607 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Victor  L
Victor L
Følger: 2 Emner: 4 Svar: 2

Mc kort. Mc kort.

Hej alle.
Jeg er 19 år. Jeg går med tanken om at få mig et kørekort til mc, men jeg befinder mig i den situation at man jo som 18 årig kan tage kortet til lille mc og som 20 årig kan tage det til mellem klassen, hvad syntes i der ude, vente eller tage det lille?
Del gerne erfaringer smiley

Mhv.
Victor

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg vil gerne have min tørre tumbler sluttet til udluftning så dampen fra tøjet ikke opsamles i maskinen men ud af vinduet. 1.500 kr.
  • Vinduespudsning 500 kr.
  • Fjernelse af vægbeslag 500 kr.
  • Utæt rørsamling 1.000 kr.
  • Fejlkode E9 på Siemens opvaskemaskine 1.500 kr.
  • klippe hæk og nogle buske 1.150 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mc kort.
  • #2   16. apr 2014 må nok erklære mig enig i /\

• Johan F
    Johan F Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #3   16. apr 2014 Jeg stod i samme situation som dig sidste år, bare mellem mellem-kortet og det store.
    Jeg ventede et år. Jeg synes det var dumme penge (samt tid) at spilde på at kunne opgradere kortet året senere.

For ikke at tale om at man alligevel vil have en større maskine, når man får det nye kort (medmindre man selvfølgelig neddrosler).

• #4   16. apr 2014 johan f
    nu er forskellen jo så her at det her er 2 hele kort der ikke bare en opgradering(køreprøve) efter 2 år

• Johan F
    Johan F Tilmeldt:
    apr 2009

#5   16. apr 2014 @KJJ92DK

Skal man ikke bare op til en køreprøve mellem det lille og mellem-kortet?

• #6   16. apr 2014 mener jeg nu ikke du kan nøjes med

• Johan F
    Johan F Tilmeldt:
    apr 2009

#7   16. apr 2014 Nej det burde være nok at tage en praktisk prøve:

"Kørekort til kategori A2 kan du tage, når du er fyldt 20 år. Kategori A2, også kaldet mellemstort motorcykelkørekort, vil sige du må køre motorcykel med max 35 kw. eller 47.5 hk. evt. med sidevogn. Du kan efter 2 år med motorcykelkørekort til kategori A1 lille motorcykel, nøjes med at aflægge en praktisk prøve for at få et A2 mellemstort motorcykelkørekort."

• #8   16. apr 2014 ja okey min fejl havde forstået det anderledes smiley

men så skal der vel alligevel 2mcer til og der er noget mere at vælge imellem i a2 end a1

• #9   16. apr 2014 + det vil kræve 2 år på 125ccm

• #10   16. apr 2014 #7 Må give KJJ92DK ret.
    Teksten siger faktisk at det kræver 2 års kørsel på lille mc kort.

Men at uddybe de regler man laver for at være uden for fællesskabet.. PFF, så ville de jo ikke have tid til at spilde penge andre måder vi kan ødelægge samfundet på.

• #11   16. apr 2014 Man skal ikke have 2 års erfaring fra lille til mellem. Det giver jo ikke nogen mening at en 20 årig uden erfaring kan tage det mellemste og en 20 årig med erfaring ikke kan smiley Det er kun springet fra mellem til stor at aldergrænsen hæves og erfaring kræves.

• #12   16. apr 2014 Forskellen ligger i at en hvilken som helst 20 årig godt må tage mellem kort, hvis han tager hele kørekortet, mens med 2 års erfaring kan man nøjes med en køreprøve. Så hvis han tager lille nu og mellem om et år så skal han tage et helt nyt kørekort, eller først opgradere når han har 2 års erfaring og er 21 smiley

• Victor  L
    Victor L Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 2 Emner: 4 Svar: 2
    #13   19. apr 2014 Tak for alle svarende, det som Mikkel H, nævner er enlig også det jeg er kommet frem til.
    Men bliver 20 til marts næste år, så er der jo en hel sommer hvor det kan benyttes smiley
    Tak igen og god påske.

• #14   19. apr 2014 https://www.politi.dk/NR/rdonlyres/D15E8D54-FDA9-47A3-A39D-7F1E2AFE0EC6/0/Koerekortsfolder_bil_motorcykel_160113.pdf

Det fremgår ingen steder at der er et krav til erfaring ved skiftet fra a1 til a2. Det er udelukkende fra a2 til A at det er specificeret!

Kommentér på:
Mc kort.

Annonce