{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
963 visninger | Oprettet:

Cruiser Stor Vs Medium {{forumTopicSubject}}

Går og kigger på cruiser.
men jeg kan ikke finde ud af om man skulle vælge en "stor" 1400 - 1500ccm eller en lidt nyere 800 - 900ccm.
Er der nogen der har lidt erfaring?
Hvad valgte i og hvorfor?

Har selv kørt Wildstar en enkelt sæson, men solgte den fordi den ikke stod så flot og jeg havde ikke mod på at gå i gang med at shine den op.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cruiser Stor Vs Medium
  • #1   28. jun 2014 tja tjo tja
    Jeg valgte en VN900, da den havde same fysiske mål som 1500, så jeg er en stor fyr på en stor maskine og da jeg skal ikke køre med passager, så er 900 cc ikke for småt, men igen prøv prøv og prøv igen smiley
    + ofc der er det med $$

• #2   28. jun 2014 Køb en org. Yamaha XVS1100 - så får du en flot mc, billig, og nem at holde, samt stor nok i motoren til både en person eller to.

• #3   28. jun 2014 Har kigget på en VN1500 fra 94 og en VS1400 fra 93.
    Synes det er begge flotte maskiner, men har set at jeg kan jo få en 5 - 7 år nyere 800 - 900ccm for samme penge, er bare lidt i tvivl med mig selv om jeg kommer til at mangle Hk og moment.

• je58
    je58 Tilmeldt:
    aug 2012

Emner: 2 Svar: 20
    #4   28. jun 2014 Har haft både Yamaha dragstar 1100cc og wildstar og har nu en Yamaha xv1900 den kører fantastisk ,godt bundtræk ligger godt på vejen

• #5   28. jun 2014 De små cruisere er jo til tøser smiley mænd skal have kubik !! Så valget er let smiley

• #6   29. jun 2014 Ah, er det ikke bare sådan at de bruger lidt mere benzin? ??? Og betydeligt dyrere i anskaffelse? ?? Kører intruder 750

• #7   29. jun 2014 Jeg er glad for at være rykket op til 1100cc... men jeg regner det stadig ikke som en stor mc smiley

• #8   29. jun 2014 Har ejet lidt forskellige cruisere, intruder 750 kawa vn 1500 og nu honda shadow 1100. Intruderen er faktisk ok hidsig, men meget klejn størrelse. Vn 1500 stor doven og kedelig. Min vt 1100 trækker langt bedre end min gamle vn 1500. Har også federe lyd og man sidder bedre.

• #9   29. jun 2014 Man skal ikke tage fejl af de gamle Intruder modeller, de kan sagtens trække! Det er den fysiske størrelse den er gal med smiley

Var rigtig glad for min egen VS 750'er, men den var simpelthen for klejn til mig og damen...men nu er vi begge to så også på den gode side 185cm

• #10   29. jun 2014 Der er jo visse fordele (og ulemper) ved større kubik som man skal overveje.
    Man skal ikke skifte gear så ofte med større kubik, da de meget nemmere kan trække fra lave omdrejninger når man har været nede i hastighed. Har du én bagpå, så har flere kubik mere råderum. Flere kubik lyder ofte af mere. Til gengæld bruger de ofte mere benzin end de mindre modeller og fysisk er de ofte større og tungere.

Ældre modeller er desuden ikke nødvendigvis en dårlig ting. Tag Intruder VS 1400 for eks. De ældre 86-95 modeller har flere hestekræfter end de nye har grundet nogle ændringer i loven om udledning i USA i midten af 90'erne der tvang Suzuki til at drosle dem 11hk (71hk ned til 60hk = 16%!). De har desuden kun 4 gear der ser noget anderledes ud end de nye. Deres krom er desuden lavet af højere kvalitet. De ting gør dem ofte mere eftertragtede end de nyere modeller.

Jeg kører selv VS700 og er super glad for den. Men der er ingen tvivl om at min næste bliver den store model, da den bare generelt har mere at give af. Dermed ikke sagt at man absolut skal køre med mange kubik - i sidste ende er det jo et spørgsmål om økonomi, smag og kørestil.

• #11   29. jun 2014 Har selv kørt Intruder VS 800 i 6 år og var faktisk meget glad for den, men i år har jeg så udskiftet den med en Intruder VS 1400 og det har jeg så ikke fortrudt for der er sgu godt nok mere træk i 1400

profilbillede
  • #12   29. jun 2014 Folk der synes en lille er fin har ikke ejet en stor. Og det drejer sig jo i bund og grund om at have det sjovt.. Så prøv IKKE en stor hvis økonomien kun rækker til en bette smiley

• #13   29. jun 2014 Det er Præsis der jeg vil hen Brian, min lille er købt og betalt, og hvis jeg skulle ha vs1400 som jeg godt kunne tænke mig, ville det være på afbetalning, så jeg "nøjes" med den lille, og den kører sku skide godt,,,, så det er nok en jeg beholder og ja, har aldrig kørt på større end 750ccm, for jeg har ikke råd.....

Kommentér på:
Cruiser Stor Vs Medium

Annonce