{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.384 visninger | Oprettet:

Brian M
Brian M
Tilmeldt:
8. jun 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Tilbage på vejen men på hvilken maskine? {{forumTopicSubject}}

Grundet familieforøgelse har jeg desværre ikke haft hverken tid eller mulighed for at eje en mc de seneste år. Nu er pigerne blevet det større og jeg har derfor set smuthullet for at komme ud at rulle igen.
Det jeg primært har kigget på er en VFR750. Den har ry for at være yderst stabil (hvis man ser bort fra ensretteren) og der skulle være potentiale til både hyggekørsel og en lille smule ræs. Lyden skal jeg stadigvæk vænne mig til.
Men... ZX7R spøger også i baghovedet. Siden den udkom i 90'erne har jeg været meget optaget af denne model. Ved ikke præcist hvorfor, men jeg synes den er ret så sprød. Både lyd og udseende er helt i top IMO. Eneste anke jeg her kan få øje på, er måske den agressive kørestilling. Det er no-go hvis hovedet skal være i samme højde som bagdelen. Det bliver simpelthen for belastende i længden, vil jeg tro.

Hvad er jeres mening om de to maskiner og råd til dette luksusproblem?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilbage på vejen men på hvilken maskine?
  • #1   8. jun 2013 VFR 750 er også en maskine jeg har kigget meget på, kender ikke så meget til zx´erne men vil til enhver tid foretrække en behagelig kørestilling.

  • #3   8. jun 2013 Du har ret mht ZX7R - den har en ret aggrasiv kørestilling. Alternativt kan du kigge efter CBR900, den er stadig meget sporty, men er til at holde ud at køre langt på. Og så er teknikken lige så stabil som i en VFR.

  • #4   8. jun 2013 Ellers en zx9r smiley det er en rigtig fin maskine er rigtig glad for min der har du en fin stilling til lange ture og til ræs smiley og forsikring er ikke mere en et par hundrede om året til forskel

  • Brian M
    Brian M Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #5   8. jun 2013 Perj: Jeg kan ikke finde nogen annonce under din profil?

    Fireblade og ZX9R har jeg også strejfet kort, men de bliver for dyre hvis man skal finde et nogenlunde fint eksemplar. Prisen bør max være 40k.


  • #6   8. jun 2013 zx7r er fed i design.. men en gsx-r750 fra 98-99 med sprøjt er længere fremme;)
    prøv sådan en og du er solgt


  • #8   8. jun 2013 den største fejl ved vfr750/800 er at det er svære at vænne sig fra lyden, som det er at vænne sig til den smiley den lyde bare fedt !!!

  • Brian M
    Brian M Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #9   8. jun 2013 Økonomisk er VFR'en også den der ligger bedst i min økonomi. Man kan jo være heldig at finde et fint eksemplar (92-93) for små 35k. Her burde man vel at mærke have maskine i mange år frem hvis man sørger for at overholde service.

  • #10   8. jun 2013 Fine mc'er mange af de nævnte, men jeg vil anbefale dig, med det du vil bruge mc'en til, at se efter noget i en hel anden boldgade.
    Til hyggekørsel er en VFR750 eller ZX7r ikke voldsomt underholdende, de skal køres til på landevejen, før de giver noget funfactor.

    Jeg ville vælge noget med mere karakter, som kan bruges til banedage, hurtige små landeveje og hverdagskørsel. En Yamaha TDM850 ville være mit bud på en mc til det behov du beskriver. Denne kunne være et godt bud:
    http://www.123mc.dk/yamaha-tdm-850/mcid-68589
    Inden du afskriver den helt fordi den er en "forkert" type, så prøv den. Du vil blive meget overrasket over dens potentiale.

    Og uden at kende alderen på dine børn, så har den også potentiale til du kan have en af dem bagpå til nogle fælles oplevelser.


  • #11   8. jun 2013 Du burde nu også kunne finde en sc28 blade til under 40. Men forstår godt dit syn på zx7r den er bare alt for fed. Helt sikkert på min top 3 og klassiske racere. Men en vfr kan det hele. Ellers kunne du smide et superbike kit på en urblade så skulle den efter sigende være helt kanon.

  • #12   8. jun 2013 Mht ZX7R saa er den her vist til salg:

    http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/12268-kawasaki_zx_7r_ninja


  • Brian M
    Brian M Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #14   8. jun 2013 Det er vist ikke nødvendigt at jeg kigger smiley

  • #15   8. jun 2013 En anden mulighed end zx´en er en GPX750R (forfaderen til ZX´en) hvis du er til sådan noget. Den er lige så hurtig som de første zx´ere og er stort set lige så hurtig op til ca 160 som langt større nye cykler.
    VFR er jo et godt afprøvet produkt, men personligt synes jeg Honda og dermed også VFR´en er for dyre i forhold til hvad du kan få af andre mc´ere, men det kan sikkert diskuteres i en uendelighed smiley


