2.738 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Forhandler "gider ikke"?! Forhandler "gider ikke"?!

Jeg har lige haft en underlig oplevelse hos en mc forhandler (Fisker i Kbh) som jeg gerne vil høre jeres mening om.
For et par måneder siden var jeg inde og se på en yamaha wildstar, der står i vinduet.
Forhandler oplyste at det var en mc han solgte for en ven, og at salget gik udenom forretningen.
Vi aftale en dag til en prøvetur, jeg kom og prøvede kværnen og det var fint nok.

Der var nogle ting jeg gerne ville have lavet om, bla ville jeg gerne have et apehangerstyr på.
Jeg bad derfor forhandler om at lave en samlet pris til mig, inklusiv de ændringer jeg ville have lavet.
Vi aftalte at forhandler ville undersøge og vende tilbage.

Det gik et par måneder og jeg hørte ikke noget. Idag tog jeg derind. Motorcyklen stod stadig i vinduet. Jeg spurgte hvorfor han ikke var kommet med et tilbud og han svarede ordret: "jeg gad ikke at lave det apehangerstyr". Jeg blev lidt paf og spurgte hvad han mente med det og han svarede blot igen, at han ikke gad at lave det høje styr, og at han ikke gad at prøvekøre den med højt styr.
Det var det.

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal mene, jeg synes at det er dybt useriøst at drive forretning på den måde, og jeg har lyst til aldrig at sætte mine ben i den forretning igen. Men måske er der en eller anden fornuftig pointe jeg ikke kan se....?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forhandler "gider ikke"?!
  • #1   31. jul 2013 Det var jo ikke hans....... "Jamen jeg sværger - jeg holdt den bare for en ven!"

• #2   31. jul 2013 Jeg havde Fundet en anden cykel det er helt sikkert

• #3   31. jul 2013 Hvis det er fisker selv, så er det da mærkeligt.

Men du sagde ikke noget om at du ville prøvekøre den med andet styr, du ville bare vide hvad prisen så var?

Der er ingen Wildstar på deres salgsliste?

• #4   31. jul 2013 Brug dine penge et andet sted...!

• #5   31. jul 2013 Havde du skrevet under på en købsaftale forinden?

Måske forhandleren var bange for en situation hvor han først skal lægge en del timer og materialer i en mindre ombygning, hvorefter du dukker op og meddeler at det alligevel ikke har din interesse? Så står han tilbage og skal forsøge at sælge en mc der nu er tilpasset dine særlige ønsker.

• #6   31. jul 2013 Hvis du ikke selv fulgte op eller viste interesse igen før efter et par måneder, mente han måske ikke det var en seriøs henvendelse.

• #7   31. jul 2013 Mærkeligt at forhandleren ikke bare ringede og sagde at det ikke gik alligevel, og at du selv måtte sætte det lort på? smiley

• #8   31. jul 2013 Som minimum må forhandleren være aktiv, kunden har jo kommet med sit udspil.

• #10   31. jul 2013 Den forretning er åbenbart et idiotforetagende. Jeg har indtil flere bekendte som ikke har kunne får serviceret deres Virago 700 modeller (gamle US cykler som er importeret hertil) derinde med samme kommentar - selv om de har stået og viftet med kontanter.

Forretningsdrivende, der opfører sig sådan, fortjener efter min mening at ryge på røven.

Hit en anden sælger - de der er ikke værd at samle på!

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #11   31. jul 2013 Forstår ikke Fisker, du står joh åbenbart med penge. Og han vil ikke have dem.

• #13   31. jul 2013 Jeg havde KLART fundet et andet sted. Vil opfordre dig til at gør det samme med sådan en sløv forhandler.

• #14   31. jul 2013 Jeg kan da godt forstå at en forhandler ikke bare kan skifte styr, sæde eller noget andet fordi en kunde har lyst til at prøve det, men der er da ingen undskyldning for ikke at regne et tilbud ud.

• #15   31. jul 2013 Underlig holdning .....

Men på den anden side så er det også de færreste der vil betale en forhandler for sådan en ombygning... Han tjener 0,- på salg ( hvis det er en ven) og skal både sætte sig ind i hvad det kræver at lave apes. ( er kabler og ledninger lange nok osv osv) finde ud af hvad det koster + det løse som altid dukker op.. kan den så synes ??? bla bla. og når køber høre prisen siger han formodentlig " jeg bad ikke om det i guld" eller " til den pris kan jeg få en HD med apes"

Men han kan godt sige det pænt smiley

Mvh Brian

• #17   31. jul 2013 Det er en mærkelig måde at sige det på, synes jeg.

