Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ørepropper med musik?
  • Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    apr 2011

Emner: 50 Svar: 236
    #1   1. jun 2014 Kommer lidt an på hvor stram din hjelm er omkring ørene, eller om du evt kan "udhule" indtrækket lidt på det sted. Men hvis du kan så kan jeg anbefale og droppe de små in-ear hovedtlf og købe nogen der dækker hele øret ala dem her:
    (link fjernet)
    De giver en langt bedre lyd med mere bas, og nakkebøjlen kan i de fleste tilfælde godt gå ned under kanten på hjelmen så den ikke sidder i vejen.
    Men igen, det er afhængig af din hjelm.

• #2   1. jun 2014 Tak for input michael.. men jeg er mere på jagt efter nogle der dæmper for vindstøj i mens man tydeligt kan høre musikken uden at have skruet voldsomt op.

• Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    apr 2011

Emner: 50 Svar: 236
    #3   1. jun 2014 Så er det stadig den type du skal have fat i, de virker som et "låg" over øregangen mens de andre bare skriger diskant ind i øret på dig. Jeg har kørt med begge dele og jeg skulle skrue meget højere op for dem der sidder i øret ifht til dem her for at få samme volumen. Men det vælger du jo selv:)

• #4   1. jun 2014 Jeg har et par fra Creative, små in-ear som ikke stikker særligt ud fra øret. De spiller rigtig godt, og med en dyb lyd fra så små propper. Har ikke hørt dem der bliver linket til, men jeg er fint tilfreds de få gange jeg bruger mine til mc. Jeg kan høre dem fornuftig fra 1/3 del volume fra iPhone. Og de dæmper samtidig fordi de slutter helt tæt. Man kan i hifiklubben få nogle ekstra tilsluttende gummidutter til at sætte på hvis man vil det.

• #5   1. jun 2014 Simon Ø? Men lukker de så også af for vindstøjen? Og kan du komme med en specifik model? smiley tak

Det er nok noget ala det her jeg er ude efter: http://www.4sound.dk/shop/in-ear-monitors/shure/se425-cl-clear.html
    men måske til billiger penge, hehe.

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    maj 2014

Emner: 2 Svar: 7
    #6   1. jun 2014 hvor får man fat i sådan nogen henne Simon ø ?

• #7   1. jun 2014 Jeg købte mine for et par år siden, jeg ved ikke hvad modellen hedder. Men Creative til cirka 500 kr. Det er af samme princip som de Shure, men til prisen burde de gerne være bedre smiley
    Dutter der slutter tæt kan købes her http://www.hifiklubben.dk/Products/comply-ear-tips-skumpropper-70598/

• #8   1. jun 2014 Og jeg er ret sikker på jeg også købte mine i Hifiklubben dengang.
    De slutter meget tæt synes jeg, faktisk så tæt at jeg kun kører med en i. Føler mig helt isoleret hvis jeg kører med begge.
    Sidder man i toget med dem, så kan jeg ikke høre dem ved siden af snakke. Med mindre det foregår ret højt smiley

• Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    maj 2008

Emner: 4 Svar: 290
    #9   1. jun 2014 Det kommer an på hvad du vil give

Jeg spiller musik, så jeg bruger også mine som In-Ear Monitors når jeg spiller koncerter. De dæmper rigtig godt for lyde udefra, så jeg kun hører den lyd jeg vil høre.

De første dæmper op til 37 Db, men er også noget pebrede.
    http://www.4sound.dk/shop/in-ear-monitors/shure/se425-cl-clear.html

Ellers er der dem her til en lidt mere overkommelig pris
    http://www.4sound.dk/shop/in-ear-monitors/shure/se215-cl-clear.html

Fælles for begge sæt er at de kommer med både silikone og skumpropper, hvor skumpropperne dæmper bedst.

Derudover er der mulighed for at skifte kablet, da det altid er det der går i stykker.

EDIT: De dæmper begge op til 37 dB afhængig af hvilke propper du vælger at bruge

• Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    maj 2008

#10   1. jun 2014 Kan nu se at du allerede selv henviste til Shure SE425, men gerne vil have et billigere alternativ

Så kan jeg anbefale Shure SE215, som jeg henviste til i mit tidligere indlæg. Samme stil men billigere. Har selv brugt dem tidligere, og de har en rigtig god lyd til prisen.

• #11   1. jun 2014 Sennheiser cx-300

Om du vil have 2'eren eller 3'eren afhænger af om du vil have den ene elle anden ledning.

Jeg købte 3'eren for 140 kr i PINK
    Fandt dem på pricerunner, de var overskud af PINK 3'ere så de var billig

Når jeg kører scooter i Kbh vil jeg en gang imellem gene skrue lidt ned, men næste volumetrin er 0

smiley

Dejlige insulating inear headphones smiley beholder dem tit på når jeg går ind og handler el.lign. For verden er så dejlig stille med dem i
    Man kan kun høre det rent og skært nødvendige. Og tit ikke engang det smiley (det bliver 118,50-)

• #12   1. jun 2014 Aha, der er kun en 1'er og en 2'er
    Troede det var 2'eren og 3'eren smiley

Kan se de ikke fås til under 295 fra danske webshops

Men stadig klart den earbud jeg vil anbefale
    Også til 295
    Jeg har haft mange forskellige, discount, budget, dyre og meget dyre
    Gennem de sidste 6 år

Sennheiser er de eneste til under 450 kr jeg har prøvet der
    1: er lavet så ledningen ikke går inden for et år. Selvom jeg svinger min mp3 rundt i ledningen og ofte hænger i noget med ledningen.

