Yamaha Dragstar 650 til langture? Yamaha Dragstar 650 til langture?
Jeg har ledt og ledt efter en cykel til små penge som jeg kunne se mig selv køre langt på. Umiddelbart er valget faldet på en Yamaha Dragstar 650 som jeg har tænkt mig at lave en retro bobber ud af.
Nu er mit spørgsmål så til alle jer derude med erfaring inden for disse:
- Er disse maskiner behagelige at køre langture på (som i, ned gennem europa)?
- Er de stabile? Den kører jo med kardantræk som jeg har hørt skulle være temmelig skudsikkert. Hvordan med resten af cyklen?
- Er den for sløv? Jeg er overhovedet ikke imponeret over motoren på denne cykel. Og at opgradere til 1000'eren synes jeg heller ikke giver mening. Knapt 40hk fra en 650 kubik? Kan man virkelig ikke gøre noget for at "effektivisere" den lidt. Lidt mere effekt uden at ofre for meget på benzinøkonomien?
Har også overvejet en Virago 535, men jeg synes den er en smule for lille og spinkel. Jeg er alm. bygning, ca. 175cm høj, men har hørt Virago'en flere gange omtalt som værende en cykel for kvinder og mindre personer.. Fordelen ved Virago'en er indkøbsprisen..
okt 2007
Følger: 1 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 61 Svar: 215
Jeg har tænkt lidt på.. er der nogen måde hvorpå man kan have et solo sæde som på din gamle Dragstar, men så kan få en passager med hvis nu det skulle være?
sep 2007
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 5 Emner: 126 Svar: 1.422
Men kommer jo også an på om du vil sænke en evt dragster. Min intruder er ski noget hård for røven over længere ture når den er sænket.
og som Mikkel siger, ville jeg heller aldrig have en Virago, det er en ok flot maskine. Men der er ski ikke meget go i dem, (efter min personlige mening)
dec 2012
Følger: 19 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 84
apr 2012
Følger: 10 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 89 Svar: 1.426
Alternativt kan du kigge på eks. Intruder VS 800. Den har lige en lille smule mere at give af.
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 850
Jeg var rigtig glad for min, og den kørte som den skulle
okt 2007
Det kan da ikke passe?!
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 116
Du skal ikke ret lang tilbage i tiden for at harleyer med dobbelt så store motorerer ikke havde mange flere heste end en 650 dragstar. Se evt.
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/h-d/harley_davidson_flht%201340_88.htm
Når man kigger specs på sådan en harley lyder det som om den slet ikke kan flytte sig, men sådan føles det altså ikke i virkeligheden
Men hvis du vil ud og ligge i overhalingssporet, så skal du altså kigge efter noget helt andet!
okt 2007
Dennis G. Den sammenligning jeg har lavet til XS'eren.. den er jo heller ikke just en raket. Vi snakker alligevel 27års udvikling som tilsyneladende ikke har kastet noget af sig (XS650 blev vist bygget i 1971)? Går man så ud fra at motoren egentlig bare er en 535 Virago motor som er boret op.. så er den alligevel 17år yngre end XS'eren. Jeg ved godt at XS'eren og XVS'erens motorere leverer effekten ved forskellige omdrejningstal, men vi snakker altså rigtig mange år til forskel...
Jeg er vild med Dragstar'en som motorcykel, men umiddelbart utilfreds med motoren. Er det event. muligt at bytte motoren over med en anden type? (Ved godt at dette ikke er helt efter bogen)
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 116
Yamaha kunne godt have smidt en 4 cylindret 100 heste's motor i, men så ville den en dragstar komme flyvende med 7k rpm og føreren skulle skifte gear op og ned hele tiden. Det er jo bare slet ikke den stil som motorcyklen er designet efter.
At de 40 heste er meget lidt vil jeg give dig ret i, men det er den stil hele cyklen er designet efter.
Der er lavet japanerchoppere med mere omdrejningsvillige motorer, f.eks Yamaha maxim og Honda's supermagma.
Men de har nok ikke det fede stel, som sikkert er grunden til at du kigger efter en dragstar
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 850
apr 2012
Følger: 10 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 89 Svar: 1.426
Det ville måske være lettere (og mere lovligt) end at skifte moteren på en 650'er
Yamaha Dragstar 650 til langture?