2.368 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
41 Svar
Kat kørt over. . forsikring?? Kat kørt over. . forsikring??
Hej, jeg kørte desværre en kat ned i går, jeg googlede mig efterfølgende frem til ejeren, samt kontaktede falck, hentede katten efter 2 1/2 times venten og kørte den væk og aflivede den, hvem skal betale dyrlægen og falck, mig eller ejeren?? er der nogen der ved lidt om det?
Ejeren var ikk til stede. .
//Bo
Ps. mit fælg er også blevet skævt på mc trods 60 km i timen ;(
0 synes godt om
mar 2012
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 50 Svar: 229
apr 2004
Følger: 45 Følgere: 54 MC-er: 7 Emner: 179 Svar: 675
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.588
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
Det samme regler som for en hund gælder, de skal holdes på egen matrikel. Det har katte ejere bare svært ved at forstå.
maj 2010
Følger: 9 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 42 Svar: 341
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 95 Svar: 1.190
Alt mindre end hunde, gider jeg ikke bruge den slags tid på.. ja det sørgeligt og ville da blive ked hvis det var mig selv, men igen.. det er bare en kat (:
aug 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 32
feb 2012
Følger: 2 Emner: 5 Svar: 74
sep 2006
sep 2006
feb 2010
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 306
hvordan kan de køre op i røven på nogen ved at bremse for en kat?
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 21 MC-er: 8 Emner: 84 Svar: 114
Ringer til tryg i dag, de må vide det med sikkerhed
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 965
dec 2006
Følger: 13 Følgere: 51 MC-er: 4 Emner: 135 Svar: 1.568
John P. Nej. Loven om Mark og Vejfred er tudsegammel. Husdyr, pelsdyr osv indbefatter ikke kæledyr. Og dermed ikke katte. Derfor er der en specifik lov om f. eks. hunde skal holdes i snor. Men der findes ikke en regel om at katte skal holdes på egen grund. Derimod kan en grundejer forlange at man som katteejer, holder katten ude af hans grund. Bemærk den finurlige forskel. Og gør man ikke det, har han mulighed for at indfange den og indlevere den i et internat. Og hjælper det stadig ikke, kan han med forvarsel til kattens ejer, lade den aflive.
Hvad angår dyrlæge udgifterne burde de ligge hos ejeren, hvis han er registreret som ejer ifølge øremærkning eller chip. Jeg er faktisk ikke sikker. Jeg skulle dog undre mig meget, hvis ikke ejeren alligevel tog regningen på sig. Alt andet ville være rigtigt dårlig stil.
dec 2006
sep 2008
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 13
De er sikkert helt interesseret i at løse dit problem, ligesom de sikkert er glade for at vide hvad der er sket så de ikke går og savner katten.
Det sådan nogle som dig alle andre der kører rundt og laver buler i andres biler og bare køre deres vej, kunne lære noget af. - Stor respekt og tråds udfaldet håber jeg du vil gøre det igen til en anden gang
Vil bare lige kommenter både dit eget omlæg men også HOLMEREN kommer med.
Loven forskriver ikke man man skal kører dyr over/ned der er mindre end en hund. Loven går på henblik med mange ræve på kørsels som kunne gøre at der opstod farlige situationer ved hårde ombremsninger og erstatnings krav. Men det skal til en hver tid undgås at det sker.
Og hvis der skulle ske en på kørelse bagefter har man ikke klaret frisag, for der skal altid overholdes en forsvarlig afstand til foran kørerne og det skal du som kommer bagfra bevise hvilket men næsten aldrig kan.
Men holmeren dit lort at lukke ud, at det bare er en kat. Måske for dig. er det bare en kat ligesom du er en møg unge til nogle forældre. Se nu er vi lige vidt, Men begge skabninger vil stadig være savnet hvis i ikke længere var her, og jeres familie og kære der holder af både dig og katten ønsker at vide hvad der er sket af jer
apr 2012
Følger: 1 Svar: 1
Fælgen er desværre sur røv...
dec 2006
Hvis man kører et dyr over, kan man ringe til Dyrenes Vagtcentral på 1812
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.588
Hvis ejeren bekymrede sig om kræets velvære ville de ikke lade den strejfe frit omkring.