2: giver god lyd ved alle volumetrin uden at summe ved lave volumetrin

3: fylder lidt nok 'ud ad øret' til at man kan få hjelmen på uden de popper ud (når man skubber dem ind i øret, og så slipper, så trækker midten af dem sig lidt ud hvilket giver et lille undertryk i øregangen der både holder earbudden bedre fast, lydisolerer bedre pga et tight fit, og giver bedre lydoplevelse af evt musik)

4: koster under 450 og er uden et svagt led (headsetmic på ledningen)

• #13   1. jun 2014 Jeg kører med in-ear fra Etymotic. De stikker ikke ud fra øret. De spiller fantastisk og de lukker al støj ude.
    Jeg bruger dem mest på lange ture, da man intet hører med dem på.
    Det kan godt være lidt farligt, hvis man ikke kan høre ambulancen før den holder på siden af en.

Tjeck dem evt. her: http://www.etymotic.com/hp/

• #14   1. jun 2014 De shure headphones

Sidder det uden for øret ikke uden på ens øreflip og gør den øm hvis hjelmen er stram, eller man kører længe nok?

• #15   1. jun 2014 Jeg bruger disse fra Hifiklubben..

De dæmper godt og der er god lyd i..

http://www.hifiklubben.dk/Products/argon-ep4002-hovedtelefon-2357/

profilbillede
  • #16   1. jun 2014 Sennheiser cx300-ii koster 500 i fona.

Er meget glad for jeg fandt dem til 140 for halvandet år siden. De er mindst dobbelt så dyre nu smiley

I mellemtiden har min ledning tabt sin PINK farve og er nu næsten helt hvid.

Nok derfor de solgte PINK så billigt... Men jeg er da bare glad smiley

• #17   1. jun 2014 Dem da hifiklubben ser ud til de KUNNE have samme problem som Et par jeg købte engang.

De var lidt for lange i monitoren, i retning væk fra trommehinden.

Så tit når jeg drejede hovedet og øret pressede mod indersiden af hjelmen så rørte earbudden ved hjelmen og blev hevet lidt i

Selvom den ikke røg helt ud af øret var det nok til at der ikke længere var isoleret i min øregang, så måtte stoppe, tage hjelm af, proppe ordentligt ind igen, og så igen være ekstra forsigtig med at tage hjelmen på så ikke der bliver skubbet til den lange inear monitor

Der er cx 300ii markant bedre

• #18   1. jun 2014 Selvom den synlige forskel ikke er stor

I procen i praksis er de markant bedre. Ud fra billedet af dem fra hifiklubben at bedømme smiley kombineret med min erfaring seføli smiley

profilbillede
  • #19   1. jun 2014 Vær opmærksom på at nettet FLYDER med kopier af Sennheiser CX300.. Det er nok derfor at den pink farve er faldet af de pink som en har købt billigt..

Skal du have dem, så køb dem hos Fona eller lign, så ved du de er originale..

• Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    maj 2008

#20   1. jun 2014 @Mc Atsi

Du kan se herunder hvordan de sidder.

Jeg har ikke noget problem med at de klemmer eller sidder træls. Jeg oplever at trykket fra dem IKKE går ind i "øre hullet", men opleves som et fladt tryk fra siden af dem, så det er ikke ubehageligt. (Håber det gav mening)

Men jeg går ud fra at det afhænger af hjelmen. Jeg selv har ingen problemer med at køre i et par timer med dem i.

profilbillede
  • #21   1. jun 2014 Jeg har aldrig set en wannabe sennheiser cx300ii
    Og har ellers ledt en del..

Ku du evt linke til en i overfladen af falske? smiley

Sørgeligt at købe i Fona.
    De fås fra renommerede internetbutikker til 200 kr mindre.

Dem jeg købte i PINK var ikke ikke-sennheiser..

Det er meget normalt at en virksomhed laver en smutter en gang imellem.

Jeg var, o har heller ikke siden, været et sekund i tvivl om at mine sennheiser cx-300ii var de de udgav sig for at være.

Den ekstra lave pris var naturlig når man tog udbuddet og farven og efterspørgslen på den i betragtning.

Vil fraråde at købe NOGET SOM HELST i Fona.
    Mage til storcenter krejlerbutik synes jeg ikke jeg.
    Men higer man generelt efter falsk tryghed så e det nok ikke så skidt et sted endda smiley

Kan jeg evt få se en wannabe cx300 headphone der udgiver sig for at være cx300? Kunne være meget interessant at se

• #22   1. jun 2014 #20

De ser fornuftigt ud.