• #18   31. jul 2013 Det lyder sgu underligt... Men mit indtryk af ham selv er også at han er lidt sær. Men jeg syns jeg har fået god behandling der inde. Værkstedet er hurtigt og de virker dygtige. Jeg fik lavet min vandpumpe der inde, hvor de skulle bestille reserve stumper. Jeg betalte ikke en krone før de ringede og sagde at de var færdige.
    Men når han ikke gider at lave et tilbud havde jeg sgu nok også fundet et andet sted at handle...!

• #19   31. jul 2013 Min kære navnebror KAN godt være lidt sær :-). Dog havde jeg ikke regnet med han kunne være SÅ sær.
    Jeg har ikke selv noget at udsætte på fisker-mc. Har fået god behandling hver gang.
    Dog skal de ikke lave min vandpumpe igen . Den holdte til MAX 8 banedage før den igen skulle reppes :-).

• #20   31. jul 2013 Jeg havde lagt mine penge et andet sted... Færdig slut!!!

• #21   31. jul 2013 Altså han sagde det sådan set pænt nok, og han beklagede også at han ikke havde meldt tilbage.
    Men holdningen undrede mig bare.
    Han ville ikke tjene noget på salget - ifølge ham selv - men han stod til at tjene penge på stumperne og løn til montering.
    Der var ikke den store udregning i det, jeg bad om pris på maling, højt styr og andet sæde, det kan da ikke være besværligt at undersøge pris på stumper og montering til det.
    Min ide var at han skulle snakke med sælger og så kunne han og sælger selv finde ud af hvordan de ville fordele den samlede betaling.
    Altså at jeg fik et bud på for eks 130.000 kr inklusiv de dele jeg ville have på, og så måtte han og sælger selv finde ud af at dele dem.
    Grunden til at jeg tænkte at det var smart at gøre det sådan var, at han fortalte indtrængende at han gerne ville hjælpe sin ven der var i pengenød, med at sælge denne mc og derfor havde givet ham en gratis vinduesplads i butikken. Jeg tænkte at når han gerne ville hjælpe sin ven, kunne jeg måske få lidt rabat på montering.
    Men han var åbenbart ikke ret interesseret i at hjælpe sin ven, for han gad som sagt ikke at sætte apehangerstyr på.

Og så tænkte jeg: bestil styr og kabler over nettet (ca 1/2 times arbejde), sæt dem på (ca 2 timers arbejde), hvorfor skulle man ikke gide det, når man har en forretning og lever af at lave netop den slags og ovenikøbet hjælper sin ven?!

• #22   31. jul 2013 "Og så tænkte jeg: bestil styr og kabler over nettet (ca 1/2 times arbejde), sæt dem på (ca 2 timers arbejde), hvorfor skulle man ikke gide det, når man har en forretning og lever af at lave netop den slags og ovenikøbet hjælper sin ven?!"

smiley Fordi det nemt kan ende med at tage en hel arbejdsdag, og efterfølgende når blinklyset svigter eller lign, så skal det udbedres på butikkens regning, ligger problemet i nogle elendige kontakter, så kan man blive uenig med vennen der har solgt maskinen om hvis skyld det er. Og det er simpelthen ikke besværet værd, når man ikke til at starte på har tjent penge.

Køb cyklen, og få efterfølgende bygget om, men her vil jeg gerne sætte en softice på, at når du får et ape-tilbud så går du hjem på nettet og køber stumperne selv smiley

Mvh Brian

• #23   31. jul 2013 han svarede ordret: "jeg gad ikke at lave det apehangerstyr"

Altså han sagde det sådan set pænt nok, og han beklagede også at han ikke havde meldt tilbage.

Jo ikke helt det samme

• #24   31. jul 2013 Brian: okay smiley
    Lasse: Han sagde det ordret, men han smilede og var ikke uhøflig eller uvenlig. Derfor mener jeg at han sagde det i en pænt toneleje.
    Jeg sagde at han godt kunne have meldt det tilbage til mig, og det beklagede han at han ikke havde gjort.
    Der var ikke nogen dårlig stemning jeg var være forundret.

• #25   31. jul 2013 Synd men sådan er der mange butikker der er..

• #27   31. jul 2013 hmm..
    Thomas . .
    du får det nok til at lyde værre end det nok faktisk er.. i dit opstart, mangler du vist nok de vigtige fakta, som du kommer med sener i tråden.. men ja han er da en nisse han ikke gider svare dig, og ik gider lave den mc pris til dig..

mvh

P
    A
    T
    T
    E
    R

det ved man hvad er.. smiley :)

• #28   31. jul 2013 Nu er jeg pladesmed.
    På vores værksted har vi masser at lave.
    Kommer der biler der er gejlet eller har fået monteret alle mulige mærkelige ting siger vi også pænt nej tak det gider vi ik lave.
    Det ka jo være der er mere bøvl end fortjeneste med sådan noget og derfor han hellere bare vil undværer smiley

Synes det fair nok at man siger sådan.
    Det er jo en forretning og hvis den ik går dårligt hvorfor så bakse med alt muligt besværligt .