  • Brian M
    Brian M Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #16   8. jun 2013 Den har jeg faktisk også kigget på. Har før haft en Gpz750 hvilket jeg var glad for. Men der kom løbende småting som efterhånden blev dyrere og dyrere at reparere. Dette vil jeg gerne undgå denne gang hvis muligt. Og derfor er et af kriterierne at maskinen skal være gennemprøvet. Derfor tanken om vfr. Men jeg kan naturligvis tage fejl. Og jeg er klar over at fejl vil komme jo ældre maskinen er:-)

  • #17   8. jun 2013 VFR'en er lidt som en hel garage fuld af gravkøer og andre maskiner, til hvis du bare lige skal friske havens udseende lidt op.
    Det lægger sku op til lige pludselig at være gået i gang med en større omlægning af haven og tilstøden naboers, uden det var planen til at starte med smiley

    VFR'en er sikkert fin hvis du kan finde en til en go pris.
    Men der er ikke meget brøleabe over den, den er ikke så letkørt at man ligger og tosser rundt mellem to rundkørsler flere timer og den er først rigtig belønnende at køre på når man bryder fartgrænserne.

    Den kan godt ligge og tulle af sted, uden at give rygproblemer, med en bagpå, også selvom man har lange lårben, og rigtig rigtig langt uden at man skal holde vedlige.

    Hvis det mest er til hyggeture og ræs, så ville jeg klart anbefale dig en cbr600 f3 som alternativ til VFR'en.
    -uden at jeg har prøvet cbr'en.
    Men jeg har planer om at skifte ud til en CBR600f når jeg engang er færdig med min nyligt indkøbte VFR smiley
    Jeg bruger den (snart) som primær transport, og altså ikke så meget til hygge og ræs... Selvom min daglige kørsel ikke foregår så tøffeagtigt må man sige.
    At japansk politi kørte RC36 1990'erne ud, siger lidt om hvad VFR'en er beregnet til.

    Mvh


  • #18   8. jun 2013 Om en maskine kan bruges til at ræse på, er kun et spørgsmål om chaufføren smiley og dem man kører ræs mod.

    Vfr er kendt som en af de bedste cykler til alle typer kørsel.


  • #19   9. jun 2013 Brian - GPz750 og GPX750R er to ret forskellige mc´ere. Alene effekten er MEGET forskellig smiley
    Lige som med alle andre brugte mc´ere er det selvfølgelig en god idé at købe en mc som er vedligeholdt ordentligt. Er de det kører de normalt ganske mange km uden problemer. Det samme gælder selvf. også GPX´en. Der kører dog ikke så mange GPX750R´ere i DK, men ganske mange i Tyskland.
    Jeg har kørt GPX i 5 år nu og er endnu ikke stødt ind i problemer rent teknisk som ikke ville komme ved enhver anden mc. Du skal være opmærksom på at der på visse fora bliver fortalt hvad jeg indtil videre vil kalde en blanding af ammestuehistorier og dårlige hjemmemekanikeres erfaringer. Der er to ting der nævnes nemlig at de skulle æde knasterne. HVIS det er tilfældet har jeg det stadig tilgode. Den ene af mine har gået 68k og den anden 57k. Den anden ting er remmen til generatoren som folk brokker sig over ikke holder. Dette vil jeg med ret stor sikkerhed kalde enten vrøvl eller følge af dårligt håndværk. Udskiftes de eksakt som beskrevet i reparationshåndbøgerne og tilspændes med det rigtige værktøj som beskrevet holder de langt ud over hvad der er angivet. I øvrigt kører flere Triumph-modeller med en del komponenter fra GPX´en.


  • #20   9. jun 2013 der er ingen om at man får meget cykel for pengene med en GPX750R den er tit noget billigere end en VFR750 og yder ca. det samme

  • #21   9. jun 2013 John G: ja man får ca samme effekt for sine penge, men takket været VFR'en alustel og 17" fælge (16" for og 18" bag på GPX) får man ikke samme køreegenskaber for sine penge.

  • #22   9. jun 2013 jeg har ikke prøvet en GPX750R og kan derfor ikke udtale mig om dens køreegenskaber, men har selv haft en VFR800 så jeg ved godt at VFRene kører fint smiley

  • #23   10. jun 2013 Stål versus alu tror jeg nu ikke nogen kan vurdere køreegenskaber ud fra. Stålrammen er jo stadig ikke udkonkurreret selvom en del mc´ere kører med alu.
    Jeg har ikke noget specielt for at forherlige fx GPX frem for andre, men man kan jo også argumentere FOR fx det mindre forhjul - fx vedr. styrevillighed.
    Men ofte afhænger et køb jo også af ens budget.
    Det er klart, at er budgettet til det og man ikke har nogen særlig præference for ældre cykler, ja så ville jeg nok købe en ny cbr1000F, en BMW RR eller en Z1000SX alt efter hvad man er til. De har garanteret bedre køreegenskaber m.v. end både GPX og VFR smiley


  • #24   10. jun 2013 enig med Snehvide


  • #25   10. jun 2013 de helt gamle vfr750 kører også med 16" for og 18" bag

Kommentér på:
Tilbage på vejen men på hvilken maskine?

Annonce