Tænkte ikke det hele kunne være inde i ørehulen, men at noget ville ligge op ad huden frem mod øjet eller tilbage over øreflippen.

Hvis ens øre kan akkommodere dem som de er skabt (mine ører er totalt uimodtagelige over for F.eks. Standard iphone headphones) så er det nok bedre end F.eks cx300

Forestiller mig de isolerer bedre end cx300, og giver bedre bas og generel lyd.

Kan man prøve dem nogen steder ved du det?

Kunne godt være jeg skulle overveje en opgradering næste gang jeg dræber mine headphones smiley
    Er nu meget tilfreds med cx300, men man kan aldrig få for meget flødeskum smiley

• Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    maj 2008

#23   1. jun 2014 Jeg tror ikke at de er mulige at prøve med mindre man kender en der ejer dem smiley

• #24   1. jun 2014 jeg bruger dem her : http://www.butikpris.dk/s/Philips%20she3590%20in-ear?gclid=CJ-VqpG72b4CFYLNcgodVVEALA
    det er de billige af dem . gav 150 i el gigaten
    kørte 6000km rundt i europa med dem , de er blevet et must når jeg køre,hvis jeg har glemt dem ,bliver turen ikke rigtig,før jeg har dem i igen.
    selv uden musik er de fede at køre med .
    jeg troede at jeg havde mistet dem ,og købte straks nogle senheiser til 600kr. de var ikke lige så gode, og nu har jeg fundet mine blå phillips igen i en vinterjakke. så de nye sennh.. må pænt vente til reserve. smiley

• #25   1. jun 2014 Grunden til jeg taler for cx300 er at de er lidt kalashnikov agtige.
    Stærk ledning
    Stærkt 90° stik.
    MINIMAL størrelse på hardware vedhænget
    Stærkt og yderligere forstærket ledningsplitter.
    Den mindste monitorenhed jeg har set, til dato, (fra kval mærke)

Jeg læste på shuresiden der var en der skrev i anmeldelsen han havde modtaget et par der periodisk ikke spillede i venstre headphone

Det har jeg prøvet med alle mine headphones (hø eller ve)
    Undtagen de sidste cx300 jeg havde og den jeg har nu.

De første cx300 (har haft 3 sæt nu) gjorde det da min ipodshuffle røg op af lommen da jeg fiskede telefonen op mens jeg cyklede.

iPod shufflen røg ind i forhjulet, 90° jacksticket fra høretelonen kom i klemme mellem bremseklods og forhjul o rev den ene halvdel af ledningen i stykker.

Ledningen var skrællet fra stikket og 2-3 cm op, og kobberet til den ene side var blottet

Men den anden Line kobber sad stadig solidt forankret i stiksamlingen, så lagde en gang tape om de nederste cm og brugte dem som isolering+ musik i højre øre indtil det blev hjul og jeg købte et lookalike sæt til 280 kr i fona.

Det lookalikesæt holdt 3 måneder, og var en pine at bruge. Og blev smidt ud da de (uden synlig skade på ledning) begyndte at skratte i det ene øre eller miste lyden i det andet. Mage til lort smiley

• #26   1. jun 2014 De Philips ser rigtig gode ud i størrelsen

Mistænker dog at de kan være skrøbelige

Men til 150 i elgiganten kan jeg love for jeg skal Over og se om de måske kan holde til at blive brugt af mig smiley

• #27   1. jun 2014 Og høre om de afspiller bas bedre end dem eg købte til 280 i Fona

For det skulle jeg have afprøvet med dem

Så havde jeg ikke købt dem nu jeg kom fra en cx300

• #28   1. jun 2014 Du kan ikke umiddelbart se på hovedtelefonerne om de er fake:

Her sælges de for 5$
    http://www.diytrade.com/china/pd/4064760/High_quality_mimik_Sennheiser_CX_300_outer_box_IPOD_mp3_earphone.html

Jeg tvivler bare meget på de "velrenommerede" internetbutikker og deres moral smiley Nu fremhævede jeg bare Fona fordi de helt sikkert har en aftale med Sennheiser Nordic.. Bare vær kritisk med hvad i køber - Det var såmend bare det jeg ville frem til smiley

• Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    sep 2019

Følger: 11 Svar: 1
    #30   21. okt 2019 Køb de fedeste EarPeace M ørepropper i medicinsk silikone, til MC brug hos

www.EarSound.dk

De dæmper både vindstøj og motorstøj som de skal, og er så bløde at man hurtigt glemmer at man har dem på. Ørepropperne er lavprofil og stikker ikke ud af øret, og er derfor perfekte under hjælmen. Man kan også sove med dem, og bruge dem til koncerter og festivaller.

Prisen er 159,00 kr.

• #31   21. okt 2019 Hvis du vil reklamere så køb reklameplads i stedt for at oprette en bruger for at kommentere på en 5 år gammel tråd!

• #32   21. okt 2019 Køb evt dårligstil.dk smiley

Kommentér på:
Ørepropper med musik?

Annonce