1.115 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Hvor kommer skidtet fra??? Hvor kommer skidtet fra???

Da jeg alligevel skal montere nogle carb-toppe uden "drosling", ville jeg lige rense min carbs igen. Jeg gjorde dog dette sidste sommer og har max kørt 500 km på cyklen siden..
Men igen lå der skidt i bunden af især den ene carb, se billedet..
Hvor kommer det dog fra?? Rust i tanken eller lignende? Jeg rensede min petcock (med filter i tanken) i sidste ombæring.
Kan jeg montere et ekstra eksternt filter på min CVK-carbs uden at skabe vacuum-ballade?
Tak på forhånd
Jakob

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle helt nyt jysk klædeskab 1.000 kr.
  • Hækklipning og evt. beskæring 1.250 kr.
  • Rengøring til hus primært hovedområderne 1.500 kr.
  • Ordne låse til døre flere steder. 700 kr.
  • Græsslåning af have og forhave 500 kr.
  • Jeg har en flagline der har sat sig fast i toppen af min flagstang og resten af linen er ned på jorden, håber der er en der kan hjælpe med det. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor kommer skidtet fra???
  • #1   12. jun 2014 Skidtet kommer fra benzinen og et ekstra benzinfilter kan du fint monterer.

Jeg vil dog anbefale du tømmer AL benzin ud af tanken, hælder 2-3 liter ny benzin på, ryster så benzinen fordeler sig og tømmer ud igen.

• #2   12. jun 2014 Cool, det prøver jeg.. Har i øvrigt købt 15 liter eddike.. Det skal næsten også lige prøves..

• #3   12. jun 2014 Brug hellere noget prof. rensevæske.

• #4   12. jun 2014 Læste lige på et forum med GPZ900R, siger at man ikke må bruge in-line filtre da de hæmmer flowet af benz på vores model

• #5   12. jun 2014 Du kan roligt anvende et inline filter, men forvent ikke at det løser problemet.

Al benzin er kun fraktioneret(raffineret) til er vis renhed. Det betyder at de i regelen indeholder nogle kolloid opløste urenheder, der ikke kan filtreres fra, men som kan fælde ud af benzinen - såkaldt "GUNK".

Hvor hurtigt det kommer og i hvilke mængder handler mest om flow og tid du holder på benzinen, men det kommer!

• #7   12. jun 2014 Det er guds gave til motorcykleværkstedenere, bio Ethanol, det er formidabel til at binde vand !!.. Vand = Rust, Korrektion og andre sjove effekter !!

Vi takker og bukker for de, højere magter for den, forøget omsætning smiley

• #8   12. jun 2014 Yes - det er i benzinen.

Derfor er det også en god ide at køre en fuel system cleaner igennem både, dyser og karburatorer også. Det svarer lidt til opløste højmolekylære paraffiner i diesel. Falder temperaturen skiller der mere ud, og det genopløses meget langsommer end det udfældes. Dette kan virke ulogisk, men man skal huske, at det friske brændstof jo allerede oftest er mættet!

• #9   12. jun 2014 ad #7

Man kan faktisk ikke udelukke, at du har ret. I hvert fald er der ingen tvivl om at evnen til at opløse forskellige komponenter ikke er den samme i benzin/etanol 95/5 som i benzin 100 %

• #10   12. jun 2014 Jeps.. Jeg kan tydelig se forskel, på de klassik cykler, der kommer ind. Dem der køre på race fuel, har IKKE de sammen problemer.

FI cyklerne lade ikke, til at have de sammen problemer. Måske er det ilten, via ånderøret i karburatorene der er medvirkende.

Bio Ethanol er gud gave smiley

• #11   12. jun 2014 Hold kæft mand, der ligger to skruer også... Du skal da vist have kigget den motor efter!

• #12   12. jun 2014 Ha ha ja den suger godt, sådan en Kawa smiley

Kommentér på:
Hvor kommer skidtet fra???

Annonce