej er ny herinde og ville lige høre efter hvad i herinde vil mene er bedst for min cykel, fik en ubetinget frakendelse af kørekortet sidste år, og står til at skulle undvære kortet det i 5 år smiley

Så kunne godt tænke mig at vide hvad der er bedst at gøre ved min elskede cykel, tænkte på om den ikke har bedst af at blive startet op ny og næ?

Eller skal jeg bare lade den stå i de 5 lange år...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stilstand
  • Stefan P
    Stefan P Tilmeldt:
    dec 2014

Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 231
    #1   8. apr 2017 Hvis det er en nyere mc ville jeg nok overvejer at sælgere den..

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #2   8. apr 2017 Den har bedst af at køre nogle lange ture, så der må du have fat i en kammerat og få en tur bagpå en gang imellem.

Stilstand er dræberen for alt hvad der er lavet af gummi og plastmaterialer.

Overvej evt at sælge den og så handle en anden MC til når du engang får kortet igen... smiley

Må man, af ren nysgerrighed, spørge hvad du dog har lavet siden du skal af med kortet i 5 år?

• #3   8. apr 2017 Ja det er der mange der har sagt til mig, men jeg vil ikke af med den, jo for den rette pris, men er temmelig sikker på at ingen vil give mig så meget som jeg vil have for den.

• #4   8. apr 2017 KØR og stop ikke smiley

Livet er for kort til ikke at køre MC i 5 år

• #5   8. apr 2017 Sælg til højestbydende, og køb igen når tid er. Den taber en formue på 5 år. Og bliver meget hurtigt en "gammel" mc.

• #6   8. apr 2017 Det var heller ikke min plan at jeg nogensinde skulle af med den, så om det er en gammel mc om 5 år gør ikke så meget for mit vedkommende, jeg syntes at det er den fedeste model af de gixxere de har lavet, og så med den lakering er den endnu federe smiley

• #7   8. apr 2017 Det sker der absolut intet ved smiley

Det er bedst, hvis den kan stå et sted med en rimelig konstant temperatur over de 9 grader.

Forær dit batteri væk.
    Det overlever nok ikke...

Hæld frisk olie på motoren.
    Skru tændrørene ud og put en smule olie ned på toppen af stemplerne, hvorefter du lige roterer motoren lidt, inden du skruer dem i igen.
    Derved er cylindrene godt beskyttede.
    Tanken kan du vælge at tømme og derefter "skvulpe" 2-taktsolie iblandet en smule benzin rundt for at undgå rust. Alternativt kan du fylde den helt op, hvis din MC opbevares udendørs i et skur etc. Husk at holde øje med evt. rust i tanken løbende.
    Kæden gnider du i lidt motorolie og ellers alt andet, der kan korrodere med syrefri olie på en klud.
    Hæv cyklen fri af jorden - evt. med bagløfter på bobbins og frontløfter i kronrøret.

Da jeg købte min MC, havde den kørt 2 sæsoner og herefter stået stille i 8 1/2 år.
    Den fik frisk motorolie, bremsevæske og et nyt batteri inden opstart.
    Da dækkene var de originale og 11 1/2 år ifølge mærkerne på siderne, blev de udskiftet, da de var mørnede.
    Cyklen var såmænd ikke blevet opbevaret, som jeg beskrev ovenfor, men slog i gang og har sidenhen kørt upåklageligt - og det endda uden tæringer eller mørnet plast eller gummi smiley

Edit:
    Men det er også en Honda, jeg har! smiley

• #8   8. apr 2017 Okay, mange tak for info, vil få mekanikeren til at få gjort overstående hurtigst muligt, den står til opbevaring hos en mc forhandler..

• #9   8. apr 2017 Er det dig, Kenneth...?

• #10   8. apr 2017 Det er dæleme også en dejlig knallert smiley Men det er der mange der har været gennem tiden.

Tror ganske bestemt at den gsxr1000 '17 som snart står hos forhandlerene er den bedste gixxer so far smiley smiley smiley og den falder en del i pris de næste 5 år.

Hvad koster opbevaring, og forsikring i 5 år+ klargøring til opbevaring, samt klargøring til brug igen ikke?
    Det giver ikke økonomisk mening at gemme en mc i 5 år, kun pga en lakering smiley

• #11   9. apr 2017 Jeg bryder mig ikke om den nye model.. Det koster 1000 kr om året for at få den opbevaret, forsikringen er dyr men bliver vel billigere med årene..

Jeg kan godt lide at have noget som ingen andre har, og er dybt forelsket i den gixxer som jeg har fået mig, jeg syntes den er mega fed, og så er jeg helt sikkert den eneste i hele verden der har sådan en maskine der ser sådan ud smiley

• #12   9. apr 2017 Køb nogle ekstra kåber, og kør på en masse banedage.

• #13   9. apr 2017 5 år er laaaang tid, sælg den...beklager

• Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 68
    #14   9. apr 2017 du skal ikke hælde alm benzin på, når den skal stå stille så længe.
    additiverne og benzinen bliver til noget klisteret stas med tiden, hvis det får lov at stå. det kan blive et stort problem i dine karburatorer.
    hvis det endelig skal være så køb noget der er beregnet til at stå i nogle år.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #15   9. apr 2017 Godt der er indsprøjtning på den så. smiley

• #16   9. apr 2017 smiley

• Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 68
    #17   9. apr 2017 og en pumpe 8-)

• #18   11. apr 2017 AAhhh, du skal nok en tur i boxen smiley Hvad har du lavet din slemme kal

Kommentér på:
Stilstand

Annonce