719 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Præferencer og mærkeloyalitet... Præferencer og mærkeloyalitet...

Mjello!

Jeg kender flere, som i deres "mc-karriere" har skiftet frem og tilbage mellem flere forskellige motorcykelmærker. Med andre ord: de har ikke haft den store præference for et bestemt mærke, eks. Honda eller Suzuki, men går mere efter en cykel, de overordnet synes er rigtig fed.

Er der mon en større tendens i mc-verdenen ift bilverdenen til at vælge et køretøj, man synes om (på tværs af mærker), end til at være loyal imod et bestemt mærke?

Hvad er din/Jeres erfaringer og præferencer? Hvor meget har prisen at sige ift loyalitet? Er der eksempelvis mindre forskel på motorcykler på tværs af mærker, end der er på biler?

K.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Miele vaskemaskine W1 selektion aktive - fejlkode 138. 1.000 kr.
  • Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • levering og skift af gasslange til Weber Q300 gasgrill 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Præferencer og mærkeloyalitet...
  • #1   13. jun 2006 Personligt går jeg efter modeller og ikke mærker...

• #2   13. jun 2006 også mig...

/Rumle

• #3   13. jun 2006 Jeg siger det samme som Rumle og Mark

• #4   13. jun 2006 Hmm, er det ikke mest folk der kører Harley eller Ducati, der har denne klippefaste tro på at lige netop deres "ægte" mc er det eneste rigtige? Upåagtet at man får mere mc pr krone ved andre mærker.
    Lidt ligesom folk tror at B&O er det ultimative HIFI. Kan også være det handler om image istedet!!
    Men for japanerne gælder det vel at, de alle laver gode cykler, i hvert fald bedre end de fleste alminelige mennesker kan udnytte og at det derfor handler om personlig smag og hvilken mc, der for øjeblikket har titlen som den sejeste. Og derfor køber man på tværs af mærker.

Mvh. Simon

• #5   13. jun 2006 jeg vil nu sige det samme... prisforskel er der jo ikke meget af i de forskellige klasser... jeg ville også gå efter den jeg føler jeg kan bedst med....

• #6   13. jun 2006 sådan lige fra toppen af hovedet kan jeg kun komme i tanke om et mærke der ikke har en model jeg syntes er fed, hvis jeg totalt ser bort fra blink blink kinesere...

/Rumle

• #7   13. jun 2006 jeg kører Kawasaki og kun Kawasaki

• #8   13. jun 2006 jeg har det lidt med Honda og Suzuki... er lidt lun på deres R modeller... designet er afgørende

• #10   14. jun 2006 Jeg vælger for det meste efter kropsbygning
    Hvis jeg er fuld ryger standarden nogle gange lidt ned...

• #11   14. jun 2006 De kan sq alle (mærkerne) lave noget lort! Nogen gør det bare oftere end andre smiley

Pisse ligeglad med mærket den skal bare være ond...

Oxo når det gælder biler.... især når det gælder biler, der skal bare være lang tid til syn, tag, fire hjul og lang tid til der skal tankes...så er det næsten ligemegte om der står Porsche eller Skoda på den. Og self lastrum eller krog så man kan køre rundt med mcen om vinteren smiley

Når det så er sagt så:
    Har jeg alligevel lidt mærkefordomme..

Kawaer er der sq lidt badboy over...det kan jeg godt li..

Lidt fornuft, lækker kvali, mondeometervare og blød hat over honda også selv om der står fireblade på modellen. Er egentlig Hondamand for virker modellen fra starten blir den ved og ved og ved og ved...
    Men de har fandme oxo lavet mange uheldige modeller

Bmw ala Honda med vægt på hatten

Suzuki, Yamaha placere jeg lidt mellem kawa og Honda på ondhedsskalaen smiley
    Yamaha er nok det mærke hvor der er flest modeller jeg ik kan li..... Men R1 og R6 er da meget rare smiley

Ducati-Bimota-Laverda osv. nam nam når den ellers kører...

Andre Europæere Fx Ktm, Husaberg namnam men måske lidt dyre og lidt for kompromisløse, hvis man bruger fornuftdelen af hjernen.

Harly fiskekutter på hjul.....men i den ultimative garage stod der sq nok alligevel en enkelt smiley og et par Buels

Kineser, tja der kører jo sikkert mange af dem i Kina, så de må jo kunne anvendes en begrænset periode....
    Måske man skulle købe til at pendle, grine af benzinregningen og dumpe cyklen i containeren når den første stump gir op

• #12   14. jun 2006 jeg har haft både kawa og honda, har honda nu, men det er altså kawa der bare er MÆRKET, jeg bryder mig ikke så meget og yamaha, dog er r modellerne ret fede, suzuki laver da gode mcer, men de fanger ikke rigtig min interesse

• #13   14. jun 2006 Jeg kører på Honda for øjeblikket og er godt tilfreds. Har snakket med mange som mener at Honda holder bedre end andre mærker, men ved ikke om det passer. Men generelt set, er jeg ligeglad med mærket bare modellen er fed.

• #14   14. jun 2006 Jeg har haft en Suzuki, 2 Yamahaer og nu min Aprilia. Er forelsket i Italienernes sans for at lave cykler med sjæl.

• #15   14. jun 2006 Jeg tvivler stærkt på jeg nogensinde kommer til at køre suzuki og yamaha, sikkert gode cykler, men Honda er nok der jeg vil slå mine folder. Måske en ninja, når jeg bliver stor nok, men indtil videre er det vifferne der trækker, når CB'en engang bliver for langsom og tung.

Kommentér på:
Præferencer og mærkeloyalitet...

Annonce