755 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Morten S
Morten S
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 13

Er højde et problem? Er højde et problem?

Hejsa igen

Har alle disse her skøre spørgsmål, men here we go.
Skal som sagt tage mit mc kort om en lille måneds tid.
Men sidder allerede nu og kigger efter Mc. skal siges jeg er rimelig høj, helt præcis 193, så vil høre om denne højde vil udelukke nogen mcér? har lidt en suzuki sv650 i tankerne eller kawasaki ER6-N
eller en GPZ 500.

Mvh Morten

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er højde et problem?
  • #1   19. aug 2012 Jeg har en Z550F og jeg er 198, vil så sige at det eneste problem der er at jeg føler mig meget stor i forhold til min cykel, men skal jeg op i noget størrelse hayabusa før propertionerne passer smiley

• #2   19. aug 2012 Jeg er 190 og har en SV650 med kåbe. Jeg synes jeg er for høj, jeg sidder ikke særlig behageligt på den. Altså det går fint, jeg var på MC tur i sommers på ca. 6000km, så jeg er ikke ved at dø, men når jeg skal have en anden cykel så bliver der lagt fokus på at der ikke skal være så langt til styret som på min sv'er nu. Jeg har ikke prøver en nøgen sv'er, så jeg ved ikke om dét gør nogen forskel.

• #3   19. aug 2012 uanset hvilken mc burde man da altid kunne hæve den ved at skifte kobenet nede på bag fjederen ? smiley

• #4   19. aug 2012 ja det er et stort problem er selv 193cm og har ikke fundet en mc i nu der passer , så bygger en om til den passer

• #5   19. aug 2012 Det enester der gælder er hvordan DU sidder på en maskine, alle er ikke ens ( heldigvis ) så selv om en på 210 sidder godt på en mc, er det jo ikke sikkert at DU sidder godt, der er kun det hårde og sikker måde at finde ud af det på.... PRØV PRØV..... det er også meget sjovt at prøve forskellige mc`er, hvis du kan få lov så prøv forskellige på en rimelig lang tur, så du er sikker på at det spiller, også på de lange ture, det er surt kun at kunne køre 50 km før man skal af for at rette sig ud ....

• #6   19. aug 2012 Jeg er selv 190 cm med lange arme og ben og for mig er det ALTAFGØRENDE at sidde godt.. Så alle nyere racercykler er udelukket..
    Jeg vil sige at en sv1000s kan gå an..
    Ellers er zx9r fra 1994 og frem også et ok kompromis..

• #7   19. aug 2012 De maskiner du nævner er alle for små til mig

• #8   19. aug 2012 Ellers skal du kigge på ældre maskiner..
    En zzr1100 eller cbr1000f er også ok

• #9   19. aug 2012 En fzr1000 eller en Thunderace er også ok

• #10   19. aug 2012 Jeg er selv 2m og sidder fint på min ZZR, bortset fra jeg har fået rygproblemer så skal ha fundet noget med en anden sidestilling

• #11   19. aug 2012 jeg er også 193 og kører på superbike, det er intet prob. tværtimod syntes jeg den passer superfint min gsxr 750 smiley så tror ikke det ville være et prob

• #12   19. aug 2012 Lense, jeg synes at knævinklen er for skarp når jeg sidder på en cykel som din. Mne måske er jeg for gammel og fed ;o)

• #13   19. aug 2012 Imponerende Martin e.. Du kan pakke dig sammen på en lille sv'er..
    Kørt prøvetur på en - Præcis af den årsag røg jeg på mini v-strom istedet og jeg er kun 183...!!
    Der er tilgengæld al plads i verden..
    Endnu mere plads og højde er der på den lille tenere 660 Ellers Yamaha MT 03 også samme motor Knap så høj men stadig med god plads..
    Generelt må du ud og prøve dem.. Det ER jo en hård smiley opgave du er ene om ;-)..

For mig tog det tre mdr.s prøvekørsler inden lyd, motorstørrelse, siddekomfort og kørselsglæde faldt sammen i samme bike.. smiley

Afsted mæ dig du... smiley

• #14   21. aug 2012 Tjah. det er som man tager det, måske er smidigheden ikke som den har væreT :O)

Kommentér på:
Er højde et problem?

Annonce