Forhandler "gider ikke"?! Forhandler "gider ikke"?!
Jeg har lige haft en underlig oplevelse hos en mc forhandler (Fisker i Kbh) som jeg gerne vil høre jeres mening om.
For et par måneder siden var jeg inde og se på en yamaha wildstar, der står i vinduet.
Forhandler oplyste at det var en mc han solgte for en ven, og at salget gik udenom forretningen.
Vi aftale en dag til en prøvetur, jeg kom og prøvede kværnen og det var fint nok.
Der var nogle ting jeg gerne ville have lavet om, bla ville jeg gerne have et apehangerstyr på.
Jeg bad derfor forhandler om at lave en samlet pris til mig, inklusiv de ændringer jeg ville have lavet.
Vi aftalte at forhandler ville undersøge og vende tilbage.
Det gik et par måneder og jeg hørte ikke noget. Idag tog jeg derind. Motorcyklen stod stadig i vinduet. Jeg spurgte hvorfor han ikke var kommet med et tilbud og han svarede ordret: "jeg gad ikke at lave det apehangerstyr". Jeg blev lidt paf og spurgte hvad han mente med det og han svarede blot igen, at han ikke gad at lave det høje styr, og at han ikke gad at prøvekøre den med højt styr.
Det var det.
Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal mene, jeg synes at det er dybt useriøst at drive forretning på den måde, og jeg har lyst til aldrig at sætte mine ben i den forretning igen. Men måske er der en eller anden fornuftig pointe jeg ikke kan se....?
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 8 Svar: 1.565
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 35
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Men du sagde ikke noget om at du ville prøvekøre den med andet styr, du ville bare vide hvad prisen så var?
Der er ingen Wildstar på deres salgsliste?
apr 2013
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 62
dec 2006
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 133
Måske forhandleren var bange for en situation hvor han først skal lægge en del timer og materialer i en mindre ombygning, hvorefter du dukker op og meddeler at det alligevel ikke har din interesse? Så står han tilbage og skal forsøge at sælge en mc der nu er tilpasset dine særlige ønsker.
sep 2005
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 300 Svar: 1.819
okt 2011
Følgere: 180 MC-er: 4 Emner: 283 Svar: 2.389
mar 2009
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Forretningsdrivende, der opfører sig sådan, fortjener efter min mening at ryge på røven.
Hit en anden sælger - de der er ikke værd at samle på!
maj 2007
Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
nov 2010
Følger: 5 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 202 Svar: 1.205
jun 2005
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 766
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.025
Men på den anden side så er det også de færreste der vil betale en forhandler for sådan en ombygning... Han tjener 0,- på salg ( hvis det er en ven) og skal både sætte sig ind i hvad det kræver at lave apes. ( er kabler og ledninger lange nok osv osv) finde ud af hvad det koster + det løse som altid dukker op.. kan den så synes ??? bla bla. og når køber høre prisen siger han formodentlig " jeg bad ikke om det i guld" eller " til den pris kan jeg få en HD med apes"
Men han kan godt sige det pænt
Mvh Brian
mar 2009
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 38 MC-er: 3 Emner: 87 Svar: 727
Men når han ikke gider at lave et tilbud havde jeg sgu nok også fundet et andet sted at handle...!
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
Jeg har ikke selv noget at udsætte på fisker-mc. Har fået god behandling hver gang.
Dog skal de ikke lave min vandpumpe igen . Den holdte til MAX 8 banedage før den igen skulle reppes :-).
dec 2007
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 38 Svar: 200
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 145 Svar: 676
Men holdningen undrede mig bare.
Han ville ikke tjene noget på salget - ifølge ham selv - men han stod til at tjene penge på stumperne og løn til montering.
Der var ikke den store udregning i det, jeg bad om pris på maling, højt styr og andet sæde, det kan da ikke være besværligt at undersøge pris på stumper og montering til det.
Min ide var at han skulle snakke med sælger og så kunne han og sælger selv finde ud af hvordan de ville fordele den samlede betaling.
Altså at jeg fik et bud på for eks 130.000 kr inklusiv de dele jeg ville have på, og så måtte han og sælger selv finde ud af at dele dem.
Grunden til at jeg tænkte at det var smart at gøre det sådan var, at han fortalte indtrængende at han gerne ville hjælpe sin ven der var i pengenød, med at sælge denne mc og derfor havde givet ham en gratis vinduesplads i butikken. Jeg tænkte at når han gerne ville hjælpe sin ven, kunne jeg måske få lidt rabat på montering.
Men han var åbenbart ikke ret interesseret i at hjælpe sin ven, for han gad som sagt ikke at sætte apehangerstyr på.