Jeg betragter mig selv som en dyreven. Men min sympati ligger hos det fugle vildt der er i danmark som skal døjes med en halv million vild katte, plus et utal andre som folk ikke kan finde ud af at holde inde.
sep 2008
Jeg forstår dig godt men i min verden skal kriminelle bare skyde og ligges i en sort dybt hul for de render rundt og forvolder skader og er til en belastning. En belastning for samfundet og dem der skal betale for deres erstatninger.
Så har vi kørt den der ud hvor nogle måske vil være enig at man kan tage udtrykket i sin mund. Det er jo bare en Kriminel, og dem er der sku mange af, så mange at vi ikke engang har plads til at huse dem hos hotel gitterly.
Så hvis man ikke ønsker sig noget afkom der bliver kriminelt så må forældrene tage sig sammen og opdrage sit barn ordentlig
Vil da lige tilføje jeg tror bestemt ikke det har været kattens ejer hensigt at dette her skulle ske som nu er sket. Men sket er sket og problemet skal da nok også løse sig det her jeg da de stærkes forhåbninger om og tro på
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 148 Svar: 1.027
apr 2012
Følger: 24 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 48 Svar: 968
Men jeg tager hatten af dig for at du kontaktet ejeren, jeg og min kone har selve 4 katte, og sidste år blev en af hvores tidligare katte kørt over lige udenfor hvor jeg bor, billisten hadde dog stoppet, men det var kun for at smide katten tilbage ind i min egen have, billisten bekynrede sig aldrig om at kigge hvis halsbånd eller lignende, halsbåndet låg stadigt ude på vejen, med fuldt katte navn, add, og telefonnummer, og det var meget beklagligt at se.
Jeg vil også sige, ville aldrig personligen give skylden på en billist, mc'ist eller lignende hvis dette skulle ske igen, uvan set hvor kedligt det en må være at miste sine dyr, men det jeg klandrer dem for, er at mange ikke kan ringe og sige, beklager men din kat ran over vejen, og jeg nåde ikke at stoppe hvis dyret har de nødvendige informationer som man kan se. I sted kommer man ind på arbejde den dagen der sket, og min kone kommer hjem og finder katten liggende i haven, hvilket som være meget trist. Så i en kedlig sitsuation, tomme op at du fik fanget ejeren.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.025
http://www.familieadvokaten.dk/ugensret/ur13.html
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 44 Svar: 219
Han får lov til at rende frit da jeg simpelthen ikke kan holde ham inde. Samtidig kan man også mærke hvor tilpas han er efter at have været ude en hel dag. Men det betyder ikke at jeg ikke bekymrer mig for hvor han er. Og jeg ville være lykkelig for at vide hvis der skete ham noget og nogen bankede på og fortalte de havde kørt ham flad
Til orientering har han både reflekser, navneskilt og chip. så det er ikke fordi man behøver rende nabolaget tyndt for at finde den rette dør at banke på.
Just my 2 cents.
mar 2009
mar 2009
Mener da bestemt ikke at man kan sige at fordi man intet forhold har til noget kan man tillade sig at være et koldt røvhul.
Kan godt være jeg er et koldt røvhul, men har ingen forhold til masse voldtægter af børn og kvinder i Syrien.. so i dont give a shit
Håber sandelig også at folk vil tage kontakt til dig hvis der en dag skulle ske noget med din hund eller familie til trods for de intet forhold har til hverken dig eller din hund.
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 21 MC-er: 8 Emner: 84 Svar: 114
Hilsen Morderen.. ;(
sep 2006
mar 2009
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 7.300
En anden gang så ring til falck og sig der ligger en kat som er kørt ned, de henter den og kontakter ejeren som så får regningen for transport og aflivning - simpelt
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.025
Mine katte kan jeg ikke holde på matriklen.. Men accepterer også at naboen skyder dem hvis de er til gene for ham
Mvh Brian
mar 2009
apr 2012
Følger: 24 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 48 Svar: 968
Selv om man skulle bo udenfor landets ret og lov, og har alle mulige forhold man kan have for sin kat, så er det jo rart at man får det at vide, du omtaler kat/katten som et stykke affald, lidt respekt hr at vi er andre som har dem som keledyr. Og svar på din kommentar, du kan ikke træne en kat på samme måde som en hund, jo hvis du har massa af tid og ikke fultidsjob osv.. Men vi prøver jo at give katten/katterne det bedste og vi er også klar over risikon uvanset. Jeg kan førstå at du ikke kan ringe til en ejer hvis kat/katterne ikke har halsbånd af nogen art, men da er det mindste man kan gøre ringe til facl og sige den ligger der, fordi hvis katten er chippet, (også som hvores er) bliver ejeren fundet. Jeg ved man har forskellige holdninger omkring dette, og ikke ude på diskution, men lige den kommenat trigged mig her til eftermiddagen, inget personligt bare min mening kontra din!
