{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.296 visninger | Oprettet:

Første cykel? {{forumTopicSubject}}

Jeg tager A2 kørekort til november, og jeg skal ud og finde en cykel snart, så jeg har noget at gå og rode med her i ferien.

Her er lidt om hvad jeg ønsker:
Den skal højst koste 15.000kr, og må max yde 50hk, da fatter så vil være med til at betale.

Alle cykler kan selvfølgelig makkes med, men hvis i kender nogle mærker/typer der er særligt sjove at rode med, så må i gerne anbefale nogle.

Hvis i har andre råd til en begynder, så tager jeg selvfølgelig gerne imod, på forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første cykel?
  • #1   30. jun 2014 Køb en 400ccm japaner fra 70-80'erne
    Den holder budgettet og efterlader dig måske også med penge til et par handsker..


  • #2   30. jun 2014 kawasaki er5
    suzuki gs500
    suzuki gsx-r 250
    aprilla rs125

    der er at hav af motorcykler


  • #3   30. jun 2014 Jeg har kigget en del på Suzuki GS500, den synes jeg er rigtig flot, og de billige af dem ligger i et fornuftigt prisleje, jeg er bare nervøs for hvor langt de har kørt? Jeg har kun erfaring med knallerter og biler, så jeg kunne godt tænke mig at høre hvor langt i mener de kan gå før de begynder at være godt slidte?
    Jeg har set på nogle der ligger omkring 70-80.000km, er det meget?


  • #4   30. jun 2014 Til under 15.000kr så havde jeg også taget en maskine fra 70'erne, 80'erne. Nu er stil jo meget en personlig smagssag. Da jeg lå i det prisleje, da kiggede jeg efter en SR500, CB350 Four og RD350.

    Hvad der er sjovt at skrue på er ikke rigtig til at sige. Hvis du mener at forbedre udseendet, så er det jo en smagssag, hvilket udgangspunkt man syntes bedst om og vil bygge videre på.
    Hvis du tænker på at øge hestekræfterne, så kan der som regel modificeres på alle motorcykler. Overboring, portning af topstykke, større karburator, åben udstødning, få reprofileret knastaksel, strammere fjedre osv osv. Uanset hvad du vælger af motorykel, så kan alt modificeres. Men det er selvfølgelig klart at nogle er mere komplicerede at rode med end andre. Er det motortuning, så er det fx nok ikke en CB350 Four du skal have. I forhold til fx en Z400, så er der dobbelt så mange cylindere, karburatorer, ventiler osv osv, som du skal rode med = tager dobbelt så lang tid.

    Hvad der er det rigtige for dig er ganske svært at sige uden lidt flere detaljer end max 15.000kr og max 48hk smiley


  • #5   30. jun 2014 MLN, der er budgetteret med penge til dragt og handsker smiley


  • #6   30. jun 2014 Hvis motoren er sund, så er 70-80.000km ikke "meget". Den er selvfølgelig ikke ny længere, men selv en helt nedslidt motor kan renoveres med honing, nye stempler, ringe, pakninger, lejer osv. Det kan være et stort arbejde og ikke nødvendigvis pengene værd på så billige maskiner, men pointen er at bare fordi en maskine har kørt mange km, det betyder ikke nødvendigvis at den er slidt ned smiley

  • #7   30. jun 2014 Det er lige det med reperationspris kontra cyklens værdi jeg tænker på, for jeg vil ikke købe en der har gået 80.000 hvis det betyder at der er stor risiko for at motoren snart skal renoveres.

  • #8   30. jun 2014 Det er et spørgsmål om hvilken ejer cyklen har haft! smiley

  • #9   30. jun 2014 Jeg havde faktisk planlagt at købe min farmors gamle Nimbus fra '58, så jeg har ikke noget imod at den er gammel, den behøver bestemt ikke have banelook smiley

  • #10   30. jun 2014 70-80.000 er ikke slemt

  • #11   30. jun 2014 Okay, tak for svarene.

    Hvordan med syn? så vidt jeg har kunne læse, skal en mc kun synes ved ejerskift, men så forstår jeg ikke hvorfor der står nysynet i mange annoncer, for så skal den vel alligevel synes igen?


  • #12   30. jun 2014 Hvis du er frisk på ældre maskine fra 70'erne, så overvej endelig at kigge i tyskland. På Mobile.de(du kan slå det over til engelsk på siden) kan du finde priser langt lavere end ellers + der er mange flere at vælge imellem. Normalt kan det ikke betale sig at købe i Tyskland, da man alligevel skal betale afgift når cykel skal på plader i dk, men hvis maskinen er i nogenlunde original stand og er mere end 35 år gammel, så er der ingen afgift(kun et mindre gebyr).

    I så fald kan det være CB350, CB450 Four, CB400 Four, CB550 Four, SR500, SR400, RD350,, Z400, GT380, GT550, XS400 og sikkert en række andre modeller, som du kan kigge efter.
    Jeg købte min SR500 i Tyskland for en 3 måneder siden. Kostede mig 18.500kr(det var så med ekstra motor, andre ekstra dele + den er i rigtig god stand). Tilsvarende ville nok have koster 30.000kr i Danmark, så der er penge at spare smiley


  • #13   30. jun 2014 #11 En mc skal kun synes ved ejerskift, hvis det er mere end 2 år siden at den sidst blev synet. Så hvis den er nysynet, så skal du bare hente plader og ikke bekymre dig om syn igen.

    Jeg mener dog at det er noget med at loven snart bliver ændret på det område, men hæng mig ikke op på det! smiley


  • #14   30. jun 2014 Okay, så sælger har bare valgt at syne den frivilligt, for nemmere at få den solgt?

  • #15   30. jun 2014 #14 Ja det er som regel tilfældet. Hvis cyklen åbenlyst er i perfekt stand, så er det måske ikke noget jeg ville gå så meget op i, men hvis det var en maskine med et mere slidt udseende, så ville det gøre mig noget mere interesseret i at betale sælgers pris, hvis jeg ved at den er nysynet smiley

  • #16   30. jun 2014 #9 Hvad fik dig fra den tanke igen? Sådan en gammel Nimbus er da alt for fed smiley smiley

  • #17   30. jun 2014 At min farbror ville have den, og da det jo er hans arv, kan jeg ikke rigtig gøre noget ved det smiley Det er ellers en rigtig fed maskine, og jeg havde ellers lige fået den startet op og gjort køreklar efter ca 10 år i en stald -.-

  • #18   30. jun 2014 arsukfjorden
    ang syn
    har du ikke helt ret hvis mc'en er
    0-5år skal den ikke synes
    5-10år skal den synes hvis det er mere end 2år siden sidst
    10år + skal den synes hvis det er mere end 1år siden sidst
    men self kun ved ejerskifte smiley


  • #19   30. jun 2014 Hvad med en BMW R80/7 eller R65 fra Tyskland? Hvis de er fra før 1979 og har en nypris på under 62300 (hvis jeg husker rigtigt) skal der ikke betales afgift af dem, da denne så ville ligge under 'bagatelgrænsen'.

    R80/7 har omkring 50HK, men kan sikkert drosles. R65 fra den periode har enten 27 eller 45 HK.


  • #20   30. jun 2014 Ta og se min gs 500 smiley

    Så længe de får olie dør de ikke så længe man behandler dem pænt smiley
    Min blir nok sat til salg til efteråret smiley


Kommentér på:
Første cykel?

Annonce