5.485 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Yamaha Dragstar 650 til langture? Yamaha Dragstar 650 til langture?

Jeg har ledt og ledt efter en cykel til små penge som jeg kunne se mig selv køre langt på. Umiddelbart er valget faldet på en Yamaha Dragstar 650 som jeg har tænkt mig at lave en retro bobber ud af.

Nu er mit spørgsmål så til alle jer derude med erfaring inden for disse:

- Er disse maskiner behagelige at køre langture på (som i, ned gennem europa)?

- Er de stabile? Den kører jo med kardantræk som jeg har hørt skulle være temmelig skudsikkert. Hvordan med resten af cyklen?

- Er den for sløv? Jeg er overhovedet ikke imponeret over motoren på denne cykel. Og at opgradere til 1000'eren synes jeg heller ikke giver mening. Knapt 40hk fra en 650 kubik? Kan man virkelig ikke gøre noget for at "effektivisere" den lidt. Lidt mere effekt uden at ofre for meget på benzinøkonomien?


Har også overvejet en Virago 535, men jeg synes den er en smule for lille og spinkel. Jeg er alm. bygning, ca. 175cm høj, men har hørt Virago'en flere gange omtalt som værende en cykel for kvinder og mindre personer.. Fordelen ved Virago'en er indkøbsprisen..


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Yamaha Dragstar 650 til langture?
  • #2   17. apr 2013 Mikkel J.. super fed Dragstar du havde dig smiley
    Jeg har tænkt lidt på.. er der nogen måde hvorpå man kan have et solo sæde som på din gamle Dragstar, men så kan få en passager med hvis nu det skulle være?


  • #3   17. apr 2013 Jeg har set man kan få nogle "små" passager sæder hvor der er en stor sugekop under. Har kun set dem på nettet så ved ikke om det er noget billigt crap, eller om de bliver fint siddende smiley

    Men kommer jo også an på om du vil sænke en evt dragster. Min intruder er ski noget hård for røven over længere ture når den er sænket.

    og som Mikkel siger, ville jeg heller aldrig have en Virago, det er en ok flot maskine. Men der er ski ikke meget go i dem, (efter min personlige mening) smiley


  • #5   18. apr 2013 Uden at være sygt meget inde i det tror jeg bestemt ikke man skal kimse af en 650 v motor med "kun" 40 heste. De har stensikkert et hammer solidt bundtræk

  • #6   18. apr 2013 Den løber 0-100 på 7-8 sekunder, hvis det er acceleration du tænker på. At sidde to på den burde heller ikke være noget problem trods dens "kun" 40 hk. Men det er jo ikke en racer-cykel smiley
    Alternativt kan du kigge på eks. Intruder VS 800. Den har lige en lille smule mere at give af.


  • #7   18. apr 2013 Du kan sagtens "peppe" en 650'er op. Jeg satte åbent K&N luftfilter, åbne potter og 50 nr. større dyser i. Det gav lidt til topfarten smiley
    Jeg var rigtig glad for min, og den kørte som den skulle smiley



  • #8   18. apr 2013 Nu har jeg lige sammenlignet 650cc motoren fra Dragstar'en med en kammerats Yamaha XS 650 fra 1979.. Hvordan kan Dragstar motoren være så dårlig? Den leverer lavere effekt, kører med højere kompression, og har til gengæld dårligere benzin økonomi.. På en motorcykel fra år 2000?!

    Det kan da ikke passe?!


  • #9   18. apr 2013 Du skal passe på med at hænge dig for meget i de specs du kan læse på papiret. Du skal ud og prøve.

    Du skal ikke ret lang tilbage i tiden for at harleyer med dobbelt så store motorerer ikke havde mange flere heste end en 650 dragstar. Se evt.
    http://www.motorcyclespecs.co.za/model/h-d/harley_davidson_flht%201340_88.htm
    Når man kigger specs på sådan en harley lyder det som om den slet ikke kan flytte sig, men sådan føles det altså ikke i virkeligheden smiley

    Men hvis du vil ud og ligge i overhalingssporet, så skal du altså kigge efter noget helt andet!


  • #10   18. apr 2013 Jeg er pt. ved at uddanne mig til maskinmester.. og med den forholdsvise snævre viden jeg har omkring motoreres virkningsgrad, virker XVS650 motoren bare som noget sjusk. Der er jo forskel på om man snakker en motor der er bygget med en personlighed efter motorcyklen eller om det bare er en elendig, ueffektiv motor.

    Dennis G. Den sammenligning jeg har lavet til XS'eren.. den er jo heller ikke just en raket. Vi snakker alligevel 27års udvikling som tilsyneladende ikke har kastet noget af sig (XS650 blev vist bygget i 1971)? Går man så ud fra at motoren egentlig bare er en 535 Virago motor som er boret op.. så er den alligevel 17år yngre end XS'eren. Jeg ved godt at XS'eren og XVS'erens motorere leverer effekten ved forskellige omdrejningstal, men vi snakker altså rigtig mange år til forskel...

    Jeg er vild med Dragstar'en som motorcykel, men umiddelbart utilfreds med motoren. Er det event. muligt at bytte motoren over med en anden type? (Ved godt at dette ikke er helt efter bogen)


  • #11   18. apr 2013 Du bliver ved med at sammenligne topeffekter på to motorcykler hvor ingeniørene har tænkt på to vidt forskellige ting.

    Yamaha kunne godt have smidt en 4 cylindret 100 heste's motor i, men så ville den en dragstar komme flyvende med 7k rpm og føreren skulle skifte gear op og ned hele tiden. Det er jo bare slet ikke den stil som motorcyklen er designet efter.

    At de 40 heste er meget lidt vil jeg give dig ret i, men det er den stil hele cyklen er designet efter.

    Der er lavet japanerchoppere med mere omdrejningsvillige motorer, f.eks Yamaha maxim og Honda's supermagma.
    Men de har nok ikke det fede stel, som sikkert er grunden til at du kigger efter en dragstar smiley


  • #12   19. apr 2013 Ellers får du sådan et monteret: (link fjernet)

  • #13   19. apr 2013 DragStar bliver vist også lavet i en 1100cc udgave?
    Det ville måske være lettere (og mere lovligt) end at skifte moteren på en 650'er smiley


Kommentér på:
Yamaha Dragstar 650 til langture?

Annonce