Enig, mærkeligt at ejerens forsikring ikke dækker denne slags, det er jeg ked af at høre, og serføligen når man har sin dyr skal man da tage ansvar for dem og des handlinger uvanset, men som sagt er mennesker jo meget forskellige.
@Brian,
Kan kun være enig hele vejen, jeg avler jo Austalske parakitter og papegøjer samt små fugle så den vej kender jeg alt for godt, fodi ikke nok med at vi har 4 katte selv, men har rigtigt mange strejfer katte som kommer igenom, og mine fugle selv om sikkrede godt, vil jeg jo aldrig kunne klandre kattes naturlige instinkt, selv om megat træls hvis det skulle ske, 7, 9, 13 ikke endnå!
dec 2006
Jeg gider ikke den helt vilde ude/indekat debat. Men vil blot sige, at det er noget lort at lukke ud, at ejere af fritløbere er ligeglad med deres katte. Gu' er jeg (vi) ej. Jeg bryder mig ikke om at spærre dyr inde, derfor har jeg heller ikke hund, kanin eller kanariefugl eller går i Zoo.
Det sagt, så fatter jeg ikke at kattejeren som er omtalt i TS oplæg ikke betalte den dyrlægeregning. Når man (som vi gør) lader katten løbe frit, så er det også med den risiko, at den kan blive kørt over. Og hvis en bilist eller MC'ist er så ansvarlig som TS har vist sig at være, så er der sgu da ikke noget at rafle om: Regningen skal bare betales.
De skader der påføres køretøjet, skal normalt betales af køretøjets ejer selv eller dennes forsikring. Men også her ville jeg sgu da lige holde in finger i jorden. Er der tale om en ansvarsforsikring, så står køretøjets ejer jo selv med regningen. Er der kasko på, ville jeg (som tak for ærligheden) i det mindste dække selvrisikoen, hvis denne skulle være mindre end prisen på reparationen og det skulle anmeldes til forsikringen.
Det er ikke alle katteejere der er røvhuller. Ligesom jeg heller ikke tror at alle MC'ister og bilister er røvhuller. Nogen har bare mere ondt i røven end andre.
jun 2006
Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 378
Som de andre også er inde på, skal du betale for din nye fælge, men kommer der en regning på katten, ville jeg ikke betale den eller omkostningerne i den forbindelse.
Find en brugt fælge på ebay og tag den uden om forsikringen.
sep 2008
jeg vil stadig mene din indsats er givet godt ud og ja det er virkelig trist at skulle æde den selv. Men nogle gange er pengene givet godt ud til et godt formål... Jeg håber at kattens ejer ændre holdning og holde dig skade frit.
årh Jacob men sidder sku helt og håber du en dag kvajer dig eller dine hunde på anvist ikke er låst forsvarlig inden så de også en dag kan lide samme skæbne som så mange andre dyr i trafikken.
Så må vi se om du er ligeså hård og kynisk i din lade og gøren.
Skal lige siges at jeg ikke er hævn tørstig eller noget og du har selvfølgelig ret til din mening og forsvare den.
Til sidst nej jeg ønsker ikke at dine dyr skal lige samme skæbne.
Men er der mulighed for at hjælpe andre igennem en svær situation hvis de skulle have mistet sine kæledyr i trafikken og dyret bære information om ejeren bør ens moral være at men kontakterne dem og forklare hvad der er sket.
sep 2008
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
http://www.familieadvokaten.dk/ugensret/ur13.html
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
Kat kørt over. . forsikring??