770 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Mc kørekort 14 hk Mc kørekort 14 hk

Har for sjov prøvet en 14 hk 125 ccm som der må køre med efter de nye regler for 18 - 20 årige. Det er jo direkte livsfarligt at køre. Kan ikke engang følge alm trafik. Max gas på motorvej med mig på er 92 km /t. Så skal man jo holde øje med at man ikke bliver kørt ned bagfra. Når man så er 20 skal man til ny køreprøve og så igen når man er 22. Det er da totalt latterligt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mc kørekort 14 hk
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #1   7. jun 2014 Jeps.

• #2   7. jun 2014 De regler skal da laves om.

• #3   7. jun 2014 enig.. gør som i sverige som iøvrigt også er et EU land. der kører de på en mc op til 14hk indtil de er 18 også gælder de samme regler som i DK

• #4   7. jun 2014 Det bliver vel ikke bedre af at de 16-18 årige bliver kørt ned bagfra på motorvejen?

• #5   7. jun 2014 Sjovt, min heinkel med 9 hk (i 54) er ikke livsfarlig at køre på og følger ok den normale trafik smiley

• #6   7. jun 2014 Jeg har en ide om at ingen af os her, har haft problemer med at kunne styre op til 34 HK, men reglerne er lavet da stadig flere unge ikke KAN. Om det så er med stoffer i blodet og troen på man kan flyve med 400 km/t og 18 år... Vi skal også have borgere i fremtiden til at forsørge landet.

• henrik S
    henrik S Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Svar: 32
    #7   7. jun 2014 Kjøller

ikke fordi at jeg er ude på at starte en debat da jeg tildels er enig med dig, bortset fra at jeg ikke tror på, at pøblen der kører galt og slår sig selv halvt ihjel (eller helt) "kun" har haft de tilladte max 34hk, jeg tror nærmere problemet med de gamle regler var, at man ret let kunne drosle en stor maskine, få papiret på det, derefter fjerne droslingen, og hvis man så ellers kørte pænt hvis politiet holdte en ind, gik de ud fra at den stadig var droslet, ellers var folk egentligt bare ligeglade og skød en 600cc sports cykel af, dagen efter de blev 18, uden nogen form for respekt for, hvad sådan en er i stand til.

jeg er selv blevet "fanget" i de nye regler og syntes på nogen punkter det er ret træls, men jeg tror det er meget sundt at man venter til de 20, med at få en maskine med op til 48hk smiley

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #8   7. jun 2014 Reglerne er som sådan fine, at man skal kravle før man kan gå.. Så der er jeg måske uenighed med resten. Men de skulle bare ændre aldersgrænsen, til 16, og kun op til hovedvej, ingen motorvej på sådan en knallert.

• #9   7. jun 2014 Så lad være med at køre på motorvej. Det er alligevel kedeligt.
    Hvad løser det at de 16 årige får lov til at køre på dem? Så er det jo bare nogle andre der ikke kan følge med på motorvej.

• #10   7. jun 2014 Der er ikke noget i vejen med 125cc MC. De har deres formål og det er billig og enkelt transport der er sjovere end bussen eller VW UP'en. De hører absolut ikke til på motorvejen.

Selv min 300 kubiks har det hårdt på motorvejen. Der er sgu da intet ved at køre motorvej alligevel?

Og ja, det er trælst for de helt unge, men når man ser hvor vanvittigt de fleste scooterfjæs ligger og kører så er det måske ikke så mærkeligt? Bare ærgeligt for dem der godt kan finde ud af det...skyd alle scooterbøller!

• #11   7. jun 2014 jeg ved ikk hvad det er for en 125'er du har kørt på men min cbr 125 kører fint 120 på motorvejen?
    fortrækker selvfølgelig at tage landevejen da det er noget sjovere men den kan sagtens tage motorvej smiley

• #12   7. jun 2014 Man burde give fra 16 års alderen dem maks 16 hk som er lille mc kort så slipper man os for mange ulovlige knallerter smiley og så nogle andre mc regler smiley

Kommentér på:
Mc kørekort 14 hk

Annonce