Men det skulle han jo så ha sagt første gang smiley

• #29   31. jul 2013 Altså:

Er man forretningsmand i et konkurrencepræget område, så er man sgu ikke seriøs, hvis man siger nej til noget som helst uden at have undersøgt det nærmere, og afslår det derefter så gør man det i hvert fald på en måde, så kunden ikke opretter en tråd som denne.

Bliver man opsagt på en arbejdsplads, vender man sig sgu heller ikke og pisser på døren, når man går ud!

For mig at se, har Fisker endnu en gang diskvalificeret sig selv!!!

Thomas - hvad vil du egentlig forvente at opleve af service, hvis du nu skulle gå hen og komme overens med dem?????

Find en anden!

• #30   31. jul 2013 hvorfor fortalte du ikke bare din mening om det til ham, havde jeg slet ikke været bange for

• #31   31. jul 2013 Thomas K:

Det kan du have meget ret i.

Man kan også anlægge den betragtning at man selv og andre har spildt tid nok på foretagenet.

• #32   1. aug 2013 Jeg fortalte ham min umiddelbare mening som var, at jeg syntes at han godt kunne have meldt tilbage til mig. Det beklagede han og så var det emne uddebateret.

Jeg sagde ikke andet, fordi jeg ikke havde lyst til at smække med døren, idet jeg måske skal have en yamaha en dag, og han ligger et stenkast fra hvor jeg bor. Og i øvrigt fordi jeg ikke helt vidste hvad jeg skulle mene om sagen. Det var derfor jeg oprettede denne tråd. For at få nogle meninger jeg kunne forholde mig til.
    Jeg synes ikke at han har været ubehagelig, men jeg kunne have ønsket at han fra starten af sagde nej tak til projektet, og jeg kunne have ønsket at han havde meldt tilbage til mig som aftalt. At han ikke vil lave et eller andet specifikt, tror jeg efterhånden at denne tråd har overbevist mig om, at det er okay for en selvstændig at sige nej til.
    Jeg vil ikke afvise at jeg kunne finde på at besøge forretningen igen en anden gang, men jeg vil nok være ekstra opmærksom.

• #33   1. aug 2013 Gå tilbage til ham og fortæl ham om eller vis ham direkte hele denne tråd, så skal du bare se, så finder I en løsning... Han ønsker ikke en masse dårlig omtale herinde, og du skal bare gøre ham det klart, at du lige nu kun er ude efter et tilbud, ikke en ombygning. I blev jo netop ikke uvenner, og Chris plejer da at være fornuftig og til at tale med... Og så kan du jo love ham at opdatere tråden, når/hvis I finder en konstruktiv løsning... smiley

• #35   1. aug 2013 Altså nu har jeg også selv købt min mc der og det var heller ikke uden besvær diskussioner og problemer.
    Hvis jeg havde muligheden igen vil jeg aldrig havde valgt at handle der.
    Du får Kun en god kundeservice så længe du en interesseret køber så snart du har købt mcen er du en noBody. Før aftalen havde han lovet at smide en alarm og div. Ting med i købet men efter jeg havde betalt påstod han at han aldrig havde lovet, og kendte intet til de ting.
    Han er en virkelig arrogant sv*n vil jeg sige der er for god til folk på denne planet.

• #36   2. aug 2013 the racer

umiddelbart ville jeg sige det var din egen skyld, havde jeg lavet et par aftaler om ekstra udstyr, så havde jeg kigget på den med det samme, før jeg betalte, men det er også nemt at være bagklog

• #38   2. aug 2013 Undskyld mig, men lave en tråd for at finde ud af hvad jeg skal mene, har du ingen mening selv ?

• #39   2. aug 2013 Har nogle gange skrevet til fisker ang. ting og ombygning til min xvs 650... og deres svar har altid været meget kortfattet, afvisende og lidt flabet.

ALDRIG en butik jeg vil handle med. smiley

• #40   2. aug 2013 Karsten, det hedder at udveksle synspunkter..

• #41   2. aug 2013 Mirza, fair nok, men Citat "Og i øvrigt fordi jeg ikke helt vidste hvad jeg skulle mene om sagen" citat slut

• #42   2. aug 2013 smiley I know, men han ville nok bare høre vores holdning til sagen.. jeg ved faktisk heller ikke hvad jeg skal mene om det, på den ene side er det en opgave udover det almindelige, og på den anden føler man sig overset som kunde..

• #43   2. aug 2013 Hvad enten man vil lave en sådan modifikation eller ej, så er der tale om en ualmindelig sløj kundeservice.

Kommentér på:
Forhandler "gider ikke"?!

Annonce