Og så tænkte jeg: bestil styr og kabler over nettet (ca 1/2 times arbejde), sæt dem på (ca 2 timers arbejde), hvorfor skulle man ikke gide det, når man har en forretning og lever af at lave netop den slags og ovenikøbet hjælper sin ven?!
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.025
Køb cyklen, og få efterfølgende bygget om, men her vil jeg gerne sætte en softice på, at når du får et ape-tilbud så går du hjem på nettet og køber stumperne selv
Mvh Brian
sep 2005
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 300 Svar: 1.819
Altså han sagde det sådan set pænt nok, og han beklagede også at han ikke havde meldt tilbage.
Jo ikke helt det samme
feb 2007
Lasse: Han sagde det ordret, men han smilede og var ikke uhøflig eller uvenlig. Derfor mener jeg at han sagde det i en pænt toneleje.
Jeg sagde at han godt kunne have meldt det tilbage til mig, og det beklagede han at han ikke havde gjort.
Der var ikke nogen dårlig stemning jeg var være forundret.
maj 2013
Følger: 16 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 14 Svar: 378
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.454
Thomas . .
du får det nok til at lyde værre end det nok faktisk er.. i dit opstart, mangler du vist nok de vigtige fakta, som du kommer med sener i tråden.. men ja han er da en nisse han ikke gider svare dig, og ik gider lave den mc pris til dig..
mvh
P
A
T
T
E
R
det ved man hvad er..
apr 2013
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 21 Svar: 124
På vores værksted har vi masser at lave.
Kommer der biler der er gejlet eller har fået monteret alle mulige mærkelige ting siger vi også pænt nej tak det gider vi ik lave.
Det ka jo være der er mere bøvl end fortjeneste med sådan noget og derfor han hellere bare vil undværer
Synes det fair nok at man siger sådan.
Det er jo en forretning og hvis den ik går dårligt hvorfor så bakse med alt muligt besværligt .
Men det skulle han jo så ha sagt første gang
aug 2005
Er man forretningsmand i et konkurrencepræget område, så er man sgu ikke seriøs, hvis man siger nej til noget som helst uden at have undersøgt det nærmere, og afslår det derefter så gør man det i hvert fald på en måde, så kunden ikke opretter en tråd som denne.
Bliver man opsagt på en arbejdsplads, vender man sig sgu heller ikke og pisser på døren, når man går ud!
For mig at se, har Fisker endnu en gang diskvalificeret sig selv!!!
Thomas - hvad vil du egentlig forvente at opleve af service, hvis du nu skulle gå hen og komme overens med dem?????
Find en anden!
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 64 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.335
aug 2005
Det kan du have meget ret i.
Man kan også anlægge den betragtning at man selv og andre har spildt tid nok på foretagenet.
feb 2007
Jeg sagde ikke andet, fordi jeg ikke havde lyst til at smække med døren, idet jeg måske skal have en yamaha en dag, og han ligger et stenkast fra hvor jeg bor. Og i øvrigt fordi jeg ikke helt vidste hvad jeg skulle mene om sagen. Det var derfor jeg oprettede denne tråd. For at få nogle meninger jeg kunne forholde mig til.
Jeg synes ikke at han har været ubehagelig, men jeg kunne have ønsket at han fra starten af sagde nej tak til projektet, og jeg kunne have ønsket at han havde meldt tilbage til mig som aftalt. At han ikke vil lave et eller andet specifikt, tror jeg efterhånden at denne tråd har overbevist mig om, at det er okay for en selvstændig at sige nej til.
Jeg vil ikke afvise at jeg kunne finde på at besøge forretningen igen en anden gang, men jeg vil nok være ekstra opmærksom.
maj 2007
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 2 Svar: 35
feb 2013
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 29
Hvis jeg havde muligheden igen vil jeg aldrig havde valgt at handle der.
Du får Kun en god kundeservice så længe du en interesseret køber så snart du har købt mcen er du en noBody. Før aftalen havde han lovet at smide en alarm og div. Ting med i købet men efter jeg havde betalt påstod han at han aldrig havde lovet, og kendte intet til de ting.
Han er en virkelig arrogant sv*n vil jeg sige der er for god til folk på denne planet.
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 64 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.335
umiddelbart ville jeg sige det var din egen skyld, havde jeg lavet et par aftaler om ekstra udstyr, så havde jeg kigget på den med det samme, før jeg betalte, men det er også nemt at være bagklog
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.476
sep 2011
Følger: 22 Følgere: 22 Emner: 42 Svar: 474
ALDRIG en butik jeg vil handle med.
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.476
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
aug 2005