623 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Er det retfærdigt ? Er det retfærdigt ?

Hej Guy's 'n Doll's

Jeg vil lige høre jeres mening inden jeg hidser mig op...Jeg har en veninde som har købt en gl. XT'er, den lyder ikke så godt, så hun køre den til en mek. (MC. mek) han anbefaler hende at sætte en anden motor i for 8.500, for selve motoren samlet regning 23.000 (cyklen kostede 25.000.) da vi så henter den i foregårs, virker gearindikatoren ikke dvs. neutral ikke bliver reg. og hun kan kun starte den ved at sidde på den med "foden" oppe, hun beder ham (mekken) om at det skal være iorden og nu vil han godhjælpme have penge for at fixe det ! Jeg mener at det er noget han må tage på sin kappe da motoren han har købt burde være i orden...er jeg helt afsporet eller !!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det retfærdigt ?
  • #2   13. jul 2006 det mener jeg også. ellers gælder købeloven. så vil jeg sgu godt hjælpe hende med at sætte ny motor på når min er i min egen igen. det ville jeg sige til ham. at i vil have pengene igen og han kan tage hans motor tilbage. hvad er det for en mekka? hvorfra?

• #3   13. jul 2006 Hun har købt en anden motor og har betalt en gang for at skidtet virker... så nej det må være mekanikerens regning denne gang... forøvrigt burde det jo have virket da han meldte den "klar" til afhentning....

• #4   13. jul 2006 Sådan en Idiot, af en mekaniker. Det er sq'da klart at alt skal virke. Det er da hans ansvar at sikre sig at alt virker på erstatningsmotoren,

Mvh/

Uffe Bach

• #5   13. jul 2006 Det hele skal virke, når mek'eren melder klar og har beregnet sig 23.000,- for ny motor og montering!

Der er ingen tvivl om, at det er hans ansvar, at det hele virker!

Allan

• #6   13. jul 2006 Hvilken mekanikker det som flår en kvinde på den måde??? 23000!!! Hvad fanden sker der?
    Jeg har altid været så heldig at jeg har kunnet skifte og rep selv, men helt ærligt, 23000, har han ikke tørret hende groft? UDOVER AT DEN IKKE VIRKER!!!!

Lad os lige få navnet på den Mekker dér!

Jonas

• #7   13. jul 2006 Hvor lang tid plejer sådan et motorskift at tage?
    Plejer det godt nok at tage tæt på 40 timer (lidt hurtig regning 14500/400(timeløn) )?

Men ja, han har fået 14500kr for at sætte den nye motor på. Og det skal han da ikke have mer for, bare fordi han ikke er færdig endnu.

• #8   13. jul 2006 23k... hmmm.... jeg fik sidste år pillet motoren ud af min mc... skiftet knastkæda og bundkæde... og så motoren sat i igen... ud over det fik jeg tjekket alt... 2 sek... tjekker lige hvormange timer der er brugt...

• #9   13. jul 2006 der er brugt 16,5 timer... og nå jo... nye hjul-lejer i for er også skiftet... kan så se de 2 kæder koster nærmere 500kr pr stk... men det er stadig skiftet... så det hun har betalt lyder satme vildt... lyder som om han har taget røven på hende... i SKAL IKKE betale mere for at få det lavet som i har betalt for...

• #10   13. jul 2006 det er vel ikke ham der... hvad hed han nu..?? ham der var så meget snak om der ovre fra djævle-øen...

• #11   13. jul 2006 Jeg synes i skal lade handlen gå tilbage og tage Thomas (Egtved)'s tilbud om at hjælpe med det når han har tid...

Det andet der lyder fuldstændig forkert!

Held og lykke med det.

Line - som altid repper selv!

• #12   13. jul 2006 jeg har skiftet min motor fra jeg startede til jeg trykkede start igen gik der 12 timer. ved godt det er lidt en anden cykel men stadig

• #13   13. jul 2006 Der er lavet andet end motor han har taget 2500 for montering af motor: se denne mail:

Udskiftning af nyere motor. årgang og km ukendt pris 8800 kr
    montering af motor 2500 kr
    ( her kan jeg afsløre at min timeløn var temmelig lav)

Olie 20w50 2x4 liter 522 kr
    oliefilter 50 kr
    gear pedal 100 kr

mellemrør til udstødning 900 kr
    (lavet af en kammerat, en smed. og det var hvad han skulle ha for det.)

Gaffelfjedre Hyperpro, progressive 1195 kr
    montering 3 timer 1050 kr

lygte, original, brugt.550 kr
    montering, denne skulle modificeres, med nyt beslag for pære. 1½ time 525 kr

bagdæmper, Hyperpro. type Emulsionsdæmper med progressiv fjedder. 3995 kr
    montering 3 timer1050 kr

kædekit. RK chain 916 kr
    montering. 4 timer. 1400 kr
    (normalt tager jeg 3 timer for dette, men det foreste tandhjul uhjælpeligt fast,
    og jeg måtte skære det fri af akslen.)

kædespray. Ipone 100 kr

sum I alt23.653 kr

• #14   13. jul 2006 ok.... så hænger det bedre sammen...

• #15   13. jul 2006 Men derfor bør motoren stadig fungere 100%

• #16   13. jul 2006 ja hvis det er lavet så skal det virke!
    Hvorfor fanden hentede hun ikke en cykel i tyskland og byggede over. Havde været meget billigere!
    Stakkels tøs.
    Lyder til den mekker ikke havde noget at lave og bare skulle have noigle penge i kassen i en fart

• #17   13. jul 2006 nu hjælper det ligesom ikke noget at komme med gode råd om "hvad hun skulle have gjort", det hjælper ikke en disse, til den pris for motor+isætning er det jo klart at mekker vil have noget mere og det er vel også i orden, lyder som en god handel og 8 liter olie for 522 det er da billigt, skal der så meget olie på sådan en motor??

Kommentér på:
Er det retfærdigt ?

Annonce