4.242 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

"Strippe" tank for maling "Strippe" tank for maling

Hej,

Skal have malingen af min tank, den skal stå rå og derefter klarlakkes. Nogle der har "ny" erfaring med nitromors?! (Kan læse mig til at det er ændret for nylig og derfor ikke så effektivt mere ??)
Skal igang i weekenden , så ser frem til jeres feedback.

Mvh

Michael

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Strippe" tank for maling
  • #2   9. jul 2013 det virker fint nok,,,,,bare smør på og så en børste på smiley

• #3   9. jul 2013 Og stålbørste på boremaskinen virker også godt

• #4   9. jul 2013 Jeg køber aldrig nitromors igen, polyfylla har lavet en langt mere effektiv paintstripper smiley

• #5   9. jul 2013 Bare lige slib i hånden med sandpapir - for at bryde overfladen - og så smør "paint-stripper" på - så spiller det.

Men som skrevet - så er blæsning også en mulighed - så får du også samlinger osv. helt rene.

Tror jeg ville vælge det sidste. Den skal bare blæses med noget rimelig fin-kornet.

• #6   9. jul 2013 Hvad fabrikat af lakfjerner du bruger gør ikke den store forskel, hvis du ridser overfladen først.
    Men det du vil lave du´r ikke.
    Klar lak på en rå tank holder ikke længere end at pisse i bukserne for at holde varmen. En enkel ridse og tanken begynder at ruste og klar lakken skjolder.
    Glem det.

• #7   9. jul 2013 Polyfilla's virker fint.

@ole l: hvad med en klar pulverlak? (Findes det ikke?)

• #9   9. jul 2013 Den polyfilla paintstripper.. hvor fås den??

Mht. klarlak på rå tank, så syntes jeg da jeg har set en del cafe racer med det... men måske jeg tager fejl

• #11   9. jul 2013 Enten 2K klarlak med noget UV filter i, eller noget klar pulverlak! Jeg får tit lagt et lag klar pulverlak ovenpå den pigmenterede pulver og det bliver fine resultater.

• #12   9. jul 2013 Er selv lakken. Jeg ville tynde en syre grunder op så den næsten er gennemsigtig så en gang transperant nonsanding på. Derefter klarlak med sanblæsning vil næppe gi et rat look hvis det er det du søger?

• #13   9. jul 2013 Søger ikke ratlook .. mere "alu tank" look ... farven er naturligvis en anden smiley Men mest det look. Men prøver lykken i byggemarkeder så.

• #14   9. jul 2013 Acetone?

• #15   9. jul 2013 Ryk pisset over med en korn 240 og så smør nitromors på og pak så tanken i en pose. Får du ikke det hele af i første hug, prøver du igen..........

• #16   9. jul 2013 Få den lakeret med krom effekt hos en prof. maler, det er det eneste der holder og vil ligne det du søger.

• #17   30. jul 2013 Hej Michael. Du kan uden problemer give den tank 2K klarlak, når du har strippet den. Klarlak på bart metal kan sagtens hæfte - den er dog IKKE rustbeskyttet, da lakken ikke er "tæt" dvs der trænger fugt gennem lakken. Men måske det kun bidrager til en federe effekt når den med tiden ruster under lakken... ?

Tror ikke du vil blive tilfreds med en chrome effekt da det ikke ligner det du beskriver.

• #18   30. jul 2013 Bremsevæske?

• #20   13. okt 2013 Hvis det er en ældre tank ?, - husk af fjerne rusten (og snav) indvendig, altid lækkert med en ren tank.. smiley
    Ret enkelt
    et ventileret rum !
    fyld tanken med akustisk soda (2-3 dl pr L vand) opløsning,
    en gl. Autolader (jævnstrøm!) 1-3 amp er fint. (IKKE en moderne lader med electronisk styring) en stang rent jern ned i væsken i tanken, hænger så den IKkE rør tanken.!
    Minus til tanken, sørg for GOD forbindelse.
    Plus til jernstangen, igen God forbindelse.
    Lad stå overvåget.! I ca. 12 timer adgangen.. Kig til det indimellem..
    At det bobler.. Ikke rør minus/plus.. Gentag så længe der løsnes rust..
    Ca. 2-3 gange 12 Timer Burde kunne gøre det.. Og tanken er som ny indvendigt..
    (Tanken SKAL strippes for andre metaller i berøring m vædsken, - plast/gummi propper eller hvis det kan lade sig gøre at lukke med gaffatape i hullerne er fint)
    Rens jernstangen ind imellem, eller byt ud med ny undervejs.
    Sweet.. smiley

• #21   13. okt 2013 Måske jeg lige skal understege, - INGEN andre metaller i kontakt med vædsken..!
    Kun jern til jern.!
    Forskellige legeringer kan indeholde zink, krom og så er fanden løs..
    Giftigt og knald.. Blåt blink og lort..!!

Så bensin hanen SKAL af.. Osv.. Dækslet og kant hvis du har det..? Væk..!

(Kausisk soda blev så til akustisk soda - på min iPad pædde. Træls..:-) )

Kommentér på:
"Strippe" tank for maling

Annonce